Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle dere som har brukt Suprecur og Menopur! Jeg skal for første gang bruke disse medisinene (har brukt Synarela og Puregon tre ganger før), og lurer på hva slags erfaringer dere har hatt mhp bivirkninger?

Sjekket pakningsvedleggene, og listen over bivirkninger er enda lenger enn for Synarela/Puregon :-) Vil gjerne høre litt om deres opplevelser!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg brukte de og hadde ingen bivirkninger.....fikk en lav dose med Menopur (150IE pr dag i 8 dager) og sitter når svanger i min 36. uke c",)

så lykke til, håper du lykkes og får en spire i magen

Skrevet

Takk for svar, Julie.

Så fantastisk at du er høygravid, ikke lenge igjen nå! Du har mye å glede deg til :-)

Skrevet

tusen takk for det, har du barn fra før? jeg er førstegangs og aner ikke hva jeg går til, men har ventet på dette i ti år faktisk

Skrevet

Hei

Som deg har jeg brukt Puregon men gått over til Menopur. Har brukt Suprecur hele tiden og det er den jeg har hatt mye bivirkninger på. På de siste forsøkene mine har jeg hatt kort-regime og dermed sluppet sprayen og det har vært utrolig deilig. Har ikke hatt noe bivirkninger å nevne av Menopuren. Ønsker deg lykke til.

Skrevet

Jeg bytta også til Suprecur og Menopur dette siste forsøket. Jeg følte at jeg ble mye dårligere på Suprecur enn Synarela, slitnere og i dårligere humør. Vet ikke om det var tilfelle eller om jeg bare var drittlei fordi det var tredje forsøket og jeg sprayet hele sommeren . var nesten litt ekstra slitsomt i ferien med mye som skal skje. Men tror ikke jeg fikk spesielt mye bivirkninger av Menopur i forhold til Puregon. Jeg syns hver gang at det er så utrolig deilig å begynne på sprøytene, kroppen trenger virkelig tilførsel av hormoner. Denne gangen her var jeg så utrolig trist og lei den siste uka på Suprecur, jeg så omtrent ikke meningen med noen ting, alt var vanskelig og jeg grein sånn cirka tre ganger om dagen (stakkars mann). Men morgenen etter at jeg hadde tatt den første sprøyta så våknet jeg som et helt nytt menneske, glad og positiv! Det var utrolig snålt. Jeg hadde tenkt at det var mye psykisk, fordi jeg var stressa for forsøket, men det var virkelig det at kroppen var helt flat og slått ut pga sprayen. Så det beste er å få kutta ned på sprayperioden, den er jo det aller verste.

Jeg kjente nok litt til Menopuren de siste dagene på sprøyter, men da begynner man å glede seg til å komme i gang med uttak så det er ikke så farlig.

Det var litt mer styrete med Menopur enn Puregon i forhold til å sette sprøyta da, siden man må preppe skuddet liksom, hehe. Men vi ble ganske proffe etterhvert, hadde kittet i veska og blandet og satte sprøyter de merkeligste steder:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...