plutselig gravid igjen Skrevet 6. september 2008 #1 Skrevet 6. september 2008 Gutten vår er 8 mnd og har alltid hatt problemer med søvn på natta, fram til han var 4-5 mnd våknet han hver/hver annen time. Nå er han våken 1-2 ganger per natt, og sovner stort sett ikke om han ikke får pupp eller får ligge i vår seng. Får beskjed av helsesøstre at nå trenger han ikke måltid på natta, det er bare et par netter med skriking så sover han hele natta. Vi har prøvd å synge/holde han i hånda/bære når han gråter, men de dagene vi prøvde brukte han lengre og lengre tid på å sovne. Jeg har nesten inntrykk av at jeg er den eneste som ammer på natta, men gjør det noe egnetlig??? Det virker som at andre har mer problemer med det enn jeg.
Anastasia_ønsker3 Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Vi har det på akkurat den samme måten. Min er 8 mnd nå. Tidligere har han sovet fra 7 om kvelden til 5-6 om morgenen. Jeg synes dette var greit, men nå etter vi var i syden i 4 uker har det blitt verre på natta. Våkner 2 ganger i løpet av natta der det eneste som hjelper er å amme. Eller så kan han også våkne der det er bare å putte inn smokken. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Har begynt med nattgrøt for å sjekke om det var det at jeg hadde lite melk på kvelden og han ikke fikk nok mat. Men kan ikke si at det er så mye forskjell. Dette er andremann for oss, og vet jo at vi ikke har vært like strenge ved legging som med førstemann. Kan det hjelpe hvis han kommer på eget rom? Noen meninger om det der ute? Eller andre tiltak?
Anonym bruker Skrevet 9. september 2008 #3 Skrevet 9. september 2008 Har og en jente på 8 mnd, sluttet å amme i 6-7 mnd alderen. og hun våkner og 1-2 ganger pr natt. da er de smokk eller vann. men i perioder hun soiser lite får hun melk på natten.. hun sover og på vårt rom for vi er ikke ferdig med hennes. men hun sover godt viss hun får komme i våres seng og kan da sove til 8-10 på morningen.. så noen ganger får hun dette, de er godt å sove litt lengre noen dager, enn til 6-7.. helsesøster sier vi ikke skal gi henne noe på natten bare smokk, og ikke gi henne noe oppmerksomhet på natten, da kom hun til å sovne igjen uten at vi gjorde noe. men de funker ikke for oss, viss vi overser henne hyler hun og bruker 30-40 min på å sovne igjen med hjelp, viss vi gir henne vann el melk med en gang sovner hun på 5 min.. hva gjør man da??? vi ønsker jo de beste for barnet, og pappaen skal opp tidlig på jobb og ønsker ikke å få hele nattes søvnen avbrutt. da er de jo greit å få henne til å sove på 5 min.. ????????????? ?????????????
Anonym bruker Skrevet 12. september 2008 #4 Skrevet 12. september 2008 Vår sønn er 9mnd og våkner også 2-3 ganger på natta for pupp... i det siste har han egentlig våknet enda oftere fra 3 og utover... og stort sett er det kun pupp som hjelper... Etter besøk på helsestasj idag har vi bestemn oss for å prøve på avveninning, gjennom Ferbers metode, skrikemetoden el... Dvs ikke gi han særlig oppmerksomhet, la han skrike, gå inn vært 5. minutt og snakk beroligende, osv... Så nå er vi veldig spente... er bare veldig usikker: skal vi la han få pupp første gang han våkner v 23-tida...? Jeg mener nei... blir inkonsekvent, sambo mener ja: tenk om han blir sulten... Hva mener dere? Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 13. september 2008 #5 Skrevet 13. september 2008 Vi gikk rett til vann |nå|r vi beg med avvenningen.. når en først begynner med avvennenin er de like greit å gi vann når ungen våkner.! de funka på ungen vår. fikk vann i den perionen vi skulle drive med avvenning. nå våkner hun av og til 1 gang på natta i 3-4 tida, da får hun vann!
Anonym bruker Skrevet 14. september 2008 #6 Skrevet 14. september 2008 Jenta vår på litt over 7 mnd sov hele natten nesten fra hun ble født. nå når hun får flere måltider m fast føde, har hun begynt å våkne 1-2 ggr om natten. jeg ammer henne da og syns d er helt ok. men skulle gjerne fått henne i seng tidligere på kvelden. klokka blir 22-23 før hun sovner. noen råd?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2008 #7 Skrevet 17. september 2008 hei.jeg har en datter på 9 mnd hun får pupp to gangerr hver natt, ellers må jeg jo stå opp klokka 5 og det klarer jeg ikke ennå. har prøvd vann og smokk men det slår hun bare vekk.helsesøster nevnte den skrikemetoden, har prøvd den to kvelder for å få henne til å sovne i egen seng fra våken tilstand.jeg liker ikke dette!det føles helt unaturlig å høre henne skrike, jeg kan ikke skjønne at dette ikke er skadelig for hennes psyke? hs kunne "garantere" at hun ikke tok skade av det, men det stoler jeg ikke helt på. hva mener dere??
Anonym bruker Skrevet 20. september 2008 #8 Skrevet 20. september 2008 les nye forsikning som er gjort... i det neste foreldre og barn står det også at enkelte eksperter ikke kunne forstå at HS fortsatt anbefalte skrike kurer... anb å kjøpe det å lese selv:) Mange HS some r avleggs nå! Men klokka fem da er det jo mårran da!!! Om hun får pupp da hva i all værden gjør det? min på snart1 år får pupp kl 05 og sover til 7.. samme med 2 av ejntene som er like gamle!! mødrene der gjør helt likt som oss:) syns det er nå forbaska tull... 10 timer uten mat er mer enn nok! ærlig talt!
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2008 #9 Skrevet 21. oktober 2008 gutten vår er 7 mnder har 2 tenner å etter kveldstellet 7-8 om kvelden får hn ikke mat før 5 om morgonen!!! når de har fått tenner SKAL DE IKKKKKE ha mat, bare vann.... selvom de mister melketennene, er de dem so gir grunnlaget for at de neste tennene som kommer er friske! så vi vil at gutten vår skal ha friske tenner derfor nekter vi å gi hn noe annet om natta, får veldig mye grøt om kvelden før hn legger seg, så pusser vi tennene så i seng å det er ikke lett når han vårkner fra 0130 om natta å hyler å skriker får hn vil ha kos å pupp... men er kosnekvente å nekter å gi opp...er frykteli slitne..men d går nåkk over....kan ikke vingle å gi hn melk en natt å en natt ikke . vi går inn hvert 5-10 min.... sovner til slutt.....gir smokken å stryker over kinnet, gir vatn osv... men tar han ikke opp å gir ikke melk! men våkner hn 5 så gir jeg pupp =)
Ulla07 Skrevet 23. oktober 2008 #10 Skrevet 23. oktober 2008 Sjekk ut sovecoach.dk - en mye mer "human"metode og effektiv,men vær konsekvent! Fikk gode resultat de første nettene, men da det kom en skikkelig tullenat igjen (våkne hver time..) falt jeg for fristelsen å ta gutten vår (snart 7mnd) opp i sengen vår med fri tilgang til pupp resten av natten..;-) Da var alt ødelagt og måtte begynne på ny,sukk.. Men absolutt verdt å sjekke ut denne siden. Klikk inn på siden og videre på metode,skriv ut. Går på rutiner og "opp/ned" metode for at babyen skal finne søvnen selv ist for å bli puppet/bysset osv i søvn. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå