Sweet caramel Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Er det et tegn på at jeg er allergisk? Eller kryssallergi? Kryssallergi, da må man være allergisk mot noe annet også, eller? Sikkert MEGET dumme sprøsmål, men men;-)
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Lurer på nesten det samme; jeg blir alltid sinnsykt sår og sprekker litt på leppene når jeg spiser fersk ananas (ikek samme problem med den på boks).
Duracellgirl*prøver* Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 du vet at du ikke skal spise skallet??? det klør nok litt.. hihi. Neida det pleide stefaren min alltid å si til meg når jeg klaget over det samme.
Alba44 Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Ja, jeg har det også sånn. Er kraftig allergisk mot bjørkepollen, og tåler ikke rå epler, gulrøtter, pærer, kiwi, plommer + mange andre frukter + noen nøtter. Det kalles kryssallergi, ja.
Trulte76 Skrevet 5. september 2008 #5 Skrevet 5. september 2008 kan hørest som du er allergsk ja. Er ikke uvanlig å ha allergi mot kiwi. samboer er også allergisk mot det. Så han må holde seg unna. Kløe i munn og hals er jo typiske tegn på allergi på noe du har spist også.
Sweet caramel Skrevet 5. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 5. september 2008 Hihi, jeg spiste ikke skallet;-) Tror ikke jeg er allergisk mot noe mer, annet enn lettere pollen allergi. Jaja, da tåler jeg ikke kiwi, det som er så godt...!
Nitte Skrevet 5. september 2008 #7 Skrevet 5. september 2008 Har det slik jeg også! Også kiwi, som er så godt!
Hibbel Skrevet 5. september 2008 #8 Skrevet 5. september 2008 Jeg har også akkurta begynt å reagere på slikt. Helst rå grønnsaker og frukt (eple, erter, gulrøtter...) Rart at en skal få slikt i voksen alder? Aldri hatt allergi før....
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 5. september 2008 #9 Skrevet 5. september 2008 Ein trenger ikkje vera så veldig allergisk på bjørka, kryss allergier følger med uansett. Eg skal etter blodprøva vera ekstremt allergisk mot bjørk, men eg er nesten ikkje plaga. MEN eg kan ikkje eta raude epler, plommer, fersken, pærer, kiwi, moreller og kirsebær og nøtter. Sjav om ein "bare" klør litt av ein av tinga så kan det komma ein kraftigare reaksjon uten at du veit det. Eg blei veldig hoven i munnen av 3 moreller. Det slutta jo så fort eg slutta å eta moreller og fikk litt å drikke, el det roa seg ned i løpet av ein time, eg kontakta ikkje lege, men hadde gjort det hadde det ikkje roa seg. Eg er litt skeptisk til kiwi for det er ikkje bestandig eg klør når eg eter det men nokon gonger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå