lykkelig familie på 4:) Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 Gutten min er 6 mnd og har begynt på 6 mnd grøten. I tillegg får han vann på kopp. Ellers får han morsmelk innimellom måltidene og på natta. I det siste har avføringen blitt hardere og sjeldnere, kan det være at han har antydning til forstoppelse og burde få sviskesaft el.l.? Har ikke merket noe til at dette plager han, og han promper likevel en del. Noen som vet hvordan avføringen "normalt" skal være ved kombinasjonen mm og fast føde?
RødRev Skrevet 5. september 2008 #2 Skrevet 5. september 2008 Jeg vet ikke egentlig hva som er normalt, men jeg har også merket at avføringen er blitt hardere ved innføring av fast føde. Regner med det er normalt, siden alt han har fått tidligere har vært flytende; skulle jo tro at det gir mer flytende avføring enn fast føde..? Har begynt å blande litt sviskemos i grøten, og synes det har blitt litt bedre.
Knøttefrøken Skrevet 5. september 2008 #3 Skrevet 5. september 2008 jeg gir hjemmelaget sviskemos/saft ved siden av grøt og middagsmåltidene. dette har hjulpet på hard mage. Bare kjøp en pose med svisker, putt i en kjele med vann et par ca over sviskene og kok i ca 10-15 min. mos med mixer, og evt tilsett mer vann til den tykkelsen du ønsker..
Gjest Skrevet 5. september 2008 #4 Skrevet 5. september 2008 Min helsesøster sa at så lenge fast føde er mindre enn 50% av total matmengde, skal man ikke bekymre seg for forstoppelse. Men bare med litt grøt har vår lille frøken fått endel fastere avføring. Men den blir kanskje ikke helt hard?????
lykkelig familie på 4:) Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 Tusen takk for fine svar. Er ikke helt hard nei. Men kommer som en klump liksom når det kommer. Skal prøve meg på den sviskeoppskriften,kan vel ikke skade det uansett. God helg til dere alle:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå