Gå til innhold

Hjelp....jeg passer en hund.....og trenger råd...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hund fra før, så nå er det to hunder her. Den hunden jeg passer er veldig snill og grei, ligger i bur om natta osv... Han kom i går, og roet seg ganske fort... Og i dag, når jeg skal ha de ut for å tisse, så nekter han å gå ned trappa!!!!! og jeg har enda ikke fått han til å gå¨ned... Har prøvd med god biter, holde han i bånd, gå ned trappa å stå å rope på han, men han nekter vilt.... Hva kan jeg gjøre? Min hund har aldri hatt sånne problemer, så jeg aner ikke hvordan jeg skal gripe det ann,,, Han er for stor for at jeg klarer å bære han ned å....

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg ville ha prøvd å føre han ned i bånd. Det viktige er at du ikke er nervøs eller usikker. Tror kanskje du skal prøve å være litt bestemt, men samtidig rose når han er flink. Jeg er ingen ekspert, men har selv en hund som har vært usikker på nye ting, som feks trapper. Jeg lærte aldri ho å gå i trapper da, det kom etterhvert. Var deilig når ho ikke gikk opp, men nå er ho en veldig liten hund da :-). Ikke dra hunden i bånd, men sørg for at den går ned trappa i bånd ved siden av deg.....

Kankskje det hjelper å gå opp noen ganger før ned også.... men kanskje ikke lett å bære den ned. Lykke til!

Skrevet

hmm, kjip situasjon. du kan ikke ringe eieren da?

Skrevet

Få din egen hund til å vise hvordan det skal gjøres.

Skrevet

De er reist utenlands....

Jeg bor på en måte i 2 etg på et hus, så han må nesten ned for å komme seg ut... Har prøvd å godsnakke med han, gi han godbiter, føre han ned i bånd... Hunden min løper jo som et lyn opp og ned...

Og han MÅ jo ut å gjøre fra seg.....

Skrevet

Frist med pølse, frysetørket lever, leverpostei el som er en typisk hundefavoritt.

Kanskje den motiveres av leke? ball f.eks..

Lykke til...kanskje du til slutt må tvinge den litt uten å skremme den for mye.

Annonse

Skrevet

i værste fall bære han ned?

også bruke tid på å få han opp igjen, kanskje lettere å få de oppover enn nedover...

Skrevet

Min var litt redd for å gå ned trapper, jo brattere jo verre. Nå går han stort sett ned hvis jeg går ned og vekk, av redsel for å bli forlatt, men mulig gjesten din ikke har det problemet? Hvis det er en veldig bratt trapp hender det jeg går baklengs ned trappen foran hunden og holder en hånd på brystet hans, så han ikke skal gli (er ganske stor) den øverste halvdelen. Da føler han det er tryggere å gå ned. Hvis du prøver å sette deg et par trinn nedenfor ham og lokker ham til å gå ned bare et par trinn, og så flytter deg litt ned og gjentar? De vil sjelden snu og gå opp igjen når de først har fått bakbeina med i trappa.

Skrevet

Ser ikke for meg at jeg er nødt til å bære en svær hund på nesten 40 kg ned ei bratt trapp....

Han gikk fint opp i går da de kom, så det er ikke no problem

Skrevet

hm, er det en sånn jerntrapp med vonde ruter liksom? vi har sånn opp til leiligheten og pelsen haaater å gå på de enda vi har bodd her i 3 år. Hun lister seg opp og hopper over så mange trinn som mulig for å gå ned. Noen dager er potene såre og vonde og da nekter hun rett og slett.

Håper det løser seg.

Skrevet

Nei, er sånn innendørs trapp, helt vanlig hel trapp liksom :) ikke vond å gå på i det hele tatt, veldig kald om vinteren, det er det eneste:P

Har fått tak på eierne, han gikk i trapper hjemme, og blei det problemer, så hadde jeg hennes veldignelse på å dra han med meg... men det er absolutt det siste jeg gjør i såfall.... skal prøve alt annet først...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...