Gå til innhold

En gjenganger, men ..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har deres små på seg om natten ?

Vi har vinduet oppe hele dagen , men lukker det på kvelden ! kanskje 17 grader .

Vi har kun på bomullspysj og dyne . Mamma mente det var for lite ... ble litt usikker !

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her står vinduet åpent hele natten, er som regel mellom 15 og 19 grader der inne (har en sånt type gradestokk med lys) og det er ideell temp. Det kan godt være kjølig på et barns soverom, og det reduserer risikoen for krybbedød. Selvom de er kalde i kinnene og på fingrene er det ikke dermed sagt de fryser! :-)

Jenta mi sover i bomullspysj og har dyne over seg. Kalde barn sier fra når du fryser... Varme barn derimot...

Skrevet

svarer deg på denne au :) har på bomullspysj her oxo,med ben og lange armer,pluss dyne,dyna har han en tendens til å sparke av så derfor full pysj,men noen netter ligger han kun med langermet body,og kun dynetrekket/laken over seg hvis dagen har vært varm,er jo alltid innom å "sjekker" til han noen ganger før jeg legger meg,og da kjenner man jo fort om de bør ha på seg mer...

Skrevet

...og glemte å si at vinduet står åpent både dag og natt,dog ikke i flere minusgrader da men ;))))

Skrevet

Vi sover med åpent vindu, og nå har knerten på bomullspysj og tynne ullsokker. Over har han dundyne.

Til vinteren skal han ha på deilig ullpysj fra Nøstebarn.

Skrevet

Hehe disse mødrene våre. Mamma pakker også inn jenta mi i tide og utide. Hun mener at hun har for lite klær på seg støtt. Men helsesøster sa at om de har passe temperatur i nakken så har de det bra :-)

Vi har forresten også pysj og dyne. Det holder i massevis.

Skrevet

Vi har vinduet åpent både dag og natt.. Luftestilling (bare sånn låst på gløtt) om dagen og når Mia legger seg, så kan vi godt åpne det litt mer når vi legger oss.. Siden vi alle tre sover på samme rom kan det bli litt tung luft utover natten hvis vi har vinduet igjen.. Vi bor riktignok i finnmark, og om natten kan det bli litt kaldt.. Mia er generelt en varm baby, men hun har på kortarmet body under pysj med lang arm og lang fot :) Og tynne bomullsokker.. Hvis hun ligger i babysafen (sånn pose), så går jo den opp over skuldrene, så da har hun ikke body på seg..

Grunnen til at hun har body, er fordi hun lett sparker av seg dyna, og da kan hun bli litt kald..

Mamma mener støtt og stadig at jeg har for lite klær på Mia, men jeg kjenner i nakken, og ser ellers på kroppspråket hennes at hun er varm og god og fornøyd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...