Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? Har selv vært masse plaget av hodepine og migrene etter jeg startet opp med sprøytene onsdag for 11 dager siden...Har derfor vært noe fraværende her inne den siste tiden.

Har nå tatt den siste dosen nesespray og skal i kveld sette eggløsningssprøyta... Var på ultralyd i går og de så tre fine eggsekker på ve side og seks på hø side pluss noen mindre eggsekker på samme side, så er ulidelig spent!! Har jo historie med dårlig utvikling av de befruktede eggene og har blitt anngrepet av frykten for at det ikke skal være noe å sette tilbake på onsdag. Holder på en måte pusten her...:o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei tomtom:o)

Er plaget av hodepine, tretthet, småkvalm og øm i eggstokkene. Må ta paracet for å få sove, og det er ikke så bra.

Det var stor forskjell på antall eggposer på VS og HS. Ene siden var det bare to små på 11,5 mm. Sannsynligvis ikke brukendes. Andre siden var det flere med størrelse fra 15 til 20 mm.

Setter EL-sprøyta om en knapp time. Blir spennende på mandag hvor mange egg det blir, og om de finner levende sædceller hos mannen. Kan faktisk ikke tenke på onsdag enda, da vi får ta en milepæl om gangen.

Lykke til på mandag og ha en fin helg! Vi er visst ikke så mange uke 37 jenter?

mvh

mvh

Skrevet

Vi er tre : )

jeg skal ta EL sprøyten på mandag og uttak på onsdag.

Har hatt litt hodepine, men mye bedre form enn forrige gang. Inget press i eggstokken (høyre er fjernet)

Blir en spennende uke for oss. Lykke til jenter! : )

Skrevet

Hei på dere:O)

Har ikke hatt vondt i hodet nå på ett par dager. Ja, siden jeg satte eggløsningssprøyta faktisk! Deilig!

Var å hentet ut i alt 14 egg i dag. Det var flere enn de hadde regnet med, men legen mente at det kom av eggløsningssprøytas påvirkning. Den kan visst føre til litt ekstra produksjon sånn på slutten, og det er jo ikke å forakte;O)! Håper bare kvaliteten er god nå også da!! Det ble bestemt at de skulle utføre icsi på åtte av eggene mine og ivf på de resterende så det blir jo spennende. Så nå skal vi bare lene oss tilbake og vente på at det kommer en super beskjed fra sykehuset i morgen om at det denne gangen er mange fine befruktninger som vi vil ha å kunne velge i på onsdag når det skal settes tilbake:O)! Er så utrolig spent! Hvordan gikk det med dere i dag da?

God klem

Skrevet

Hei Tomtom!

Det går ikke så bra med mine egg. Av de 16 de tok ut i går er bare 6 blitt befruktet. Ingen er todelte enda. De skulle ha eggene helt til torsdag (om de deler seg da), for å se etter de beste eggene. Det var alt klart at jeg ikke får noen på frys. Slik er det når man begynner å bli gammel;)

Hvordan har dine egg befruktet seg i dag da??

Skrevet

Hei, melder meg inn her :)

Tok ut 10 egg på lørdag og satte inn 3 i går hos Nordica i DK. Har noen "mindre bra" på frys, men får håpe det blir noe ut av disse. Har hatt mange forsøk, og dette skal nå være mitt siste. Er veldig spent!

Lykke til med dere andre også :)

Skrevet

Mannen min mottok beskjeden fra sykehuset i dag. Jeg klarte ikke svare telefonen i redsel for at det skulle være bare misslykkede befruktninger(Har jo en liten historie med akkurat det). Jeg var hos en venninne for å få tiden til å gå da mannen min mottok beskjeden; icsièn ga oss 5 kansje 6 gode befruktninger og ivfèn ett kanskje to!!! Jippi!!! Dermed har vi kanskje for første gang muligens også egg til frys om det ikke skulle lykkes for oss denne gangen... Jeg er så utrolig lettet!

Håper så inderlig at det skal gå bra for oss alle sammen her inne.

Det er en tøff tid dette her. Livet som man kjenner det , blir jo satt helt på hold så lenge dette pågår...

Greier dere å leve så normalt som mulig?

Skrevet

Jeg går på jobb, men jeg har veldig vondt i magen når jeg beveger på meg. Måtte sove på smertestillende i natt, og kommende natt tar jeg en sovetablett siden jeg ikke får innsetting i morgen heller.

Lykke til med innsett i morgen, jeg får vente enda en dag før jeg vet om jeg blir ruger. Har egentlig ikke store forhåpninger denne gangen for min egen del.

mvh

Skrevet

Lykke til Lissi, du har gode odds :)

Spennende tider dette her.

Håper smertene vil forsvinne etterhvert nå da.

Krysser fingrene for innsetting!

Skrevet

Takk for oppmuntrende ord apriljente 66, og lykke til med rugingen! Tenk 3 egg inn og noen på frys, det var jammen et flott resultat av en over 40! Dette må det bli barn av;o)

Det er fortsatt liv i noen av egga mine i dag, så klinikken sier det blir innsetting i morgen ettermiddag.

Jeg er født i april 1965, så er vi da to apriljenter 40+ som blir rugere samtidig??

Tomtom, hvordan går det, er du blitt ruger i dag? Krysser fingrene for at intet nytt er godt nytt fra din kant!

mvh

Skrevet

Hei igjen:O)

Joda, i dag ble det innsett av ett perfekt icsi befruktet egg. Vi fikk tre til frys. Og glade er vi:O)!!!

Er endel utspilt i magen med litt stikkinger, som jo er gangske så ubehagelig, og noe problemer med vannavlatningen, men ellers i fin form. Jeg kan nesten ikke tro at jeg faktisk er blitt en ruger! Må inn på oversikten og endre status;O).

Håper så inderlig at det det går bra med deg i morgen Lissi, og krysser fingrene for at det blir en nydelig liten prins eller prinsesse på oss alle her:O)

Skrevet

Magstar... Hvordan har det gått med deg i dag?

Skrevet

Så flott tomtom, gratulerer som ruger;))

Jeg er også redd for overstimulering som jeg fikk sist med sykehusinnleggelse, men hittil er magen bare litt oppblåst - ikke kjempeutspilt, og urinproduksjonen er grei. Går på jobb hele uka.

Haddde klinikken satt inn egg i dag ville jeg fått to firdelte egg inn og tre firdelte egg på frys - akkurat som i 2006. Litt bittert å tenke på at jeg må vente en dag til, men så håper jeg kvaliteten er tipp-topp på det egget jeg forhåpentligvis skal ruge fra i morgen. Men jeg kan ikke tro jeg skal bli ruger på mitt aller siste forsøk, jeg har hele tiden hatt en dårlig følelse for dette forsøket. Blir nok lite med søvn i natt...

Krysser også fingrene for at uke-37 gjengen har hellet med seg, og håper det går bra med finlandsfareren Magstar også! Du får gi lyd i fra deg magstar når du er vel hjemme fra hytta di;)

Skrevet

Hei lissi

Er på nattevakt og kom på at jeg ikke hadde hørt noe fra deg. Hvordan gikk det med deg på torsdag?

Skrevet

Hei Tomtom;o)

Jo, jeg fikk satt inn to 8-delte egg på torsdag!

Tre andre egg var også i live dag 3, men de skulle plent ha dem til dag 5 før de evt frøs dem. Jeg er ikke så veldig glad for det, da slike egg/blastocyter har mindre sjanse til å tåle en fryseprosess. Får vite på mandag om det blir noe i fryse

Skrevet

huff, minsten trykket på tastaturet...

Får vite på mandag om det blir noe egg i fryseren. Nå får vi bare ruge for harde livet og se frem mot testing om 1,5 uke;o))

ha en fin helg!

Magstar, hvordan går det?

klm

Skrevet

Hellu...: )Back from finland

De tok ut 7 egg, tre befruktet, men bare to som ville dele seg. De satte inn ett 4 delt og frøs ned ett 3 delt.

Så nå ruger vi jenter : ) Sa til min mormor på snart 90 at jeg ruger. Hun lo godt og kom til å tenke på hønene hun hadde før.

24 kan jeg teste, kjenner det stikker ligg i magen som siste. Men skal ta det rolig med symptom jakt, man kan uansett ikke vete resultatet før. Bare ta ting rolig og kose meg, passer fint nå på høsten.

Har dere det fint jenter?

Skrevet

Hei, har ruget siden mandag og i dag er det søndag. For tidlig å kjenne noe vil jeg tro?? Ihvertfall har det vært litt murringer og bryster som er ømme men det kan jo komme av progesteronstikkpillene. Siden dette er mitt 11 og siste IVF føler jeg meg veldig avslappet... merkelig nok.

Det får skje det som skjer.. Hadde jo håpet at det kunne sette seg fast ihvertfall ett av de 3 som ble satt inn.

Følger med dere andre uke 37'ere. Spennende.. Særlig deg som fikk inn et 8-delt. Det er jo bare flott når man har blitt over 40. :) :)

Lykke til alle sammen!!! :)

Søndagsklem fra

Skrevet

Hei hei!

Gratulerer som ruger Magstar, nå må spiren sitte hele veien til mål!

Apriljente-66, har du ingen barn fra før, bare negative forsøk??? Da er det du som skal "gå foran meg i køen" og få barn denne gangen, jeg har tross alt 3 nydelige barn allerede!

Siste status for meg: Mine tre ekstraegg sluttet å utvikle seg på lørdag og ble kastet. Jeg resonnerer straks slik at "da slutter nok de to eggene de satte inn også å utvikle seg (tenker alltid det verste)".

Føler meg pt i altfor god form og ikke særlig gravid. Bare PMS-surt humør.

Men for dere andre sender jeg masse positive tanker - måtte dere fylle uke 37 gjengen med bare positive tester!!!

mvh

Skrevet

Åh nei... Du må ikke tenke sånn... du sa jo selv at det var dåligere kår for eggene på utsiden av livmoren! Men forstår en lett kan ty til negative tanker!

Er selv i en sånn dal... Kjenner absolutt ingenting på kroppen, noe mens murringer, men svært sjelden og svak, ellers ingen ømhet i brystene, ingen kvalme, ingen ekstra sult, ingen hyppige toalett besøk, ingen stikkinger/ rivinger i magen... har jeg nevnt alle mulige symptomer nå? Uansett; denne gangen kommer jeg ikke til å teste, før evt. mensen uteblir alt for lenge da, tror jeg! Orker det ikke jeg!!!

Hmmm... Men PMS sur er jeg ja! Det er iallefall sikkert!!!

Skrevet

Hei Tomtom;o)

Må nesten le litt jeg - eneste tankene jeg har hatt i huet i dag utover at "dette går i dass", er at jeg i alle fall ikke gidder å kjøpe gravitest en gang for "testing er helt bortkastet." Tenker bare jeg kan vente til TR dukker opp om en uke eller så.

Kan bare ikke fatte hvorfor 3 egg sånn plutselig slutter å utvikle seg dag 5. I alle høve tror jeg de 3 egga deler skjebne med de to jeg ruger på.

Tenker jeg var maksimal heldig i 2006 når det ble et barn utav 17 egg. Jeg har nok brukt opp min kvote med flaks i min alder.

Huff så negativ jeg er nå, men det er godt det bare gjelder mitt eget forsøk. Negativ test på meg øker sjansen til positiv test for de andre jentene i uke 37 - det er bra!

Skrevet

Hei igjen,

Jeg håper selvsagt du får ditt 4. barn og at du ikke gir bort "kvoten" din Lissi ;). Det er jo alle forunt å få de barna man ønsker seg. Det er bare ikke så lett for alle. Jeg har igjen mistet litt trua. Dette ligner ganske mye på mine tidligere neg. forsøk...Dag 8 Ingen murringer, litt mindre ømme bryst. Iflg. kalender har jeg fått spot innen 2-3 dager. Uff, nå er jeg negativ, men joda, har jo selvsagt et lite håp da.. Men det er bare såå lett å tro det "verste" sukk... Jeg ble gravid på første forsøk og tenkte OJ ,dette går jo enkelt. Helt klare symptomer etter en uke. Vi besluttet å ta abort da fosteret viste utvidet nakkefold og hadde downs syndrom. I ungdommen hadde jeg også en abort + et par spontane. Av og til tenker jeg at det er sjebnen som "sier"; Du har HATT dine sjanser..

Håper dere andre er litt mer opitimistiske :)

Skrevet

hei alle sammen:)

Jeg er på mitt 2.forsøk hvor jeg måtte begynne helt forfra. Satt inn to egg på onsdag. Gullegg denne gangen - velger jeg å tro:) Er det noe spesielt jeg bør kjenne/ erfare hvis det går bra og det fester seg? Eller utenom å få mens, hva skal jeg kjenne eller ikke kjenne hvis ikke det gikk så bra. Er sikkert individuelt kanskje og ingen fasitsvar uansett.. Tenker at dette er jo snakk om micobiologi og hvis jeg skal kjenne etter om jeg kjenner noe, så må jo det egentlig være fryktelig lite å kjenne. Eller?? Jeg kjenner iallefall ingenting. Bortsett fra at magen er litt oppblåst. Tvi tvi til alle dere kvinner her inne som håper på å bli foreldre for første gang eller igjen.

Skrevet

Velkommen som ruger i uke 37-gjengen tyren 71!

Mht denne å kjenne symtomer så har jeg inntrykk av at man har svært ulike erfaringer. Jeg har vært gravid 6 ganger som resulterte i 3 barn. I tillegg kommer et fryseforsøk (negativt), samt ICSI forsøk nr 2 som jeg nå ruger på 2 egg.

Felles for alle disse "periodene" er at jeg har PMS symtomer uten noen særlige stikninger, men med oppblåst mage (vektøkning), ømme pupper og humørsvingninger. Dette får jeg hver syklus om jeg er gravid eller ikke.

Første indikasjon jeg har på at jeg er gravid er uteblitt mens, deretter kvalme hele dagen en gang mellom uke 4-5. Jeg kan derfor ikke si om jeg er gravid i rugeperioden, men ved fryseforsøket hadde jeg lite PMS symtomer og var tidlig sikker på negativt forsøk.

Litt rotete dette kanskje, men tror det er enklest å ikke tolke de ulike signalene kroppen gir nå vi går på så mye hormoner.Kanskje rett før testedagen din kan du føle tidlige tegn til graviditet hvis du er heldig.

Lykke til med rugingen;o)

Skrevet

Du har jammen vært maksimalt uheldig apriljente, og jeg føler med deg!

Jeg har også vært gravid en rekke ganger (6), men jeg har jo fått uttelling i 50% av tilfellene.

Til en viss grad kan vi styre deler av skjebnen vår selv på noen områder, og nå syns jeg nok jammen at dere bør få uttelling i form av "full klaff" på dette siste forsøket med 3 innsatte ferske egg;o)

Og jo, jeg gir gjerne bort "positiv kvoten" min jeg;))

klm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...