Gå til innhold

Noen som har hatt en forkjølet katt??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den kan ha hatt en innvollsorm som har reist rundt i kroppen med bakterier og gitt den en infeksjon. Sånn fikk min bronkitt for noen år siden. Da trenger han i så fall antibiotika- helst flytende, for hvis han er sår i halsen, er det vanskelig for han å svelge.

dyrlegen fortalte meg at kjæledyr kan få influensa på lik linje me oss mennesker.

For noen mnd sider hadde den ene katten vår høy feber og va ikke særlig bra, men det gikk over så lenge han fikk være i fred og komme seg...

Men din katt har jo vært dårlig lenge så tror jeg ville snakka me dyrlegen om det.... Kan vær den trenger litt antibiotika....

Annonse

Vår katt var forkjølet som kattunge. Og hun hadde så mye snørr i nesa at hun knapt fikk puste. Ble spesielt ille når det størkna. Hun ville hverken spise eller drikke, så vi måtte ta henne med til dyrlegen. Der fikk hun intravenøst og de ga henne noe som fikk tetta opp nesa:) Hun ble frisk som en fisk et par dager etterpå. Det var en dyr affære, men verdt det:)

Hadde ein katt for lenge sida som var skikkeleg snørrete og fæl. Regelrett hosta så det spruta. Dette pågikk ei god stund, men han såg ikkje ut til å lide noke av det. Det gikk over at seg sjølv.

Hmm...må kanskje legge til at vi då hadde fleire kattar, så han var forkjøla litt lengre enn nødvendig vil eg tru, fordi han smitta dei andre og så fikk han bakterien tilbake etter kvart.

Varte vel kanskje ein månads tid (vanskeleg å hugse heilt, eg var ikkje SÅ gammal då).

Du kan jo sjå an situasjonene, viss han virka plaga eller at det ikkje gir seg i det heile, så ta han med til legen. Pass berre på at han får i seg nok næring, så går det nok bra:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...