Gå til innhold

hun liker ikke grøt:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

HAr prøvd med grøt i snart 3 uker...blir ikke noe bedre!forsøkt mange typer også glass med potet/gulrot..ingen suksess det heller.. noen tips? Blir det bedre snart? (vil gjerne at hun skal være god og mett på kvelden:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min hater kun vanlig grøt.. begynteforsiktig da han var 5 mnr med smaksprøver, måtte bare gi meg etetr en uke, fullammet til han var litt over 6 mndr, fortsatt ingen forbedring da heller.. Brakk seg og spyttet ut igjen.

Derimot fant jeg ut at han elsket fruktmos, så jeg blandet halvt om halvt med fruktmos og grøt, da begynte han å like det. Nå ved 7,5 mndr, spiser han det fortsatt slik,. Har prøvd vanlig grøt igjen, men det fungerer ikke..

Kanskje dette kan fungere for dere også? Lykke til!

Skrevet

hva med å ha litt sånn fruktpure oppi grøten for å gi litt smak?

Skrevet

får ikke gutten her til å spise kun grøt, må litt fruktmos i. de har fjernet alt som er av sukker så de smaker ikke mye godt lenger, det var litt lettere før da grøten smakte godt:)

Skrevet

Her går maisgrøt og risgrøt ned. Risgrøten har jeg 1/2 ts maltekstrakt eller nypeekstrakt i- gjør den mer fristende for mini.

Begynte med litt fruktpure etter grøt. Men har funnet ut at litt sviskemos før grøten gjør at han spiser bedre. Sviskemos liker han veldig godt da. Pleier også å begynne med litt vann og gi vann innimellom.

prøvde potet gulrot her og, likte det ikke og smaker jo egentlig ingen ting. Kokt gulrot most med litt mme el mm er visst mange som liker, har ikke prøvd det selv.

Skrevet

Hva slags fruktpure bruker dere?

Skrevet

minsten her elsker den med banan-pasjon.. Liker også den med eple og blåbær..

Skrevet

Jeg vil og tipse deg om å blande inn fruktpureer.Begynn med en av HIPP sine 4mnd. Eple/pære, mango/pære/fersken m.fl. Den m eple/blåbær/jordbrær er og populær(6mnd) Jeg synes Nestle sin grønsaksmos ikke er noe god. Foretrekker Hipp sine, men de har de ikke alle steder, og Helios sine. (gulrot/eple og gulrot/potet) De smaker begge mye bedre og smaker ordentlig gr.saker. Men du kan jo lage selv og. Her i huset er det mest populært m gr.mos i risgrøten. Hun likte ikke maisgrøten. Ellers er sviskemos også veldig populært her. En annen ting du kan prøve er avocado. Enten bare gi det rent. Eller blanda med andre gr.saker eller banan f.eks.De MÅ jo ikke spise grøt, men de må jo få i seg litt næring. Prøv deg litt fram med forsjellige ting. Og se hva slags smaker de liker best. Søtt,"salt" (gr.saker) eller surt. Håper du finner ut av det. Lykke til!;)

Skrevet

Glemte også å si at tidspunktet er utrolig avgjørende for hvor godt han spiser. Ideelt har jeg ammet 1,5 til 2 t før måltidet og han får sove godt. Da passer det fint med grøt når han våkner. Begynte i 12- tida. Nå gir vi 2 x men ingen på kvelden- da er han for trett og blir ikke noe greie på det...

Skrevet

Når spiser han grøt da? Hva gir dere på kvelden?

Skrevet

takk for mange svar! vi har gitt grøt på kvelden, en time etter amming...kanskje jeg må prøve et annet tidspunkt, formiddag isteden..? har prøvd å blande i fruktmos og morsmelk men hjelper ikke.. har en liten pause nå, så får vi bare prøve igjen om litt:)

Skrevet

Vi gir bare pupp på kvelden. Sover mye bedre. 1-2 måltider på natta. Stor forbedring for oss=)

Grøt og fruktpure ca 8-9 tiden på morgen og mellom 14 og 16 på ettermiddagen, litt etter hvordan det passer med soving e.t.c

Skrevet

Her må det gå minst to timer, helst tre, etter pupp før hun vil ha grøt. I starten ville hun også kun ha ganske tynn grøt - litt flytende. Vi blander grøten med mm, har ikke prøvd noe annet.

Skrevet

Glemte å skrive at hun heller ikke vil ha grøt på kvelden....rare disse søte små;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...