Gå til innhold

St. Olav og sykemelding i rugeperioden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Lenge siden jeg har vært her inne. Har hatt en lang pause siden februar, men nå er jeg jammen i gang igjen. Skal sette inn fryseegg i naturlig syklus. Så nå venter jeg bare på eggløsning (som virker som den aldri kommer...)

Jeg har byttet jobb siden sist, jobber nå i ambulansetjenesten hvor det er tunge løft og til tider mye stress. Vet at man på St. Olav får beskjed om å leve som vanlig, men det kan da vel ikke være særlig bra under slike arbeidsforhold?

Noen som har erfaring fra liknende "problem"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg:) Jeg er sykemeldt meg nå i rugetiden, er min 2 rugedag..Det er du som bestemmer om du ønsker sykemelding el ei,er tross alt en psykisk belastning å gå å vente på å få tatt testen. Prat med legen din, og hvis han er menneskelig vil han forstå deg..Lykke til med fryseforsøket ditt, skal krysse fingre og tær om at det går bra den her gangen..

Skrevet

Heisann!

Har selv akkurat satt inn egg på stOlav og de sa lev som vanlig!

MEN det er jo forskjell på jobber da. Som ambulansepers er det tunge løft, og det frarådes jo av mange her. Gå til fastlegen å få sykmelding du, og gjør andre ting du føler for, uten dårlig samvittighet. Det hadde jeg ville gjort. Masse lykke til:0)

Skrevet

Heisann og tusen takk for svar!

Jeg skal til innsetting på onsdag, skal sette inn to stykker hvis de klarer opptininga da... Begynner å bli litt nervøs med tanke på det ja:(

Har bestemt meg for å ikke jobbe i de to ukene jeg skal ruge, så håper jeg får forståelse enten på st.olav eller hos egen lege.

Masse lykke til til dere også:)

Skrevet

Hei Tonemor :-)

Jeg har også hatt behandlinger på st.olavs. Der gir de ut kun sykmelding for de dagene som du blir hindret fra å arbeide i forbindelse med undersøkelse og innsetting. MEN, fastleger er som regel veldig humane på dette området. Jeg hadde sykmelding på de 4 siste forsøkene mine (av 7), og syntes det var myyye bedre. Så jeg lykktes til slutt :-) Ta deg sykmelding med gooood samvittighet. Jeg tror ikke løftene osv er det verste, men det psykiske ...Man tenker litt "var det galt at jeg gjorde dette nå" hele tiden, og da blir det så tankene aldri får fri fra akkurat det med frøet i magen. Bedre med fri, og gjøre det man føler kroppen har lyst til å gjøre :-) Jeg jobber som sykepleier i travel avdeling, og tenkte hele tiden at dette kan aaaaldri gå bra slikt et stress som det er her, og da påførte jeg meg selv veldig mye negativitet...noe man ikke trenger der og da. Sykmeld deg, kvil deg, drikk kakao, bak boller, les avisen, se såpeserier, gå på cafe med venner, les en god bok :-) det er det beste rådet fra meg :-)

Skrevet

Hei

Jeg synes også at du kan sykmelde deg med god samvittighet, ikke akkurat noe lett yrke du har. Mange påkjenninger der, som kanskje kan være greit å være uten i rugeperioden.

St.Olavs har heller ikke sykmeldt meg, men fastlegen har gjort det uten spørsmål.

Spennende med to egg-lykke,lykke til på onsdag:o)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...