Gå til innhold

høres disse navna rare ut???

Anbefalte innlegg

jeg har funnet på tre navn... jeg vet ikke om det er jente eller gutt...

jeg har lyst til å kalle barnet opp og ha dobbeltnavn på det..

gutt: christian-martinius etter faren og min oldefar

jente: wenche-caroline

wenche-nikoline.. wenche etter min avdøde tante som var tvillingsøstra til mamma'n min...

jeg synes det er veldig hyggelig og kalle opp etter familie men passer på at det er ett godt stykke opp i fam..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138628440-h%C3%B8res-disse-navna-rare-ut/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har vel ikke akkurat funnet på navnene, men i alle fall satt de sammen.. ;-)

Christian Martinius er veldig flott. Stødig, gamle og pene navn. Men dropp for all del bindestreken, ellers blir det altfor langt. Synes dessuten han bør få velge om han vil bruke begge navnene. Christian alene holder også i massevis.

Wenche Caroline: Dropp bindestrek her også. Man får jo ikke noe pustepauser. Jeg synes ikke Wenche er særlig fint, og ville heller gått for Caroline alene. Oppkalling eller ei. Ville til nød brukt Wenche etter et annet navn.

Samme med Wenche-Nikoline: Dropp bindestrek. Ville gått for Nikoline alene.. Evt. hatt Wenche etter Nikoline.

Huff det er ikke lett med navn, særig når man må oppkalle etter noen...Samboeren min er så opptatt av at hvis vi får en sønn så må vi ha med Einar, pga bestefaren hans heter noe med Einar, pappan hans og han selv....Jeg synes ikke Einar er noe fint i det hele tatt og vil ikke ha det med.

Men ettersom det betyr sååååå mye for familien hans så må vi ha det med..Og hvilken navn i 2008/2009 er fine med Einar som mellomnavn???

Får vi gutt så skal han hete Daniel, for det har vi alltid likt begge to, og da må det bli Daniel Einar...hahahahaha helt sykt om jeg får si det selv, men som jeg tenker så skal det kun stå på dåpsattesten, det blir jo aldri brukt,,,Vi kommer jo kun til og bruke Daniel :)

Så om det betyr mye for deg eller familien din at du oppkaller ungen din med en av de navna, så bør du jo ikke bruke dem...bare det står i papirene :)

Jeg er også helt enig med de andre at du må hvertfall droppe bindestreken :)

jeg ønsker sterkt selv å ha martinius og wenche, ikke bare for oppkalling men for jeg synes de er veldig fine navn...

hele familien har dobbeltnavn med bindestrek så det blir nok det... jeg liker navnet mitt og det er også langt...

men jeg bruker bare det ene blandt venner og begge med familie jeg er selv oppkalt etter 3 oldemødre

Annonse

Christian Martinius er en fin kombinajson, ikke noe jeg personlig ville valgt, men absolutt ikke stygt.

Er ikke så begeistra for jentenavna. Caroline og Nikloine er ok, men liker ikke Wenche og syns kombinasjoene Wenche caroline og Wenche Nikoline blir altfor tunge.Når det er sagt er det viktigst at du liker det.

Jeg ville nok ikke brukt bindestrek, da blir det registrert som ett navn istedenfor to og du blir på en måte "nødt" til å bruke begge navna. Syns navna er såpass lange at det blir tungt med bindestrek.

Jeg synes det er veldig hyggelig med oppkalling. Men jeg må si meg enig med flere andre her angående bindestreken. Disse dobbeltnavnene er veldig lange. Og når man bruker bindestrek, signaliserer jo det at man bruker begge navnene hele tiden. Jeg klarer ikke å se for meg at jeg roper på Christiann-Martinius eller Wenche-Nikoline. Navnene blir for lange til daglig bruk.

Men jeg synes likevel at kombinasjonene fungerer sammen. Det er bare at de er for lange til å bruke annet enn på papiret.

Tror jeg synes Wenche Nikoline var finere enn Wenche Caroline.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...