Gå til innhold

Fikk time til etterkontroll etter MA

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

For å gjøre en lang historie kort så var jeg på ferie i Norge da jeg fikk påvist MA i uke 18. Legen som foretok utskrapningen oppdaget 2 myomer (muskelknuter) og fjernet disse under samme inngrepet. Han kunne ikke si om myomene var årsaken til MA'en, men sendte alt avgårde for videre undersøkelser.

Venter enda på brev fra de som forteller om hva de eventuelt har funnet. Legen sa at mest sannsynlig så vil jeg aldri få vite hva årsaken til MA'en var.

Dro til fastlegen min her i England og fortalte hva som hadde skjedd. Hun har nå sendt meg videre til innvendig ultralyd og jeg fikk idag brevet fra sykehuset om at jeg har time 9.oktober. De vil sjekke om muskelknutene har vokst ut igjen og hvordan sjansene mine for videre graviditet er...

Jeg gruer meg nå skikkelig til dette. Jeg vet jo at jeg kan bli gravid, men hva om de sier at jeg aldri kan fullføre et svangerskap, at jeg aldri vil ha muligheten til å gå gravid i 9mnd :(

Fra å være optimistisk til å bli gravid igjen ganske raskt så sitter jeg her nå og er skikkelig pessimistisk. Jeg trodde at det verste allerede hadde skjedd meg med MA'en, men nå så kan jo enda verre ting skje.. Jeg vet jeg tar sorgene på forskudd og at det er bedre å vite enn ikke å vite - og at sjansene for at noe skal være galt med meg er minimale.

Men sjansene for MA var jo også minimale og allikevel så skjedde det...

Uff, dette ble et skikkelig syteinnlegg - men det var deilig å få luftet tankene litt...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej

Hur går det? Har du varit på efterkontroll än?

Kram kram

Skrevet

heeeei

Nei har ikke vært der enda. Har ikke time før 9.oktober.. Aaaaltfor lenge å vente.... Har roet meg litt ned nå da. Det er jo bare dumt å gå å bekymre seg for noe som ikke har skjedd enda...

Venter bare på at mensen skal komme så vi kan starte for fullt igjen med å prøve å bli gravide, sukk men håper på en annen måte at den ikke kommer og at jeg har blitt gravid igjen med en gang. Jeg innbiller meg at jeg har alle mulige slags symptomer nå og har testet 4 ganger iløpet av de siste 5 dagene om jeg er gravid eller ikke.. hehehehe hver eneste gang er testen like negativ da... må jo bare le av meg selv.

Hvordan står det til med deg da? Har du endelig fått startet med prøvingen igjen?

Klem

Skrevet

Stakkars deg...Var der du er nå for litt over et år siden..Det var så fælt at jeg har ikke ord for det! Vår MA ble oppdaget på ordinær ul i uke 19 og det var jammen litt av en omstilling..

Jeg er 30 uker på vei igjen nå med en liten gutt, så det er håp:-)

Klem

Skrevet

Dette kan gå veldig bra neste gang!

Jeg har selv fullført ett svangerskap med muskelknuter i livmoren hele tiden. Den mest "spennende" tiden var de første månedene da legen ikke visste om muskelknuten eller fosteret ville vokse fortest. Min muskelknute var av den typen som vokste veldig når kroppen ble full av graviditetshormoner. Jeg fikk hyppige kontroller hos gynekolog, og ultralyd hver gang jeg var hos ham. Det var noen "nervøse" uker, mens jeg ventet på at fosteret skulle bli størst, men det gikk bra og jeg fikk en velskapt gutt på termindato.

Lykke til!

Skrevet

Jodå vi har ju startat.. eller vi har ju haft sex sen to uker etter MAn=) Har inte fått mensen än å det har gått 6 uker å 3 dager sen utskarpningen så ant e den rätt runt hörnet el så e jag gravid!! Det sista hade ju varit fantastiskt men vågar inte tro att jag skulle vara en av de lyckligt lottade som blir gravida direkt!

Har du inte fått mensen efter din MA?

Kanske kanske vi bägge e gravida å får gå över i 1.trimester snart=) Hade neg gr.test för en vecka sen å positivt el-test på torsdagen.. så kanske..hehe

Hoppas det går bra med dej iallafall.. nej nu e det greys anatomi på mej=)

Skrevet

Å det er så bra å høre koselige historier inne på dette forumet også!

Det er godt å høre at det enda er håp for meg og mine muskelknuter.. hihihi.. Og så bra at du fikk hyppige kontroller!! Jeg har krevd det allerede av legen, tilogmed før jeg har blitt gravid igjen :)

Har ikke fått mensen etter MA'en enda. Nå har det gått 29 dager siden utskrapningen men vet ikke helt om det går an å telle sånn? Vanligvis har jeg 29 dagers sykluser, men har jo ikke peiling nå hvordan det er...

Det hadde vært helt fantastisk å vært gravid igjen allerede nå- jeg har jo enda et lite håp om det selv om de siste 5 testene sier noe annet.. (ehm.. ja har tatt litt av på testingen... Har nå bare en test igjen så skal spare den til helgen hvis jeg ikke har fått mensen til da) Tror egentlig at jeg ikke er gravid, men så lenge mensen ikke har kommet så er det vel enda håp :)

Ooooh positiv El test ja, det er jo veldig bra!!! Skal krysse alt for at du har lykkes!!! Skal du ta en test snart eller? Du må holde meg oppdatert!! Så spennende da!!!!

Ha en fin kveld!

Skrevet

Jaaaaa... jag hoppas då åxå att vi har lyckats med det som verkar omöjligt, men vågar inte hoppas allt för mycke. Tror jag ska vänta med att testa, har tagit el-test da å får två ganska starka strek.. men det e kanske vanligt. Va inte så innan jag va gravid då va de helt negativa, men har läst att många får två strek gjenom hele perioden.

Jaja.. vi får se! Jag ska hålla dej uppdaterad, om du gör detsamma=)

Kram kram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...