Gå til innhold

Bare å vente på aborten...over og ut igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hcg hadde gått opp med 2 siden ons og håpet er ute for meg igjen.... Nå er jeg bare så lei og føler meg helt tom. Jeg tror ikke jeg orker flere forsøk. Vi har et igjen, men orker rett og slett ikke. Nå har det vært nok og tror kroppen sier stopp. Får titte litt på adopsjon og finne ut hva vi evt gjør videre. Men skjønner ikke hva som er galt heller. Egget fester seg såvidt, så slipper det igjen..... Har skjedd flere ganger. De første årene ble jeg jo ikke gravid i det hele tatt, men nå er det jo 5 eller 6 gang jeg mister...går jo helt surr i antall ganger...

Dette er et sant helvete. Jeg fikk oppleve å være verdens lykkeligste i nesten 1 uke...

Ikke begynt å blø ennå, men gjør ikke det pga progynova og cyclogest. Hausken mente jeg evt kunne fortsette med de til man og ta ny prøve da, men mente det ikke var noe håp. Men må jo sjekke at den går ned uansett, har jo hatt exu før......men da var jo hcg på 17.000...... Urettferdig dette................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff brumm, dette var forferdelig trist å høre!!! Har ventet på innlegg fra deg, men hadde håpt at du var gravid!!!

Dette er så ufattelig urettferdig, rart at egget slipper taket igjen!!!

Forstår at du er lei etter så mange insettinger og så mange skuffelser.

Ikke mykje en kan si i en sånn situasjon, annet at eg føler med deg, og håper det snart ordner seg for dere!! Enten dere prøver på 1 forsøk til, eller om det blir adopsjon!!!

Stor trøsteklem fra

Skrevet

Å nei Brumm, det skulle jo våre din tur nå! Det er ufattelig stor påkjenning med disse opp og nedturene, skjønner at du ikke orker tanken på et nytt forsøk akkurat nå. Jeg føler med deg og ønsker deg lykke til videre. Trøsteklem

Skrevet

Ikke for å være bedreviter el lignende, å du har sikkert prøvd det meste men har du prøvd fotsoneterapi? Har selv hatt problemer med at egget ikke fester seg å prøvde fotsoneterapi, vips så satt det gitt!! Men om fotsonen hadde nokka å si vet jeg ikke men håp er håp.

Lykke til!

Skrevet

Uff... Det var ikke bra. Føler med deg, Brumm......

Skrevet

Forferdelig trist og urettferdig dette her Brumm:-(

Vanskelig å finne oppmuntrende ord, men det finnes i alle fall nok av eksempler på at de fleste blir gravide om de bare prøver nok antall ganger og har alderen på rette side av 40-tallet. Så var det dette med å orke alle forsøkene (og nedturene), og alt slitet det medfører og dyrt er det også for lommeboka..

Hvis du går inn på ønskebarn.no under debatter og forsøksklubben til klinikk Hausken kan du lese i dagboka til en med nick Teeny (Hausken pasient). Hun har hatt 5 ICSI forsøk og 5 fryseforsøk i tillegg. Var gravid og aborterte før siste ICSI. Men på det femte ICSI ble hun gravid, og nå venter hun tvillinger (er i uke 19). Slike solskinnshistorier bør kunne hjelpe enhver sliter til å holde motet oppe - så ikke gi opp enda Brumm om du har det forferdelig tungt akkurat nå.

Selv har jeg fått mine 3 barn mellom 32 til 42 års alder, så i forhold til dette har du jammen nesten 10 år til med fertil alder - minst!

Stell godt med deg selv nå jente, i morgen er det atter en dag!

klm

Skrevet

Tusen takk alle sammen.

Ja jeg har prøvd bare fotsone, vanlig akupunktur, øreakupunktur og fotsone på frøyaklinikken, holdt meg unna melk og hvete, gått ned 15kg, babyklister, homeopatmedisiner, tatt det helt med ro, tatt det passe med ro, ikke løftet og ikke stresset, prøvd i Danmark, assisted hatching, icsi, vanlig ivf og frys...... hva jeg ikke har gjort

De første årene ble jeg ikke gravid i det hele tatt, men når jeg først ble det, mistet jeg bare......

Ja det er godt det finnes mange solskinnshistorier. Den beste må være snøfilla som har prøvd i 11 år og fått konstatert tette eggledere.Da de ventet på sitt 5prøverørsforsøk ble hun gravid på egen hånd! Sammen med mannen da... Etter en lang periode med total avslapning, fester og alkohol, og vips der satt den! Så det finnes alltid håp.

Klem

Skrevet

Dette var veldig trist å lese Brumm. Fryktelig ufortjent, og veldig trist.

Sender deg mange trøsteklemmer.

Er virkelig snøfilla gravid nå? Blir det ikke adopsjon da?

Så moro at de endelig lyktes :-)

Håper på en solskinnshistorie for dere også Brumm!

Skrevet

Eller er det Tullemor1 du mener?

Skrevet

Nei og nei Brumm.

Så fryktelig trist å lese.Føler virkelig med deg. Sender deg en stor trøsteklem og håper det går bra med deg tross alt.

Skrevet

Nei, nei, nei, nei, nei!!!

Føler med deg, Brumm. Var så glad på dine vegne, og syntes det var så fantastisk at det skulle lykkes for dere nå.

Mange, mange gode klemmer til deg.

Skrevet

Kjære, kjære Brumm. Jeg har fulgt dine oppturer og nedturer gjennom innleggene dine her på BIM. Jeg ble veldig lei meg da jeg leste at det gikk galt. Jeg håper du har familie og venner rundt deg som kan støtte deg nå. Dette var bare så utrolig vondt å høre ... det er veldig vedlig tøft dette gamet, og det vet vi som er her inne sammen med deg. Ønsker deg alt godt og at du etterhvert ser fremover og nye muligheter.

Mange klemmer fra

Måneskinnsjenta

Skrevet

Kjære Brumm

Jeg kan ikke skjønne hvorfor det skal være så vanskelig for enkelte. Jeg blir kjempetrist når jeg leste dette innlegget. Hadde virkelig håpet det skulle klaffe for deg denne gangen. Så mange forsøk og så mange opp- og nedturer..... det er jammen umenneskelig. Jeg skjønner veldig godt at du stiller spørsmålstegn og spør hvorfor....det har jeg også gjort mange ganger. Men nå har jeg resignert og prøver å slå meg til ro med at noe får man aldri svar på.....

Uansett om du velger flere forsøk eller går for adopsjon, vil jeg ønske deg alt godt. I enden (eller begynnelsen) venter et barn og dere blir foreldre. På den ene eller andre måten.

Stor klem fra lita78 (som ruger på 2, men er klar for å starte opp adopsjonsprosesen)

PS: Det er Tullemor som er solskinnshistorien du snakket om, ikke sant...?

Skrevet

Veldig trist å lese dette her. Føler virkelig med deg og skjønner at du må ha det fryktelig tungt nå. Har lest innleggene dine og håpet du skulle være gravid nå. Ser også at du har prøvd alt mulig for å lykkes.

*Sender deg en stor trøsteklem jeg*

Skrevet

Dette var VIRKELIG trist:( Har ikke ord, men det finnes ikke ord som trøster heller. Alt er berre uretttferdig, og jeg forstår godt tanken om at dere kanskje ikkje orker flere forsøk. Dette er en følelsesmessig berg og dalbane.

Du sier selv at dere lurer på å begynne adopsjonsprosessen. Vi er der vi også, men vi er ikke gammle nok. Men vi har kontakta barnvernet og fått vite at vi vertfall kan få unngjort en norske prosessen før fyllt 25 år. Liten trøst, men det er nå det det er.

Jeg tror nok jeg hadde tenkt i de baner hadde jeg vert der, er så redd du skal ødelegge deg av alle skuffelser Dersom dere selv synes at det er ett bra alternativ så hadde det kanskje vert godt med en pause?? evt gå gjennom siste forsøk, og dersom det ikke går, så kan dere adopstere.

uansett, veldig lei meg på deres vegne, har ikke ord

Skrevet

Uff, så urettferdig. Ikke nok med at vi skal slite med å få det til, men når man endelig får det til, så går det galt også. Det unner jeg ingen.

Vil bare sende deg en stor trøsteklem.

Skrevet

Tusen takk alle sammen! Det varmer virkelig med alle deres ord og varme tanker. Ja det er TULLEMOR jeg mener, ikke snøfilla. Beklager, gikk litt fort. Godt noen plukket det opp.

Ble forvirret på fre også. Hausken sa jeg skulle fortsette på cyclogest og progynova i helgen og ta ny prøve på man, for å være HELT sikker..... De regnet ikke med det var noe håp, men..... Kan jo ikke væer håp når hcg stiger med 2 på 2 dager.... Men når jeg får et lite håp, klarer jeg jo ikke å fjerne håpet heller..... Litt forvirret. Og ikke har jeg begynt å blø heller. Og når vi hører mirakler som tullemor, finnes det jo håp for alle. Men jeg er jo ikke helt dum, og skjønner at håpet henger i en tynn tråd.... Pillene er nok grunnen til at jeg ikke har begynt å blø heller. Men synes det er litt ekkelt... Om det er noe som skal ut, men at det ikke kommer ut...... Var smertefullt å oppleve aborten sist, og har grudd meg til det.

Får ta ny prøve imorgen og få bekreftet at den går nedover. Har hatt exu tidligere, så litt nervøs om den skulle stige og det er utenfor livmor...

Tryne, så bra dere kan starte prosessen i Norge!!! Det er jo kjempe store nyheter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ble glad på deres vegne. Vi skal se litt mer på adopsjon i kveld:o) Mange store valg å ta!

Tusen takk til dere alle.

klem

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

Nei og nei!

Dette var ikke noe koselig lesing :-(

Jeg håper med deg frem til motsatte er bevist, men en stigning på 2 høres jo ikke bra ut.

Sender deg en stor trøsteklæm!

Skrevet

Huff så trist for dere.. men husk å ikke gi opp....

Skrevet

Håper dere finner ut av noe klokt i kveld. For oss som ikke har så lett for åå få barn så er adopsjon ett bra alternativ. Vi har lurt på om vi evt. kommer til å adoptere fra etiopia, men vi får se, det er så langt frem i tid pga vår unge alder

Skrevet

Dette var forferdelige nyheter. Føler virkelig med deg. Skjønner godt at du ikke orker flere forsøk når dere har prøvd såpass mange ganger.

Ta vare på deg selv! Lykke til med ev. adopsjon!

Trøsteklem fra

Skrevet

Så trist dette må være for dere....det er utrolig vondt å oppleve den største lykken for så å bli totalt frarøvet alt på kort tid. Håper dere kommer dere videre - uansett om det er flere forsøk eller adopsjon.

Lykke til!

Skrevet

Dette var veldig trist. Livet er virkelig urettferdig.

Klem til deg.

Skrevet

Hei Brumm

Føler så med deg, dette er bare veldig,veldig trist og helt forferdelig urettferdig!!!!! Blir så sint på dine vegne, et så ønsket barn skulle virkelig fått sitt hjem hos dere!

Ikke lett å gå videre nå, ord blir fattige...............................

Godt at du ihvertfall kan se adposjon som et alternativ, ikke noen tvil om at det barnet får det godt. Dere får søke trøst hos hverandre, dere har en sterk kjærlighet som overlever det meste. Og det er også fint, om enn en mager trøst nå...................

Vil bare gi deg en skikkelig god klem jeg!

Skrevet

Tusen tusen takk, dette varmer.

Tok ny hcg idag, har steget til 59(fra 48 på fre). Er for liten stigning til at det kan være noe. Idag har jeg virkelig vært langt langt nede....... Og jeg har bestemt at det ikke blir mer forsøk på oss. Orker virkelig ikke dette mere. Nå er jeg lei av å sette alt på vent og de siste 4og et halvt årene har vi bare eksistert, ikke levd. Det kommer til et punkt hvor nok er nok. Alle nedturer og hormoner, kroppen har ikke godt av mere. Og for en selv og for omverdens skyld, kommer det til et punkt hvor en må sette en strek.

Fikk komme på riksen tidligere idag, og de vil ha meg på kontroll i slutten av uken for å gølge med min hcg og ta ny ul. Med tanke på min tidligere exu, vil de forsikre seg om at jeg ikke får det igjen. Siden hcg er stigende, vil de sjekke det også. Innerst inne skulle jeg ønske at det skjedde et mirakel og at vi plutselig kunne se et hjerte banke.....Men har jo ikke mye tro på det.

Har ikke begynt å blø ennå, men det kan bli utsatt pga progynova og cyclogest. Gruer meg til dette skal ut og håper jeg slipper utskrapning.

Ikke lett med adopsjonsprosess heller. Men det skal bli deilig å kunne sende en søknad og vite at om innen 3år så har vi et barn til!!! Da kan vi leve i de årene og ikke tenke på ting vi ikke kan gjøre.....da jeg kanskje går på hormoner, kanskje skal sette inn egg, kanskje er gravid osv osv.

Dette er en tøff prosess. Men gleder meg til den dagen jeg kan se tilbake på dette og si at det var verdt det!

Tusen takk for de fine ordene finetine:o)rørt til tårer jeg.

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...