Gjest Skrevet 5. september 2008 #1 Del Skrevet 5. september 2008 Jeg er 15+4 og veldig-veldig kvalm. Vært dette siden før jeg fant ut jeg fikk positiv test. Har tatt dette opp med lege på 2 kontroller (før første time hos JM) men alt han har å si i denne saken er: Det går over! I JM skrev dette på helekortet da jeg var på første timen hos henne, og ba meg kontakte lege igjen om det ikke ble bedre. Så da gjorde jeg det etter 3 timer over do igår (konstant oppkast) men alt jeg møtte der var : Men du er jo gravid så det må du regne med. Nå er formen værre en noensinne, jeg er fysiskt utslitt, det lille jeg får i meg av mat og drikke kommer opp igjen i løpet av 10-20 min. Fungerer ikke i det hele tatt i dagliglivet da jeg bare henger over do eller ei bøtte. Noen som har noen gode råd til en desperat mor? Har prøvd det meste av kjærringråd, uten noe hjelp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138623069-hjelp-%C3%A5-f%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Turmalin Skrevet 7. september 2008 #2 Del Skrevet 7. september 2008 Dette høres ikke bra ut! Min lege tar dette mye mer alvorlig. Egentlig vil hun at jeg skal prøve kvalmestillende tabletter. Selv ønsker jeg å unngå dette, så avtalen nå er at jeg leverer urinprøver som sjekkes for "sult-stoffer", så lenge disse er OK, er det greit at jeg ikke tar tablettene. Men det høres absolutt ut som dette kunne være noe for deg. Kanskje du til og med burde vært innlagt for å få litt påfyll intravenøst og fått kroppen din mer i balanse. Ekstrem svangerskapskvalme er en potensielt farlig tilstand som ikke skal bagatelliseres. Det går over for de fleste, men ikke for alle. Har ikke så mange råd ellers, men akupunktur hjalp mye i forrige svangerskap. Har ikke kommet så langt denne gangen - tiltak bare å komme seg ut av senga. Ellers drikker jeg enorme mengder sjokolademelk - eneste flytende jeg klarer å få i meg uten å brekke meg. Lykke til - vet altfor godt hvordan du har det! Håper det gir seg snart!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138623069-hjelp-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-138634342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella_mamma til Benita Skrevet 25. november 2008 #3 Del Skrevet 25. november 2008 Vet du hva, jeg blir sjokkert.får du så dårlig behandling? vis dænna legen er så merkelig så fåreslår jeg -SPY OVER HELE LEGEKONTORET- sånne som denne legen fortjenr ikke være lege.jeg fortalte legen min hvordan jeg hadde det å det var akkurat sånn du har det nå å da fikk jeg innleggelse på dagen.har de målt vekta di fra første lege besøk og til det andre?kanskje de skal sammeligne fra første vekt måling til den som er nå så kanskje han får seg et sjokk!jeg gikk ned 6kg på litt over ei uke. håper alt vil gå bedre med deg synes veldig synd på deg,føler med deg. vennlig hilsner fra meg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138623069-hjelp-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-139175495 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ina23... Skrevet 28. november 2008 #4 Del Skrevet 28. november 2008 kjære Therese*venterNr3 å alle andre gravide jeg har funnet noe som hjelper!!! jeg er 8uker på vei selv, å gjør ikke annet en å spy å spy å være kvalm 24/7, får ikke en gang sove om natten, blir sprø..klarer ingenting. men ! fikk annbefalt INGEFÆR... ingefær kapsler, det er å får kjøpt på apoteket eller helsekost... jeg pratet med legen idag å fikk bekreftet at det var ok å ta det... å jeg var så desperat å hold på å gi opp... så dro jeg på apoteket og kjøpte ingefær 50 kr for en pakke med 20 tabletter.. jeg slengte i meg 2 med en gang..å ett kvarter etterpå va kvalmen over..ett mirakel på jord... også imsdal med ingefær og pære... helt utrolig... å etter noen timer, kansje 3-4 timer. kan kvalmen komme lurende tilbake, da tar jeg en eller to kapsler.. og den forsvant sakte men sikker igjen.. utrolig hærlig.. funker også bedre noen dager en andre, spørs hvor kvalm jeg er.. men det har hjulpet meg noe helt utrolig.... stor klem til alle Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138623069-hjelp-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-139194285 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Del Skrevet 28. november 2008 Ser det er ett par mnd siden innlegget ditt. Håper du har fått hjelp nå. For andre i samme situasjon, har jeg en ting å si: Ta kontakt med sykehuset direkte! Lever en urinprøve der. Der ser de om du har ketoner i urinen (er dehydrert). Nå var jeg så heldig at min fastlege hadde jobbet et år på sykehuset, og hun sendte meg direkte dit da det var ketoner i urinen min. Andre gang jeg var innlagt, var rett før ferien. Da jeg ble skrevet ut, sa de at om jeg ble dårlig når jeg var på ferie, skulle jeg bare dra til nærmeste sykehus, levere urinprøve, og be om å få en liter av hver sort væske (det finnes vist nok bare tre). Heldig vis ble jeg ikke dårlig i løpet av ferien. Men etter en dag på jobb over ferien ble jeg dårlig igjen, og det bars inn på sykehuset for tredje gang. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138623069-hjelp-%C3%A5-f%C3%A5/#findComment-139195247 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå