Gå til innhold

Mulig dette er et dumt spørsmål, men....

Anbefalte innlegg

Jeg synes barnehagereglene er litt vanskelige å få tak på.

Vi står nå uten barnehageplass i Gamlebyen Bydel i Oslo. Jeg har ringt rundt hele byen og har nå fått tilbud på en plass i en familiebarnehage i Nordstrand bydel. (Dette er et godt temporært alternativ, men egentlig altfor langt unna). Om jeg takker ja til dette tilbudet.... faller jeg da ut av listen på barnehagene i gamlebyen? Mister jeg annsiniteten?

Håper noen smarte mammaer kan hjelpe meg! :)

Fortsetter under...

Du faller IKKE ut av listen, selv om du tar imot plass i en privat bhg.

Et eksempel: Fløyte Familiebarnehage (i Frogner Bydel) tok opp et barn med start 1.august 08. Vedkommende fikk nettopp tilbud om plass i en kommunal bhg i bydelen.

For å oppnå en mest mulig stabil barnegruppe, går vi inn for å velge barn av foreldre som ikke ser på Fløyte som et godt valg, ikke bare som "et godt temporært alternativ". Og i dette tilfellet og flere andre, valgte faktisk foreldrene å beholde plassen her. Men dét er en annen historie :-)

Takk for svar! Og ja, jeg forstår at barn av foreldre som ser det som et godt alternativ (punktum) blir valgt! :) Det var dumt formulert av meg egentlig. I frustrasjonen over å ikke ha barnehageplass har liksom familiebarnehage kommet litt som et annet alternativ. Derfor har jeg sett på det som "temporært"... men.... nå har vi fått tilbud om en plass i familiebarnehage! Og jeg håper virkelig det er et sted vi kan tenke oss at lillemann kan være lenge!!

Igjen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...