Gå til innhold

Hvor skal bruden være natt til bryllupsdagen????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bruden være hjemme med mann evt barn, eller skal hun sove et annet sted? f.eks hos forlover... Grunnen til at jeg lurer er at mamma sa at brud og brudgom ikke skulle sove sammen den siste natten som ugifte... Hva er tradisjonen på dette??

Skrevet

Tradisjonen er vel at mann og kone ikke har bodd sammen før de gifter seg. :) Når man både har vært samboer i flere år og har to barn sammen (slik som vi har) så synes jeg det er tull med den tradisjonen. Jeg må være hjemme natt til bryllupsdagen, har en baby som trenger meg og det blir mye mer styr enn nødvendig å sove borte. :)

Skrevet

Fra gammelt av: brudeparet har ikke bodd sammen, og brudgommen bærer bruden over terskelen i sitt nye felles hjem på bryllupsnatten, da hun også skal miste møydommen sin i fullbyrdelsen av ekteskapet... Dette ligger laaaaaangt unna dagens brudepar ;)

Fordi det øker spenningen litt, skal jeg sove borte natta før. Skal på hotell sammen med forloveren min, der vi skal mimre, sikkert gå gjennom listene nok en gang for å sjekke at vi har husket alt, drikke litt vin og skravle. Bryllupsdagen vil da starte med en herlig hotellfrokost, før vi drar til frisør og pynter oss. Når jeg kommer til kirken har jeg og min kjære ikke sett hverandre på en stund, noe som alltid gjør oss litt nyforelsket.. Dessuten vil jeg ikke at han skal se meg pyntet og i kjolen før jeg kommer gående mot ham til alters..

Tror egentlig at det vanligste er at man sover sammen hjemme/på hotell, men vi har valgt å gjøre det slik for spenningens skyld ;)

Skrevet

Her blir det hotell natt til bryllups dagen :)

Forlovern skal også være der,så blir vel en kveld med lokale pynting og familie kos :)

Siden bryllupet skal stå en god del mil fra hjemstedet,så er det litt lettere sånn.Blir litt også for at de fleste gjesten skal liggpå hotellet også :)

Skrevet

Jeg lå over hos min forlover, hun lå hos meg da hun giftet seg. Kjempekoselig!!!

Skrevet

Jeg skal sove over hos mamma og pappa. Da har jeg fått lov til å velge hva jeg har lyst på til middag, og vi skal bare kose oss.

Skrevet

Jeg skal også sove hos mine foreldre siste natten. Det er min mor som skal "kle" meg, siden det er hun som skal sy kjolen min!

Siste kvelden skal vi bare kose oss, med god mat og drikke. Gleder meg masse. Vi har også besøk fra utlandet, som skal sove hos dem! Så det blir gøy å tilbringe tid sammen med dem!

Skrevet

jeg skal sove hjemme sammen med barna og samboeren... hvis ikke samboeren min har andre planer da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...