Gå til innhold

Trøske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan vet jeg sikkert at vi har fått trøske?

Har en baby på 3 uker, og han er litt hvit på tungen. Brystene mine kjennes litt vonde ut når han begynner å suge, og jeg kjenner d stikker litt i dem av og til. Men det er ikke voldsomt vondt, blanding mellom ubehagelig og litt vondt...eh...vet ikke hvordan jeg skal forklare?

Jeg tror ikke jeg har hatt sopp nedentil, ikke som jeg vet om ihvertfall?

Var en som sa at trøske var veldig smertefullt, og d har jeg jo selvfølgelig ikke lyst å ha...

Men, hvordan vet jeg om d er trøske eller ikke? Er det tidlige tegn jeg kan se etter og forebygge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trøske kommer inni munnen og ikke bare på tunga...hvitt belegg på innside av kjakene. Det du ser i munnen høres ut som melkerester spør du meg. Stikker gjør det jo i puppene innimellom. Det går an å ta litt blå farris på en kutips og ta vekk det hvite på tunga. Hvis du søker på trøske i søkefeltet får du opp mange linker som kan gi svar...lykke til. :)

Skrevet

Vi har fått trøske for 2 gang nå... Det er akkurat så det brenner i brystet etter en har ammet. Jenta mi har hvit belegg på tunga og på leppene... De kan også bli veldig rød nedentil,da er det trøske/soppen som har gått gjennom tarm systemet.. Da ble jeg anbefalt å ha litt canesten salve på. Tynt lag max 4ganger i døgnet. Farris og cultura naturell hjalp ikke på oss,så vi måtte i gang med en kur på resept. Men de sier først du bør prøve med farris å se. En kan også smøre seg med canesten på brystene... Dere smitter jo hverandre. Snakk evt. me helsestasjonen eller lege.. Håper inderlig dere slepper det,for det er veldig vondt å vanskelig å bli kvitt... Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...