Gå til innhold

Noen som er i uke 22/23? :)

Anbefalte innlegg

Fortell meg hvordan formen deres er i uke 22/23 :))

Selv er jeg nettopp kommet inn i uke 23.

Litt bekkenløsning, men har dårlig rygg fra før, så hadde vel egentlig regnet med det ble slik ;)

Mistet litt matlyst sammenlignet med et par uker siden, men det er vel pga. den trege magen.

Babyen har både rolige og aktive dager, varierer fra dag til dag ennå :)

Klem fra meg :))

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138622822-noen-som-er-i-uke-2223/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også i uke 23. :)

Jeg har vært plaget av bekkenløsning helt fra før jeg kunne ta graviditetstesten - men føler egentlig jeg klarer å holde den greit i sjakk. Klarer meg uten krykker ennå, og er glad for det. Ellers er formen kjempefin. :)

Guttepjokken i magen er aktiv på daglig basis, men jeg kjenner han er mer aktiv enkelte dager enn andre. Men hvis det plutselig skulle gå en dag helt uten at jeg kjente ham ville jeg blitt nervøs, siden jeg har kjent ham daglig siden uke 17 eller noe sånt.

Synes det er veldig kos å være gravid nå, jeg! :)

jeg var også litt plaget med bekenet mitt i begynnelsen,men det har blitt litt bedre ettersom jeg er halvt sykemeldt fra jobb. dt hjalp mye... jeg spiser som vanlig og formen er veldig fin.

lillegutt er en livlig kliten gutt som sparker masse og han elsker å dytte foten opp slik at vi kan se den presse på magen og vi kan kjenne den. det er artig.

deilig å gå gravid,men gleder meg grådig til å se han.

jeg er i kjempefin form synes jeg:=) Selv om jeg er konstant kjempeforkjøla og KLØR overalt!!! -har hatt sv.skapskløe tidligere, og skal måle leververdier og sånt på neste kontroll -så får jeg sikkert noen piller som hjelper:=)

Bekkenet holder seg fint, selv om jeg hadde skikkelig bekkenløsning forrige sv.skap, men det kom ikke før helt på slutten. Håper jeg holder meg pigg til "the bitter end" denne gang, tatt i betraktning at jeg har 3 små fra før som krever sitt.

I magen er det full rulle, veslegutt er mest aktiv på kveldstid - eller, det er vertfall da jeg kjenner mest til han:=)

Ser frem til en herlig høst med kul på magen!!

Formen er fin:) Ubetydlige bekkenplager, god matlyst og føler meg våken og opplagt. Kjenner jeg sliter litt med å ta det med ro, for etter en aktiv dag kjenner jeg det godt i bekkenet.

Bebis er veeeldig aktiv stort sett hver dag, favoritt aktiviteten hennes er tydligvis å trampe på blæra mi;)

er i uke 22 nå, men har hatt så plagsom vont i ryggen nå siden uke 21, men jeg var hos kiropraktor og han fortallte at jeg har bekkenlåsning, ikke bekkenløsning... det kommer av at jeg har kasta opp så mye i svangerskapet så musklerne har spent seg nede, jeg klarer ikke å gå mye uten å få vont... får egentlig ikke lov å sitte mye, men jobber i kontor, så jeg må bare jobbe, fikk tilbud om sykemeldig, men jeg ville ikke ta emot det, ville heller prøve å jobbe, syns det er så kjedlig å sitte hjemme og ikke drive med noe.

Men det er som du sier så vont, blir hard i magen, er kvalm av lukter og mat... spiser kun knækkebrød med ost... men ryggen, må man ta vare på.

Annonse

Er også i uke 23.

Syntes jeg er i fin form, den værste trøttheten har gitt seg, og det samme m kvalmen.

Merker jeg blir fort sliten i ryggen om jeg går mye og sånn, men det går så bra så.

Matlysten er vel litt for bra hehe..

Men aktiviteten i magen har uteblitt foreløpig, ikke kjent spark el bevegelse noe jeg er litt bekymret over, men har sånn foranliggende kake så skylder på det..

Er greit å være gravid, bortsett fra den heeelt ekstreme ventetiden, vil ha rampegutten min nå:)

Min uke 23! Babyen er aktiv hver dag nå, enkelte dager mer enn andre. Har litt vondt i ryggen og det å trene hardt det funker ikke lengre! Hvertfall ikke d å løpe.. Da får jeg kollosalt vondt i bekkenet. Skal til jordmor første gang i neste uke å det gleder jeg meg veldig til... syns tiden går så sakte, gleder meg veldig til å bli mamma, også er jeg spent på kjønnet! Babyen presser veldig på blæra nå, det kjennes godt. Ellers er det greit å gå gravid, trives med den voksende magen :)

Min uke 23:

Har nettopp blitt sykemeldt i to uker. Er så utrolig sliten denne ganga. Satser på å orke å jobbe igjen etter to uker søvn... Om ikke fullt så i hvertfall noe!

Ellers kjenner jeg liv med jevne mellomrom. Har endel kynnere og kan se gutten bevege seg inni magen. Det er jo herlig, men lett å glemme når man er så hinsides trøtt. Prøver å nyte mitt siste(?) svangerskap...

Jeg er 22 + 2 i dag. (Altså i uke 23). Føler meg i bedre form enn noen gang tidligere i svangerskapet. Kvalmen er mer eller mindre over. (Spyr kun hvis jeg får lite søvn og stresser mye). Har begynt å merke litt antydninger til vondt i bekkenet, men det er kun hvis jeg har gått en lang tur/mye eller vært veldig aktiv. Er da stort sett vondt om kvelden og så er det over neste morgen. Kan derfor ikke klage. Jobber kun 20 prosent på dagtid og litt som homepartyselger om kveldene, så jeg kan ta ting i mitt eget tempo. Det er greit med tanke på at jeg skal ha energi til 4 og 2 åringen også!

Magen har vokst en del,men føler den har stoppet litt opp nå. Har alltid vokst mye i begynnelsen og lite i slutten. Har hatt relativt lite mage ved termin. Satser derfor på en liten mage denne gangen også,slik at det ikke blir så tungt å utføre de daglige gjøremålene.

Ellers kjenner jeg liv daglig, men ikke alltid sparkene er like kraftige/tydelige. Morkaken ligger fremst og det virker som om han sparker en del innover. Derfor er det ikke like godt å kjenne alltid.

Men jeg nyter å gå gravid. Synes det er fantastisk å kjenne at et lite menneske vokser og beveger seg inne i magen min =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...