Gå til innhold

kvalm


koalabjørn

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som opplever at kvalmen bare blir verre? Jeg har vært litt småkvalm nå og da fra ca uke 7. De siste ukene har det bare trappet seg opp, og nå er jeg så kvalm at jeg brekker meg om morgenen (uten at jeg kaster opp heldivis). Nå er jeg i uke 15. Trodde det skulle avta fra uke 12-14? men alt er jo selvfølgelig individuelt.. Andre med samme problem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei du.

æ e i uke 15 æ å, å d har itj gitt sæ ennå. å va innlagt i 6 daga i forrige uke å fikk væske og kvalalmmestillende. d her e helt pyton. konstant kvalm. på sykehuset sa dæm at d som regel stabilisert sæ i uke 16 så vi må itj mist håpet. klæm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

 

Jeg er også kvalm og svimmel. og også i uke 15. beveger jeg meg mye, brekker jeg meg. utrolig slitsomt og ikke fungere skikkelig, men heldigvis kjem det noka godt ut av det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også vært kvalm så å si hele tiden nå siden jeg fant ut at jeg var på vei. Er i slutten av uke 14 nå,og sykmldt frem til midten av uke 15, skal til legen da. Han kommer nok til å fortsette å sykmlde meg for jeg fungerer ikke i det dagli. Har prøvd ALT,ikke noe hjelper. Dette er den væreste slankekuren jeg har vært me på. Kilonen bare raser av.

Fikk høre av noen at det kan hende man må gå sånn til man er 22 uker på vei:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg som startet innlegget. Jeg visste når jeg skrev det, og er fullt klar over at jeg har vært kjempeheldig som ikke har vært spysyk siden jeg ble gravid. Ser at det er flere her som sliter ganske mye. Håper at dere kommer dere!

 

Grunnen til at jeg skrev innlegget var at jeg lurte på om det er andre som har opplevd at kvalmen/spysyken faktisk kom etter at det står i bøkene at det skal begynne å gi seg (uke 12-14).. ?? Jeg var kun lett kvalm fra ca uke 6-7, og det gikk bort når jeg spiste. Fra ca uke 12 har det trappet seg gradvis opp og nå er det oppkast hver morgen og kvalme store deler av dagen, og da er jeg i uke 17. Der finnes jo ingen normal, det er vel det som er regelen...

 

Som tips mot kvalmen, så har jeg begynt å drikke sprite før jeg står opp om morgenen. Brukte å få sitronbrus når jeg var spysyk som liten. Da har jeg hvertfall noe å spy på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv var jeg konstant kvalm fra uke 6-12, så forsvant kvalmen gradvis, og jeg trodde jeg var kvitt den, men i uke 14 kom kvalmen tilbake. Denne gangen var kvalmen anderledes, jeg til tider plutselig kvalm, det varte i ca 2 uker. Nå er jeg i uke 16 og kvalmen er forsvunnet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme problemet, har vært kjempekvalm og kastet opp hver morgen (og innimellom kveld). Dette selv om jeg nærmer meg uke 18. Jeg fikk imidlertid en liten åpenbaring hos legen jeg var hos - hun ga meg resept på Afipran. Dette er egentlig et middel mot kvalme for de med migrene, men det har stoppet morgenkvalmen min fullstendig. Så fort jeg har latt være å ta de har halve frokosten kommet opp igjen, så nå tar jeg de hver morgen før jeg står opp. Det står også på tablettene at de ikke skader fosteret, hvertfall ingen fare de første 6 månedene. En liten revolusjon i min hverdag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...