Gå til innhold

Fler som har samboer som ikke virker så interessert...?

Anbefalte innlegg

Vi ville dette begge to og var helt planlagt, men tror han synes alt er litt nytt og rart. Han syntes det var veldig stas på ultralyden etc, men han er ikke så veldig interessert i å kjenne på magen, (gjør det hvis jeg spør, men sjelden av seg selv) og vi kjente spark utenpå for første gang for noen dager siden, og det synes han var rart og ikke så veldig stas virker det som. Han spør heller ikke så mye, så det blir til at jeg forteller mest.. Føler at dette er litt sårende, har også tatt det opp med ham, men ingen forandring alikevel.. Noen som har det på samme måte eller noen som har litt trøst/tips eller råd?

Fortsetter under...

Det er nok lurt å ikke mase på han..de fleste gutter hater mas om ting de ikke vil gjøre dersom det ikke faller dem naturlig. Snakk med ham hvor fantastisk du synes det er å kjenne spark og bevegelser, så vil han kanskje bli litt mer nysgerrig. Vent til det kommer naturlig.

Han synes sikkert det var stas å kjenne spark utenpå for første gang, men kanskje ikke klarte å uttrykke at han synes det var spennende.. Vi jenter har en tendens til å overtolke alle signaler, mens gutter ofte er litt enklere.. Vent og se, han blir nok en stolt far!

Jeg har fått fortalt at det er en vanlig oppfattelse at menn ikke greier å engasjere seg i svangerskapet like mye som vi damer gjerne vil at de skal. Vår graviditet var svært etterlengtet av oss begge, men likevel merker jeg at han "forbereder" seg på en annen måte enn meg. Dessuten er de gjerne ikke like gira på "baby" men heller når barna blir litt større. Så det blir nok bra skal du se :-)

Joida kjenner m igjen jeg...

Syntes jo det er litt trist da, for jeg er jo selv så innmari engasjert og intressert. Men når jeg maser for mye om baby og svangerskap merker jeg han blir litt lei..

Ikke det altså vet han gleder seg og er glad for dette, men han klarer bare ikke engasjere seg sånn som meg...

Var med på den første 3d ul og syntes nok det var spennende, har også vært m på en vanlig ul, men når jeg spurte om han sille være m på en ny 3d ul til tirsdag så ville han ikke det, har liksom fått litt nok virker det som..

Men han sa han skulle være med på den siste 3dul i uke 28 da, for da var det litt mer å se på, at noen kan få nok av å se babyen på ul er meg uforståelig men men det er meg da hehe..

Alt er jo veldig uvirkelig for mannen på mange måter. Vi kvinner opplever først en uteblitt mens, kjenner på ømme bryster, kanskje litt kvalme, et bekken som verker, hodepine, ofte toalettbesøk, forandring i huden...ALT dette FØR noen kan se at vi er gravide. Og mannen, han kjenner jo ingen ting stakkar. Kanskje er han litt "lei seg" eller "redd" fordi kjæresten sin er annerledes enn før, masse hormonsvigninger osv.... uten at vi trenger å vite at vi er annerledes. Kanskje er han redd for at noe skal gå galt også, han kan jo ikke gjøre noe fra eller til i svangerskapet, ser det hele bare utenfra. Jeg lover deg det, at jo nermere terminen dere kommer, jo mer vil du se en gnist i øynene hans :-) Kanskje har alvoret tatt litt tak i han :-) Og når dere en dag opplever at vannet går, riene kommer, da vil han være der som en beskytter for deg og den lille. Ingen i hele verden føler så mye som en mann kan gjøre i dette øyeblikket, det er jeg sikker på :-)

KLEM til deg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...