Gå til innhold

HVEM BESTEMMER??

Anbefalte innlegg

hei lurer litt på om en kan KREVE få keisersnitt.. om det er grunner får det :) eller er kan de nekte deg?

Så lurer jeg litt mer her.. Jordmora mi ville snakke med meg om det der med fødsel å sånn.. (født før) fordi jeg ønsker keisersnitt pga store traumer.. og stor fødselangst.. er det ikke sykehuset som skal ta de samtalene??

Hilsen skikkelig frusrert og lei seg..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138629230-hvem-bestemmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ikke med loven i hånd kreve keisersnitt. Det er opp til sykehuset og legene, og det virker som at praksisen er litt forskjellig fra sted til sted. Der jeg hører til (Kristiansand) sa de at ingen blir tvunget til å føde vanlig om de ikke vil.

I mitt tilfelle tok jeg første samtale ang forløsningsmetode med jordmor på helsestasjon, og hun bestilte deretter time på sykehuset for meg. Så kom jeg til samtale der, på fødepoliklinikken, hvor en overlege var ansvarlig for det endelige utfallet. Eller dvs jeg fikk velge litt selv da.. :)

Lykke til videre!

åja :) godt å høre hva andre har gjotr sia jeg ikke har prøvd få det selv før..

hos meg er jeg så redd at jeg ikke klarer glede meg over at jeg får en baby.. å det er synd, får jeg vill jo virkelig det.. men gleden blir borte får at jeg er så redd..

Du kan vel ikke kreve det, men det er veldig ulik praksis på sykehusene rundt om kring... Mellom legene på de samme sykehusene også høres det ut til.

Jeg har hatt to KS på St Olavs Hospital, og det er jeg som har bedt om KS begge gangene, og det er ingen som har sagt noe på det. Det var helt greit, og det ble bestilt dato med det samme:)

Jeg føler virkelig med deg og har akkurat samme problem selv. Jeg er gravid med min tredje og har to traumefødsler fra før, derfor ønsker jeg ks denne gangen, MEN vi bor i Tromsø og her er de ikke villige til å gjøre planlagte ks uten at det er livsnødvendig virker det som. Jeg drømmer om natta og sover dårlig pga dette. Jeg krysser fingrene for oss begge og håper situasjonen løser seg for oss. Får ikke vite noe før etter ultralyden i oktober, sukk. Lykke til.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...