Gå til innhold

Hmm, begynner alltid å klø i munn og hals etter å ha spist kiwi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det et tegn på at jeg er allergisk? Eller kryssallergi? Kryssallergi, da må man være allergisk mot noe annet også, eller?

Sikkert MEGET dumme sprøsmål, men men;-)

Fortsetter under...

Skrevet

Lurer på nesten det samme; jeg blir alltid sinnsykt sår og sprekker litt på leppene når jeg spiser fersk ananas (ikek samme problem med den på boks).

Skrevet

du vet at du ikke skal spise skallet??? det klør nok litt.. hihi.

Neida det pleide stefaren min alltid å si til meg når jeg klaget over det samme.

Skrevet

Ja, jeg har det også sånn.

Er kraftig allergisk mot bjørkepollen, og tåler ikke rå epler, gulrøtter, pærer, kiwi, plommer + mange andre frukter + noen nøtter. Det kalles kryssallergi, ja.

Skrevet

kan hørest som du er allergsk ja. Er ikke uvanlig å ha allergi mot kiwi. samboer er også allergisk mot det. Så han må holde seg unna.

Kløe i munn og hals er jo typiske tegn på allergi på noe du har spist også.

Skrevet

Hihi, jeg spiste ikke skallet;-)

Tror ikke jeg er allergisk mot noe mer, annet enn lettere pollen allergi.

Jaja, da tåler jeg ikke kiwi, det som er så godt...!

Annonse

Skrevet

Har det slik jeg også!

Også kiwi, som er så godt!

Skrevet

Jeg har også akkurta begynt å reagere på slikt. Helst rå grønnsaker og frukt (eple, erter, gulrøtter...)

Rart at en skal få slikt i voksen alder? Aldri hatt allergi før....

Skrevet

Ein trenger ikkje vera så veldig allergisk på bjørka, kryss allergier følger med uansett. Eg skal etter blodprøva vera ekstremt allergisk mot bjørk, men eg er nesten ikkje plaga. MEN eg kan ikkje eta raude epler, plommer, fersken, pærer, kiwi, moreller og kirsebær og nøtter.

Sjav om ein "bare" klør litt av ein av tinga så kan det komma ein kraftigare reaksjon uten at du veit det. Eg blei veldig hoven i munnen av 3 moreller. Det slutta jo så fort eg slutta å eta moreller og fikk litt å drikke, el det roa seg ned i løpet av ein time, eg kontakta ikkje lege, men hadde gjort det hadde det ikkje roa seg.

Eg er litt skeptisk til kiwi for det er ikkje bestandig eg klør når eg eter det men nokon gonger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...