Gå til innhold

når skifta dere fra sprinkelseng til vanlig seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var nok lovlig sent ute med å skifte til storesøster. Hun var nærmere 3,5 år da hun fikk vanlig seng. Da hadde hun bedt om det selv stakkar, en god stund, fordi hun fikk "vondt i tissen" hver gang hun klatrer ut selv for å stå opp. Så endelig fikk vi somlet oss til å kjøpe ny. Hun ble selvfølgelig veldig fornøyd og sover godt i ny seng.

Lillebror på drøyt 2 år sover fremdeles i sprinkelseng, og ser ut til å trives med det. Så da venter vi litt med han.

Skrevet

2,5 år var nr 1, dette fordi nr to var like om hjørne.... Overgangen gikk greit,, Møtte henne i døra noen kvelder....

Nr 2 er nå 2,5, men så lenge han har plass og ikke klatret beholder vi sprinkelsenga.. Gidder ikke stresse med det.. Vet hvor vi har han nå :)

Skrevet

storesøster- 1 år og 9 mnd (gikk heilt supert!)

lillebror- 2 år og 1 mnd (altfor tidlig. men han gikk utav så vi hoppa i det pga VELDIG lite rom og godt å få ut sprinkelsenga)

Skrevet

Cornelia var i overkant av 2 år da hun fikk vanlig seng:) Gikk kjempefint! Hun klatret ut av den de første kveldene, men vi lot henne drive inne på rommet sitt så tilslutt ble det ikke noe spennende lenger og da ga hun seg:)

Skrevet

Vi har kjøpt en sånn sprinkelseng som man kan ta ned den ene veggen på.. så blir det en slags juniorseng som er 120cm lang.

Vi fjerner denne siden når han finner ut hvordan han kan klarter ut av sengen.. orker ikke flere runder med hjernerystelse..

Han skal få en "stor" seng når han er litt eldre.. tenkte slippe overgangen med en mellomstor seng.

Skrevet

jeg tenkte å kjøpe ny seng nå til 2 årsdagen, han er blitt rimelig bra stor til å ligge i sprinkelsena, er i overkant av 90 cm. men han er en makk om natta, så er litt bekymra for at han skal ramle ut?? også pleier han å ligge våken opp til en halvtimes tid når vi legger han på kvelden. skriker ikke, ligger å babler for seg selv og roper på oss innimellom.... trodde kanskje det kom til å bli ett problem at han står opp om kvelden og leker med lekene sine isteden for å ville legge seg, men da er dette kanskje ikke så vanlig som jeg hadde trodd?

Skrevet

Begge våre fikk juniorseng (vokseseng med sengehest) når de var ca 1,5 år fordi da klatret de over sprinkelsengen. Dette gikk kjempefint, de har aldrig gått ut av sengen på kvelden eller natten. Det har mange andre barn gjort som var større, tror mine var for små til å tenke på det ? Så det kan jeg trygt anbefale !!

Skrevet

20mnd. Gikk knirkefritt. Han ble hysterisk i sprinkelsenga og få han til å sove der var umulig.. Så da han fikk eget rom fikk han 90cm seng. Han sover så godt der. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...