Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg fikk mine to første barn som er noen år siden, så skrev vi under på om jeg, far eller begge skulle ha foreldreansvar

Denne gangen så var det kun farskap som ble underkrevet på, og jeg leste at når man bor ilag på felles adre så blir det automatisk delt foreldreansvar.

MEN nå fikk jeg papira fra folkeregistret om navnevalg.

der stod det foreldreansvar: MOR

Skulle det ikke ha stått MOR og FAR? Noen som vet?

Vil det si er kun jeg som er registrert som foreldreansvar og ikke faren?

Hva stod det med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her sto det bare MOR, men er usikker på om det er fordi min samboer sto oppført på en annen adresse (bare grunn- og bolignummer her vi bor, og han endret fra huset vårt til foreldrenes for 4 år siden når han og x'en gikk fra hverandre, og surrehuet har glemt å "flytte hjem igjen" når hun fikk annen bolig).

Vi sendte da med flyttemelding, og jeg skrev "& FAR" på arket fra Folkeregisteret....

Så jeg vet egentlig ikke......

Skrevet

det samme gjorde det hos oss. Årsaken var at de som sender ut papirene fra folkeregisteret ikke hadde fått papirene om farskap enda. Dette ble rettet opp automatisk. Vet ikke om det samme gjelder deg, men det er bare å ringe å høre.

Skrevet

ok. han har skrevet under farskap papirene, men han står også oppført som far da. Og vi har samme adr på papiret også. Men jeg får ringe de over helga. Prøvde å ringe isted men var visst stengt kl 15.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...