Gå til innhold

Ved mistanke om fare for lett hjernerystelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe vits i legeundersøkelse? Har hatt mye vond hodepine i ca. et døgn i etterkant.

Er ikke dette noe som bare kan passere? Og gå over av seg selv?

Fortsetter under...

Skrevet

Men hva har du gjort som kan ha gitt deg hjernerystelse da?? Er jo mange grunner i etterkant i slag av hodet som kan gi hodepine..

Skrevet

Ikke noe legen kan gjøre alikevel. Men du skal ikke anstrenge syn ved f.eks lesing. God bedring snuppa og håper snart vi sees.

Kleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeem

Skrevet

har du vært kvalm? svimmel?

bare hodepine tyder vel egentlig ikke på hjernerystelse.

hvis allmenntilstanden din er bra sånn ellers så er det nok ikke nødvendig å kontakte legen. hvis du ikke er veldig engstelig og vil ha en sjekk da.

God bedring :o)

Skrevet

hjernerystelse går over av seg selv.

Jeg fikk ett kraftig ett for noen år siden, besvimte og var borte i noen min. Men alt de sa på sykehuset at jeg måtte holde meg i ro og ikke lese eller se tv. Men de sa bare tv til meg, for mamma kom med bok til meg og jeg ble skikkelig dårlig og kastet opp i hele sengen. Da sa de at jeg ikke måtte lese. He he.

Skrevet

Dette er tegn på hjernerystelse... Tror ikke hodepine alene er noe strekt tegn på det...

Moderat hodepine

Kvalme

Svimmelhet/ustøhet

Nedsatt hukommelse

Dårlig konsentrasjonsevne

Aktiviteter du ikke skal utføre om du har hjernerystelse:

Langvarig TV-titting og lesing

Videospill

Alkohol

Sportsaktiviteter som innebærer risiko for nye hodeskader (f.eks. fotball og slalåm)

Annonse

Skrevet

Jeg fikk hjernerystelse når x'n julte meg opp.Var selvfølgelig på legevakten da. Fikk beskjed om å ikke lese eller se på tv, øynene skal hvile. Ved økende hodepine skal man alltid kontakte lege ved mistanke om hjernerystelse og ved bekreftet hjernerystelse. Hvil hvertfall øya og ta det med ro og slapp av, ellers vil hvertfall ikke hodepinen bli bedre.. Lykke til og god bedring:)

Skrevet

Har hatt en kraftig hjernerystelse før, og dette er ikke slik.

Men, har hatt mye og sterk hodepine, vanskelig for å fokusere, og må bruke hodet og tenke grundig gjennom hvor jeg finner safta hvordan jeg skulle gjøre osv. Sprenging i tinningen osv.osv.

Har blitt skallet i hodet. Og nei ikke av mannen.

Skrevet

Ville fått det sjekket jeg ,om jeg var deg. Høres ikke bra ut. Ble sendt på mr etter hjernerystelsen min jeg, og det viste seg at det var ikke bare hjernerystelse. Fått hjerneskader , som går på hukommelse, forvirret, konsentrasjon ,balanse, styrke, rytme ,språk/talesenteret og finmotorikk. Dritt, men må bare leve med det,blir aldri bra igjen. Var godt å få det konstantert,skjønte hvertfall hvorfor alt var så vanskelig plutselig.

Skrevet

Off, så grusomt da. Hørtes jo helt ille ut da stakkars deg.

Jeg har kjørt bil o.l i dag så er ikkehelt fjern heller... Men, har hatt folk rundt meg idag da.. Vært redd for å være alene.

Men, hvis ikke det blir noe verre er det vel ingen vits i å ringe lege? Er jo ingenting å gjøre vel? Vil ikke overdrive heller på en måte.

Skrevet

Se det an du. Men øker hodepinen eller du fortsetter å glemme hvor du satte ting å sånn, så oppsøk lege. Hvil deg masse og spesiellt øynene. Håper du blir bedre fort:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...