Anonym bruker Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Jeg har hørt at viss man blit gravid mens man ammer mister man melken. Er dette tilfelle?? Har lyst på en til nå snart, (har en jente på 1 år)men ammer en del enda. Er redd for å miste melken. noen med erfaringer??
Expat Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Hei! Vel, man mister en del, men ikke mer enn at en del ender opp med å amme to! Det heter tandemamming og du kan lese om det på ammehjelpen.no.
NinaCath Skrevet 6. september 2008 #3 Skrevet 6. september 2008 Neida, du mister ikke melken :-) Du kan godt amme når du er gravid. Lykke til med amming og planlegging av en til :-)
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 7. september 2008 #4 Skrevet 7. september 2008 Jeg hadde masse melk helt til jeg ble gravid. Mistet nok ikke melken helt, men det ble rimelig lite til jeg fødte igjen... Snuppa lot seg imidlertid ikke skremme vekk med lite melk, så vi endte opp med å tandemamme.
En til, please. Skrevet 9. september 2008 #5 Skrevet 9. september 2008 Hei. Jeg er gravid med mitt tredje barn og ammer fremdeles datteren min på tretten måneder og melken er ikke forsvunnet, nei. Jeg ble så glad da jeg hørte om andre som tandemammet, for dette har jeg jeg gått å lurt på lenge! Jeg har tenk mye på hvordan det vil bli for datteren med nytt søsken så snart, og vil prøve å gjøre overgangen så smidig som mulig. Hun er svært glad i ammestundene og det gir oss begge en nær fristund i en hverdag som blir mer og mer aktiv!! Dersom jeg skal avvenne henne, må jeg nesten gjøre det med en gang og ikke nært opptil fødselen. Tenkte derfor at tandemamming ville være det beste alternativet for henne, selv om helsesøster rynket på nesen og mente at hun ville ta melken fra den lille. Konsekvensen blir jo også at "storesøster" blir ammet noe lenger en planlagt og minstemann noe kortere(ca ni mndr.)Vil gjerne høre om erfaringer om dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå