Gjest Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Synes snuppa hoster så mye. Igrunnen så hoster hun litt hver dag. Spurte legen om dette på 6 månederskontroll, men fikk ikke noe konstruktivt derifra.. Noen andre som har barn som hoster som vet om det er noe i det hele tatt? Skal jeg ta henne med til fastlegen`? Elllers er hun jo frisk og rask
frk.rosa Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 gutten min har hostet siden fødselen, er snart 7mnd. hoster værdag. var hos legen me han, men ho sa bare det at det var svært vanlig at dem var sånn små forkjølet hele det føste året.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Lillegutt hoster også en del. Han har en tilstand som heter "løs bruskring" som vil forsvinne nå etterhvert, men han har hatt dette siden fødselen. Han har surklet veldig mye, hørt ut som han har astma etc, men har ikke vært plaget av det. Han har hostet litt pga det, men det er fordi babyer ikke kan kremte, og de hoster for å få renset opp. Har vært til lege flere ganger og ikke noe galt med lunger/hjerte. Han har også vært litt forkjølet pga aircon i syden og smittet av søsken, men da kun hoste, ikke snørr etc. Så ja han hoster en del, men ellers frisk og rask. Kan være at hun hoster rett og slett for å renske opp i halsen, siden babyer som sagt ikke kan kremte.
Gjest Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 ja,kanskje det bare er det da..hun nyser jo også som regel når hun hoster. Hun er 6 1/2 måned! Men har begynt å tenke mer og mer på det..om jeg burde sjekke det hos fastlegen også.. men siden det ikke er antydning til noe astma eller slim så er det jo så vanskelig å si
Mammatil4jenter Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Signerer her.. hun har hostet i 3 mnd. Litt hele dagen..Noen ganger er det bare tørr hoste, andre ganger mere kraftig. De lyttet på henne og sa at alt virket bra..Og hun er blid og fornøyd hele tiden. Men er ikke lett å vite.. Hoster alltid når hun ruller over på magen. 5 mnd.
Ranveig R Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Jenta vår på 10 mnd har hosta over halvparten av livet sitt. Har vore på barneklinikken ein gong, og til legen mange gonger pga dette. Tidvis slimete/tett hoste, tidvis tørr, sår hoste. Verst om natta, i periodar har ho hosta til ho har kasta opp, og hosta så det har holdt både ho og oss våken i timesvis om natta. Ho har hatt 4 hostebyger i løpet av ti mnd, alle har vart mellom 1 og 2 mnd. Har no blitt henvist til barneklinikken igjen for å finne ut om det kan vere astmatisk, blei henvist i begynnelsen av august, har fått time 31. oktober. No er ho forkjøla (litt snørrete/nysete), så eg er redd for at vi får ein ny hosteperiode (har vore omtrent symptomfri i heile august) i etterkant av forkjølelsen. I såfall skal eg prøve å få komme til på barneklinikken tidlegare...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå