venter nr2;)19,03,08 Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 mat ei stund etter ammingen? husker ike ka som funket best sist! men når eg gjir melk først så nekter hun grøt og andre ting etterpå og så blir hun så trøtt at hu ska sove:( og eg vill jo amme og ha mye melk så d er jo dumt og gji mat/grøt før amming? hva gjør dere???
mamsen=) Skrevet 7. september 2008 #2 Skrevet 7. september 2008 jeg har akkurat begynt å gi litt grøt til jenta mi nå og da har jeg amma først for så å gi grøt etter en liten time. men nå har ikke jeg fått et sovemonster akkurat da.... gir den helst på ettermiddagen for å unngå evt sovevansker på natta.
happy og to små Skrevet 7. september 2008 #3 Skrevet 7. september 2008 Jeg gir grøt to ganger om dagen + middag. Fast føde først, deretter amming. Hvis jeg ammer først blir hun mett, og jeg får ikke i henne fast føde. Dette har fungert veldig bra for oss, melkeproduksjonen er som før!
kitty08 Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg har som regel ammet først, så grøt etterpå. Da går det allikevel unna en hel porsjon grøt! Ved smaksprøver på andre ting har jeg gitt det helt separat, men da er det bare snakk om noen teskjeer med ulike grønsaker/frukt for å øve.
2hærligegutter Skrevet 7. september 2008 #5 Skrevet 7. september 2008 Jeg gir grøt ca 2-3 timer før grøtmåltidet, hvis ikke vil han ikke ha, og så får han pupp igjen etter 1- 1,5 t da er det legging. Har ikke kommet lenger enn til 1 måltid om dagen enda
juhuuuu Skrevet 7. september 2008 #6 Skrevet 7. september 2008 Jeg har gitt fast føde i ca. 1 mnd nå, og har ammet før hvert måltid, men i det siste har jeg begynt å få samme problem med at han blir døsig ved puppen og ikke vil ha så mye mat etterpå. Så skal prøve å gå over til å gi pupp i etterkant. Men er litt redd han da ikke vil ha pupp. Ikke lett dette.
Minnie Mom Skrevet 7. september 2008 #7 Skrevet 7. september 2008 Jeg gir fast føde først siden vi har slitt litt med innføring av mat og gjør det enda. Tulla vår er fæl til å spytte.. ;o) Gir derfor fast føde og ammer etterpå, hun er 8 mnd imorger og synes også at det er greit å trappe litt ned på ammingen. Melkeproduksjonen justerer seg jo etter behovet.
Elin Sabrina Skrevet 7. september 2008 #8 Skrevet 7. september 2008 Jeg begynte med grøt da frøkna var 3 1/2 mnd til kvelden...pga hun krevde så mye...jeg full ammer. Begynte med å gi grøt på kvelden kl18:30-19:00 før kveldstellet og så fikk hun pupp da etter stellet og sovner som regel da ved puppen. Så begynte jeg å gi grøt også på formiddagen kl.12 fra hun var 6mnd og pupp rett etterpå, det er ikke sove tid før en time etter som regel. Har nå begynt med middag kl.3-4 og får pupp rett etter. Jeg tror det er greit å få pupp etter fastføde så de får svelget ned mat som kan sette seg litt i halsen og de surkler litt...og som dessèr/kos og tørste drikk. Min melkeprodukjson har gått litt ned men det er pga hun sover hele natta men til hvert eneste måltid på dagen og det er mer enn nok til henne, de blir "justert" etter hva barnet krever. Men man lager jo sine egne rutiner og hva en enkelte synes fungerer på sitt barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå