Gå til innhold

Hvordan går det med Stavanger- jentene?

Anbefalte innlegg

I dag er jeg ganske fornøyd med meg selv. Til tross for at jeg hadde hørt rykter om at det nesten ikke finnes gravidklær i Stavanger- området fant jeg meg tre bukser og en topp på H&M på Kvadrat. Kanskje litt tidlig mener sikkert noen, men jeg var jo livredd for at det som var skulle bli revet vekk. Nå har jeg fått meg to hverdagsbukser og tom en svart penbukse... Blir jo sikkert litt behov for det i jula og sånt. Har ikke så stor mage ennå, men endel bukser strammer faktisk allerede. Hvordan er det med dere andre? Har dere kjøpt noe klær eller utstyr ennå? Arvet en babybjørn jeg, eller får det vente litt med utstyr og sånt.

Ellers har jeg kjøpt med engelskbøker i dag. Ettersom jeg i min jobb helst ikke bør jobbe når jeg er gravid, går jeg hjemme om dagene, så jeg fant ut jeg iallefall kunne gjøre noe fornuftig så jeg meldte meg på et engelskkurs. Håper bare jeg har truffet rett nivå, vanskelig å vite uten å ta tatt test.

Ha en fin helg da:)

Fortsetter under...

Heisann :)

Buksene mine er heldigvis ikke blir noe særlig strammere, men de trykker veldig akkurat der på magen. Jeg investerte i mammabukser denne uka (mannen var litt lei av joggebuksa mi som jeg hev på meg hver dag etter jobb...) Jeg fant en god del på h&m på Kilden.

Er snart 10 uker på vei og skal på tidlig ul og for første gang til legen i begynnelsen av uka, og viss alt da ser fint ut skal vi ut å kjøpe en helt enkel baby-body, bare for å ha noe håndfast som viser at vi faktisk skal ha barn... :)

Ellers har jeg investert i bilbelte-justerings-ting for gravide. Jeg kjenner veldig godt "voksesmerter" i livmorå, og klarer ikke å ha noe som trykker der, så den justeringstingen er helt uunngåelig nå.

Hvor lang er du på vei?

He, he, ja det blir mye joggebukser her og. Ikke så innmari stilig nei.

Føler du bilbelte for gravide funker? Hva koster det? Får se om vi og må invistere i det. Er bare 8 uker på vei, så mulig jeg kjenner behovet mer etterhvert. Føler det går fint foreløpig med beltet under magen.

Blir spennende med utralyd da! Kommer nok til å ta en før uke 19 vi og.Rundt uke 13 kan man visst se om det kan være downs. Er veldig usikker på om jeg vil vite det eventuelt å stå ovenfor et vanskelig valg. Vet ikke om jeg hadde klart ta abort selv om det kan være downs. Andre sm har tanker om dette? Er jo ikke så stor sjanse for det da, særlig ikke for dere som er enda yngre enn meg.

Hva studerer du da student23?

Bilbeltet syns jeg har vært en redning uten tvil!! Har hatt veldig mye mensmurringer og småvondt i magen, og klarer ikke trykk "der" på magen, så for meg går jeg absolutt ikke tilbake. Tror vi betalte 199kr for det, på bilbutikken på Åsen.

Ultralyd var veldig spennende, men var hos legen dagen i forveien. Først var vi en halvtime for seint ute for jeg hadde oppfattet feil tidspunkt (var sikkert på at jeg hadde spurt ørten ganger for å være sikker, men hun mente 15 over og jeg var overbevist om 50). Fikk nå tatt de testene jeg skulle og fikk snakt med legen i 10 min ca. Skal snart tilbake da. Men pga en UVI i uke 3 gikk jeg tre dager på antibiotika mens jeg var på ferie, og det skulle jeg ikke ha gjort, så nå må jeg gå å engste meg litt for om det kan ha fått noen konsekvenser... :( Jordmor mente at jeg ikke trang å bekymre meg, men legen var ikke like sikker..

Sannsynligheten er liten for downs, men en tenker jo på det uansett alder. Jeg velger bare å skyve tankene så langt vekk som mulig og se det an. Tror jeg hadde nevnt det for legen eller jordmor bare for å få deres meninger og reaksjoner på det. Men du er jo bare 32, så sjansen er vel fremdeles ørliten?

Jeg studerer forresten språk, er på femte året nå... Hva driver du med?

Hei!

Spørs om jeg kjøper bilbelte etterhvert da ja. Det var jo ikke dyrt. De har det kanskje på biltema eller noe og?

Huff, hørtes ut som det ble litt hektisk hos legen. Går sikkert fint selv om du gikk på antibiotika. Ville vel heller hørt mer på jordmor enn legen kanskje. Men kjipt å måtte bekymre seg.

Tenker ikke mye på downs egentlig, men heller om vi skal ta ultralyd de ukene vi kan se det og da eventuelt måtte ta en avgjørelse. Tror ikke jeg hadde klart ta abort uansett, mens samboeren har annen oppfatning. Vi tar sikkert ultralyd og håper på det beste. Er jo liten sjanse.

Skikkelig språk-guru du altså:) Da kan du kanskje hjelpe meg med engelsken jeg tar på kveldstid;) Jobber som flyvertinne jeg og har gått på bakken nå ettersom jeg ikke vil ta sjansen på å fly under svangerskapet. Da de ikke har bakkejobb til oss, går jeg hjemme nå. Skulle gjerne jobbet med noe annet, men da har jeg ikke rett på lønn så.

Annonse

Heisann :)

Ser at det er flere butikker som har bilbeltet, det jeg har heter BeSafe og der litt skummelt ut med en gang, med tanke på hvordan det skal festes o.l. men er veldig greit så fort det er på plass.

Har du vært hos legen enda? Jeg hadde tydelig ikke lest så mye om hva som skjer første gangen, og ble litt sjokkert over hvordan de kjenner på livmoren... Jeg prøver å skyve helt vekk alt som har med antibiotikaen å gjøre. Kan ikke bekymre meg for alt som "kan" skje. Har jo sett hjertet som slår, hodet har normal størrelse, samme har plommesekken og morkaka, og armene og beina er på plass og beveger seg, så nå prøver jeg bare å glede meg over hva som skjer. Har en sett hjertet slå, så minker også sjansen for SA veldig.

Har du fått termin forresten? den er jo bare midlertidig fremdeles da, men... Min er satt til 9.april. Så nå er det mindre enn sju mnd igjen - skummelt å tenke på alt som skal skje med oss frem til den tid...

Må være rart å ikke skulle gå på jobb på over halvaent år! Jeg jobber ca 40% ved siden av studiene og drømmer nesten om mammaperm og litt mer fritid. Skulle du trenge hjelp med engelsken så er det bare å gi beskjed :) Jobber som lærer på si, så har i hvertfall litt erfaring med å lære bort. Du får glede deg over at du har så god tid til å ta forskjellige kurs og gjøre ting som du kanskje ikke har like god tid til til vanlig.

Hei igjen!

Virker som det er veldig forskjellig hva en gjør hos legen. Jeg har alt vært to ganger, men hun har kun snakket med meg- ikke kjent på magen eller tatt GU. Neste gang tror jeg hun skulle prøve å lytte etter hjerteslag, det var for tidlig nå. Har foreløpig termin 20.april.

Lurt å ikke bekymre seg for mye ja. Nå ser jo alt helt flott ut hos deg ettersom du har fått sjekket hjertet og alt. Tenk så mange som drikker osv før de vet, og som regel går det jo fint likevel.

Ja, det er rart å tenke på at jeg ikke skal jobbe på så lang tid. Har vært litt bortskjemt her med en samboer som har hatt ferie og ungene hans hjemme, så da går tida fort. Skal ikke klage, for det er jo luksus å få gå hjemme, men er redd det kan bli litt langdrygt å gå hjemme i lengden. Har det meste av nettverket mitt i Oslo- området, så må nok ta noen turer dit.

Så fint du jobber som lærer da:) Hvilke trinn jobber du med? Prøvde meg som lærervikar noen måneder jeg og for noen år siden, og det tror jeg er den tøffeste jobben jeg har hatt. He, he... de hadde ikke mye respekt for en ung jente som var vikar nei. Dette var på barneskole. Skal prøve meg på et høyere nivå i engelsken i kveld, får se hvordan det går. Takk for tilbud om hjelp:)

Skjønner godt du kunne tenke deg mer fritid når du både studerer og jobber. Er du i fin form forresten?

Ha en fin dag:)

Hei igjen :)

I fin form? Tja, det kan vel diskuteres. Er mye kvalm. Blir det med en gang det går litt for lang tid mellom hvert måltid, viss jeg blir trøtt og noen ganger uten at jeg kan finne noen grunn.

Har også "voksesmerter"; kjenner veldig godt at livmor utvider seg. Synes egentlig der e greit, da vet jeg jo at noe positivt skjer, men har det nesten konstant, og når kvelden kommer kan jeg bli ganske lei. Hvordan går det med deg?

Jeg jobber på ungdomsskolen. Kan være slitsomt, men er ganske givende også. Regner med at jeg ender opp som lærer så da tenkte jeg at jeg skulle begynne med det verste, så kan det jo bare bli bedre ;)

Skal egentlig i en begravelse i sauda på fredag med familien. Men vi har ikke tenkt å fortelle dem noe før mannen min er tilbake fra jobb. Så jeg planlegger en liten runde med "omgangsjugå" da. Pleier å sove et par timer i løpet av dagen, og blir ganske gretten viss jeg blir kvalm, sulten eller trøtt i løpet av dagen... Går ut i fra at de tilgir det når de etter hvert finne ut av den egentlige grunnen. Har du fortalt det til noen enda?

Ha en fin mandag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...