Gå til innhold

Nå forsvinner melken.. :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har siden fødselen (7 uker) hatt et helvetes strev med amming og pumping, uansett hva jeg gjør blir det ikke nok melk.

Jeg har ammet og pumpet og håndmelket til den store gullmedalje, minst hver fjerde og stort sett annenhver time, jeg drikker amme-te (som var veldig effektiv i begynnelsen, men så dabbet det av igjen), jeg bruker syntocinon nesespray for å lette utdrivningen så jeg skal være sikker på å få tømt brystene helt, jeg drikker minst to liter vann hver eneste dag, dytter i meg lecitin for å unngå klumper (har vært gjennom en runde med tette melkeganger og brystbetennelse), og nå vet jeg ikke hva mer jeg kan gjøre...

Har stort sett fått ut 60 ml når jeg har pumpet på morgenen, og så dabber det va utover dagen og på kvelden får jeg så vidt dekket flaskebunnen. Er ikke store forskjellen når jeg ammer henne, hun må ha like mye tillegg uansett. Føler at all min tid går med til det her, gjør ikke annet enn å pumpe og koke og amme og pumpe og koke igjen.

Hadde håpet på litt støtte fra HS på 6-ukerskontrollen, men sa bare at det var fint at hun fikk LITT mm i hvertfall!

De to siste dagene har det bare blitt mindre og mindre melk, og jeg får ikke opp produksjonen.. Hadde virkelig lyst til å amme, men det er vel bare å gi opp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt akkurat samme problemet som deg, og nå gir jeg opp...

Føler at lille jenta mi på snart 12 uker ikke syntes det er noe kos med puppen lenger heller, for hun ligger bare og tuller, så nå syntes jeg nok er nok..

Fikk akkurat samme beskjed som deg ved 6 ukers kontrollen, som vi hadde da hun var 9 uker!!! Også sa HS at jeg bare måtte la henne suge, så økte produksjonen igjen, men det har den ikke gjort...

Syntes det er trist og tenke på at jeg ikke skal amme mer, men så lenge det bare er stress og sutring fra den lille, så tror jeg hun har det bedre med MME...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...