Anonymor Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Noen spm ang det :-) Eier eller leier? Hvorfor leier du evt? Hvordan bor dere da? Om oss : Vi leier en 90 kvadrat leilighet , med to store soverom stor stue , kjøkken og passelig bad. Ikke ny oppusset , men heller ei grusomt og slitt. Her betaler vi 8000 kr , og bor 10 min unna Trondheim sentrum! Vi skal kjøpe etterhvert , når gjelda til Kjæresten min er nedbetalt.. Gammel , og stor gjeld fra gammelt av, dessverre! Men vi trives :-)
mamma-hjertet-83 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Vi eier.. Har leid tidligere, men da betalte vi i husleie omtrent de samme vi betaler i lånn no..
Ranveig R Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 Eig. Dvs det er vel strengt tatt banken som eig huset, men men. 150 kvadrat til oss, 60 kvadrat utleige, 40 kvadrat kontor/studio til meg. Betaler ca 18.000/mnd i lån, får inn 5.800 på utleieleiligheten. Det går så vidt, men det er trangt økonomisk (har berre ei inntekt).
Gjest Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Vi har nettopp kjøpt og flytter om en mnd. Betaler nå 10.500,- mnd for 72m2 i Oslo. Når vi skal betale på lånet så blir det kun 1500,- kr mer i mnd for husleie, renter og avdrag!
Gjest Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 Vi "leier" akkurat nå. Bor hos svigerfar mens vi venter på nyhus :-) Vi kjøpte tomt til 40000kr. Må ordnes vei, kloakk og slikt, og det blir ca 80000kr. Billig! Har bestilt hus fra Älvsbyhus. Det er slik modulhus som gjøres halvferdig på fabrikk og kommer hit på trailere. Så blir det satt opp på ca to mnd (nøkkelferdig). Det ser bra ut og det er ikke så høy pris på dem. Det er dessverre lang ventetid. Men innen august neste år har vi eget hus :-) Ååååh som jeg gleder meg! :-) Vi bor på Fosen.
Nordhagenjentene :) Skrevet 5. september 2008 #6 Skrevet 5. september 2008 Vi eier, og holder på å bygge på, fra ca 120kvm til 250 + Vi bor på "landet" og gubben kjøpte for 8 år siden, da var det billig!
Chris&Alex♂♂ Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 første året vi bodde sammen leide vi. betalte 6000kr. så kjøpte vi leilighet, og betalte 8500 i mnd. det var da lån + husleie. for et år siden kjøpte vi rekkehus, og betaler nå 12000kr i året. så vi stiger opp i pris her ja. men så er renten jo høy. uansett vil heller eie enn å leie når vi har muligheten da=)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 6. september 2008 #9 Skrevet 6. september 2008 Vi eier også, selveiet leilighet på rundt 80 kvadrat som vi har hatt i 4 år. 2 store gode soverom, jobber med å få Jonas inn på det ene nå. Egen del av stuen til kontor, ellers åpen løsning med kjøkken. Holder på å kikke etter noe nytt, ønsker enebolig. Men ikke lett å finne noe man vil trives i mange år fremover, til rett pris og på rett sted.
Gjest Skrevet 6. september 2008 #11 Skrevet 6. september 2008 Vi eier 2 leiligheter. En på 40 kvm som vi leier ut og en på 65 kvm som vi bor i selv. Den leiligheten vi leier ut er helt nyoppusset, mens den vi bor i trenger nytt bad. Kunne godt tenkt meg nytt kjøkken. Det ene soverommet er nyoppusset. Stua pusset vi opp når vi flyttet inn for 3 år siden, men siden vi har pusset opp soverommet har det blitt en del ledninger som skal inn i veggen og da har det blitt noen hull i stueveggen, så da trenger den et kjapt strøk med maling. Det er en 3-roms. Vi har planer om å kjøpe en større leilighet etter hvert siden vi nå er en familie på 4, men enn så lenge så holder 65 kvm på oss nå. Jeg ønsker enebolig men det vil ikke sambo, så det blir spennende å se hva vi ender opp med...hehe.
gulda Skrevet 6. september 2008 #12 Skrevet 6. september 2008 Vi eier. Bor i rekke hus med tre soverom, så det er veldig greit. Men lite bortsettingsplass, noe som merkes. Drømmen er enebolig, men de millionene har vi ikke for øyeblikket! ;o)
lykkelig 3 BarnsMamma Skrevet 6. september 2008 #13 Skrevet 6. september 2008 vi eier,kjøpte et gammelt hus med 13 mål tomt,så vi kan selge tomter også og totalrevonerte det,har 4 sov,2 bad,stort kjøkken 2 stuer+en loftstue,og en grov kjeller som vi skal pusse opp etterhvert,betaler 14 tusen i måneden på lånet,men har god inntekt så føler det går greit,har lån på 2 mill da, er på bygda da...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 6. september 2008 #14 Skrevet 6. september 2008 Vi leier en 90 kvadrats leilighet i utkanten av Trondheim. Betaler 8000,- i måneden. 3 soverom, stue/kjøkken, bad, gang og bod, og uteplass. Vi trives bra her! Skulle gjerne kjøpt selvsagt, men sånn som prisene er nå, så får ikke vi høyt nok lån til å kjøpe noe annet enn en ettroms. Så da leier vi heller en stund til ja!
Galskapens overhode Skrevet 6. september 2008 #16 Skrevet 6. september 2008 vi eier, kjøpte for 2 mndr siden. HUs med 3 soverom, 2 stuer, herlig stort kjøkken, 220 kvm.. Gammelt og trenger mye oppussing, men absolutt beboelig. Vi eier fordi dt var trangt å bo 4 pers på 60 kvm.. var store soverom, men stua og kjøkken var lovlig lite.. Vi var heldige og gav bare 1,2 for huset.
Huldretussa ' en av hver sort' Skrevet 6. september 2008 #17 Skrevet 6. september 2008 Eier en leilighet på knappe 80 kadrat, med to soverom +et lite kontor. Bor ca 15 min fra Trondheim sentrum. Og betaler ca 9000 i mnd, noe som er 1500 mer enn da vi kjøpte for to år siden!
UpsyDaisy Skrevet 6. september 2008 #18 Skrevet 6. september 2008 Vi eier. Flyttet inn i nytt hus i januar i fjor. Stor tomt med egen sandstrand og brygge;o) MEN må bo ved siden av svigermor da..
Gjest Skrevet 6. september 2008 #19 Skrevet 6. september 2008 Vi eier 3 leiligheter i sentrum i Trondheim..! Sambo har en fra før og jeg har en fra før som vi leier ut... så eier vi en leilighet på 120kvm sammen 2 sov + kontor..."egen" hage som vi deler med ett annet hus, STOR trives
*H* Skrevet 6. september 2008 #21 Skrevet 6. september 2008 vi leide for inntil 1 mnd siden.. 10 000 på grunerløkka, 75 kvm 3 roms. Nå er vi ca 15 min med bil fra oslo sentrum, 65kvm 3 roms (men mye bedre stand og planløsning) og betaler 12 000 til banken + 2500 i felleskostnader. Litt dyrere, men det som er dyrere er avdrag til oss selv, og dermed sparing.
Theeaelis Skrevet 6. september 2008 #22 Skrevet 6. september 2008 Vi leier. Betaler 4200kr i mnd + strøm . 69kvm og stor trives : )
Nordlyspar♥ Skrevet 7. september 2008 #23 Skrevet 7. september 2008 Hmmmmm,, vanskelig denne hehe.. Vi eier og leier. Var naboer i 6-7 år før vi ble sammen, noe som vil si at vi eier 2 leliligheter.. 1 oppe og 1 nede, hehe... Vi leide ut min for en mnd siden, og for 14 dager siden kom det et par på døren og spurte om de fikk kjøpe den vi bor i (hans)... noe vi gladelig sa Ja til (vil ut av boretslag). Så nå leier vi hus... deilig, all den tid vi hadde bare 55 kvm...
jentelykke + guttelykke Skrevet 7. september 2008 #24 Skrevet 7. september 2008 Vi leier en to - roms på 55kvm. Det går greit nå som gullet fortsatt er så liten at hun kan sove på vårt rom. Men vi må finne noe større innen få mnd. Vi leier fordi sambo har vært student de siste årene - ikke lett å få lån da, gitt. Nå er han ferdig, og er jobbsøker. Når han får jobb, får vi forhåpentligvis lån, og vil kjøpe oss noe. Vil gjerne opp til 4 - roms med en gang, slik at vi ikke må flytte igjen med en gang vi tenker på barn nr.2!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå