Gå til innhold

Graviditet som er uønsket

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så utrolig heldig at jeg har to velskapte barn, med to ulike fedre. Ingen av de har noe kontakt med barna sine selvom det er mitt høyeste ønske. Er som dere sikkert skjønner helt alene med mine to.

Begynte i mai på p sprøyte og har følt meg rar i magen i ca en mnd. Følt at magen vokser og har kjent liv.

I dag tok jeg en test mest for å utelukke sv skap, men jammen ble testen positiv.

Hele verden min raser sammen her.

Har søkt om sterilisering. Dette gjorde jeg for bare tre uker siden og sv skap lå laaaangt fra hva jeg drømte om.

Men nå sitter jeg her og er bare sååå fortvilet. Er bare så redd for at jeg er mer enn 4 mnd på vei, men mest redd er jeg for at jeg kan ha skadet barnet ved å gå på P sprøyta. Tok aldri den siste sprøyta som jeg skulle ha tatt for ei uke siden, siden jeg følte meg usikker.

Har jo vært gjennom to sv skap alt, men har denne gangen ingen symptomer i hele tatt! Så det jeg har kjent i magen har jeg tatt for å være luftsmerter.

Noen her som meg?

Fortsetter under...

Ble uønsket gravid rundt nyttår....hadde ingen symptomer - det ble ikke oppdaget før jeg var rundt tre md på vei....men abort var aldri noen utvei for meg selv om jeg strever med en lammende fødselsangst etter at jeg fikk min sønn (som i dag er 20 mnd gammel...). Hadde en slitsom graviditet - men nå er fødselen (vel) overstått og jeg har ei nydelig lita tulle her sammen med meg.

Sist jeg var gravid (det var prøverør..) fikk vi tidlig ultralyd...da var jeg kun tre uker på vei - og allerede da kunne vi se det mikroskopiske hjertet banke og slå der inne...

Det er allerede et lite liv der inne i deg ,om du har tatt en graviditetstest som viser positivt...det er ikke til å komme unna at du allerede bærer på en liten engel under hjertet ditt...

Jeg ber deg om å tenke deg veldig godt om før du foretar deg noe drastisk....

Lykke til!

Jeg er ikke en som tar lett på en evnt abort i hele tatt. Jeg er og helt i mot det som prevensjonsmiddel, derfor jeg har gått på p sprøyta samt søkt om sterilisering.

Har i grunnen ment at 2 barn er mer enn nok for min del.

Så sitter jeg her da og etter å ha snakket med venninner og min mor, og faktisk VET at det er LIV jeg kjenner så er valget ike der i hele tatt lenger.

Men ekymringen for at jeg har skadet barnet med medisiner jeg har tatt samt den sprøyta, gjør meg så gruelig forvirret, egnstelig og usikker. Er mer redd for enn noe annet at den lille i magen er skadet på noen måte og at det er min feil.

Men aort er ingen løsning her, jeg vet jo med meg selv at har jeg kjent liv så er det allerede for sent. Hadde ikke klart å ta det vekk på noen måte.

Innlegget jeg skrev i går var mer av sjokk og engstelse enn av noe annet.

Herregud. jeg skal ha barn igjen!!!!!

Jippi!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...