Sol Skippertaksdronning Skrevet 5. september 2008 #1 Del Skrevet 5. september 2008 Fødte 30 august, to dager på overtid. Må innrømme at det er de to lengste dagene jeg har opplevd, siden jeg ble lagt inn på sykehuset på termindatoen pga lite bevegelser hos vesla. vannet gikk i mengder og fossefall fredags morgen, men siden ingen rier kom, ble vi henviat til å ut og tråkke for å se om det ville hjelpe. Det gjorde det ikke...Ble tatt en crp-prøve, og siden gikk hele dagen til å bli lettere gal og kjempefrustrert siden ingenting skjedde. På kvelden var jeg så sliten av dette at jeg rett og slett ba om å få et klyster, siden søsteren min sa at det kunne sette fart i ting. Og det skal jeg hilse og si at det gjorde!!! Riene kom for fullt med en gang ca kl. elleve på kvelden, hadde da tre cm åpning, det hadde jeg gått med siden tirsdag. Kravla meg lettere uelegant opp i badekaret, og det var kjempegodt-men selvfølgelig trigga jo det riene til det verre. Hiksta og grein og spøy og banna..er vi ikke sjarmerende mens det står på? Måtte krype til korset og be om en epidural, fikk den og sovna en times tid. fy så godt det var med en pause..desverre fikk epiduralen riene til å dabbe av. Jordmor satte drypp på meg, og elektrode i babyhodet, siden hjertelyden ble litt uggen på registrering, ramla ut og greier. Hadde da sju cm åpning, dette var kl 04.00 på morgenen lørdag 30 august. 15 minutter etter var det ti cm åpning, og full trykketrang. 04.23 kom vesla med rakettfart, ho kom så fort at hodet ikke rakk å forme seg, så hun fikk ikke den avlange hodeformen. Merkelig nok slapp jeg med fire pyntesting, hvorav tre ramla av samme dagen. Jenta var 3710 gr og 51 cm, og hodeomkretsen var 36 cm, noe son kjentes.. Kom hjem tirsdag, men måtte tilbake dagen etter pga forhøya bilirubinverdieer. Skal tilbake i morgen og håper hun blir friskmeldt da, ellers blir hun muligens innlagt igjen og sendt til lysbehandling. Men hun spiser bra, og er kjempevåken, sover godt på natta, vi har som regel en matingsrunde pr natt. Såh-her er jeg, lykkelig nybakt mamma til Yrja Emmelin. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138625481-da-kommer-jeg-hit/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 6. september 2008 #2 Del Skrevet 6. september 2008 Gratulerer så mye og kos dere masse:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138625481-da-kommer-jeg-hit/#findComment-138627317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå