Gå til innhold

Brød som slanker


Retro-mamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg holder meg helt borte fra brød, pasta, poteter og alt som har et høyt innhold av karbohydrater. Se på Ketolyse.no, det har hjulpet meg og mange andre her inne, kanskje noe for deg? Hvis ikke har Fedon brød lavt karboinnhold og er bedre enn annet brød, men det finnes også en brødmix fra Ketolyse kuren som er "slankende" i begrensede mengder.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere.

Jeg kan anbefale Inger`s rugbrød som slankebrød. Det jobber skikkelig godt i magen:-) Tror enkan søke det opp på nettet....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Hei

Brødet som lages på ketolysekuren er tenkt som en brøderstatning mens man er på ketolysekuren. Følger man ikke ketolysekuren er ingers rygbrød eller annet fullkornsrugbrød å anbefale. Det er billigst å lage det selv.

 

2-4 brød

1,3 kg fin sammalt hvete

200 gr fin sammalt rug

200 gr helkorn hvete

75 gr gjær

2 ts strøkne ts salt

9 dl hvetekli/kruskakli

1,8 liter lunkent vann, helst 37 grader

(evt. 1 l søt eller sur skummet

melk + 8 dl vann)

1 dl linfrø

1 dl solsikkekjerner

 

FREMGANGSMÅTE: 1 porsjon gir ca 60 brødskive

 

Tre brød i 2-liters former eller fire brød i 1,5-liters former. Brødene bør fryses, og oppbevares i kjøleskapet ettersom du bruker av dem, da de kan mugne om de ligger for lenge i romtemperatur.

 

Bland alt det tørre, løs opp gjæren i litt av væsken og arbeid alle ingrediensene godt sammen, enten i kjøkkenmaskin eller for hånd. Deigen blir veldig løs, men den skal være slik. Den kan IKKE eltes på bordet.

 

Hev deigen i underkant av en time i bakebollen.Slå luften ut av deigen og la den heve en gang til i bollen, ca. en halv time. Slå luften ut av deigen igjen og spa/hell deigen i smurte former og sett deretter brødene inn i varm ovn på 220 grader på over- og undervarme, eller 200 grader på varmluft. Brødene skal stekes i en time.

 

Brødene er litt fuktige inni, og de henger på kniven når du skjærer i dem, men slik skal de være. Når du har et fuktig brød, klarer du deg med mindre pålegg. Dette brødet er skikkelig fibersterkt, og faktisk godt!

 

Vennlig Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...