Gå til innhold

Noen som vet om det funker å bruke hårspray istedenfor fixativ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ikke, gidder jeg ikke begynne med pastellfargene:-/

Skrevet

Går helt fint det. Vi brukte ofte hårspray istedenfor fixsativspray da jeg gikk tegning, form og farge. Men er du usikker kan du jo bare prøve det på en liten kladd først.

Skrevet

Ja det er sant. Så smart er jeg, at jeg ikke tenkte på det;-)

Takk for svar:-)

Skrevet

Læreren min sa at det gikk helt fint å bruke billig hårspray fra nille som fixativ. :) Jeg brukte den jeg hadde her hjemme og tror det funka helt fint, men jeg har ikke så veldig god erfaring med pasteller og slikt. ;)

Skrevet

Takk for svar til deg også:-)

Har liksom ikke så mange alternativer enda (kun blyant, fargeblyanter og fettstifter, i tillegg til pastellfargene) så det er litt kjipt å ikke kunne bruke det ene alternativet fordi jeg ikke har fått somlet meg til å kjøpe fixativ;-)

Får snart tusjer i posten da, det gleder jeg meg til:-D

Skrevet

Ja, det er sant! Og pastellfarger er jo utrolig moro da, og kan bli utrolig fint når man får teken! :) Hva slags tusjer får du? Nå fikk jeg også lyst til å tegne, men tror jeg heller skal lade batteriene til imorgen. Hehe.

Skrevet

Det går nok bra med vanlig hårspray skal du se. Utrolig kjekt å tegne med pastellfarger, hadde det ikke vært så sent skulle jammen jeg også dratt frem pastellfargene mine :) Er litt fristet nå, for det er lenge siden sist......

Skrevet

Du får ta det imorgen Amalis:-D

Skrevet

sukk , år og dag siden jeg hadde fram mine..

Notere at jeg må ta meg tid til det en kveld igjen..

Skrevet

Ahhhh jeg gleder meg sånn:-D

Jeg bestilte ikke fra Tegnesenteret da, men fra en engelsk side, så fikk hele settet til under 800 kr....ganske bra det da? :-D

Søsteren min bor i London så jeg bruker hennes adresse når jeg bestiller sånt, så sender hun videre. Hun har sendt dem i dag så jeg har dem vel i løpet av uken:-D

Men det virker som om man må ha litt teknikk for å klare å bruke dem på riktig måte. Men jeg gleeeeder meg ja:-D Tusj er dritgøy:-D

Skrevet

børdi, sånt er koselig å sitte med på sene høstkvelder:-)

Skrevet

Ooh, din heldiggris! :D Hørtes ut som en bra deal! Jeg studerer illustrasjon og lærer så mye gøy om dagen! Må få kjøpt meg noen sånne tusjer også snart! Har noen fra før, men vil ha mange fler! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...