Alle gode ting er 3:) Skrevet 5. september 2008 #1 Skrevet 5. september 2008 De ringte i går og spurte om jeg ville være med i en studie der jenter med PCO fikk metformin... Jeg spurte jo legen jeg gikk til der om jeg kunne få metformin for jeg hadde jo hørt at det hadde så positiv virkning på så mange.Legen sa Nei, det trenger du ikke for du er ikke insulinresitent.Og nå ringer de å tilbyr meg det... Typisk! Men nå trenger jeg det jo ikke for er blitt gravid.
Frolic Skrevet 8. september 2008 #2 Skrevet 8. september 2008 Er det ikke typisk?? Alle leger burde vært informert om at Metformin kan ha en positiv virkning på PCO. Lykke til i svangerskapet da!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #3 Skrevet 5. oktober 2008 Min gynekolog sa at alle med pcos er insulinressistente, men at det ofte ikke slår ut på testene... Bruker selv Metformin.
trallatausa Skrevet 6. oktober 2008 #4 Skrevet 6. oktober 2008 Har ikke hørt noe om noe insulinresistens fra legen min, bare at jeg ikke har diabetes.. Jeg vil også ha metformin.. Går man ikke ned i vekt ved å bruke de?
lindynatt Skrevet 6. oktober 2008 #5 Skrevet 6. oktober 2008 man må nok forandre på kostholdet i tillegg, det er ikke slanke medisin. Det kan hjelpe med å gå ned i vekt
Gjest Skrevet 7. oktober 2008 #6 Skrevet 7. oktober 2008 Jeg er med i ein studie der de gravide får metformin fikk tilbudet da jeg kom får å ta en tidlig ul da jeg har uregelmessige menstruasjoner som er i følge av min PCOS.. Er nå i uke 22 å har vært på 4-5 ultralyda allerede blir skikkelig undersøkt venter nå på min neste ul som skjer 9okt gleder meg De sier at metformin hjelper de me pco i svangerskapet også.. d har ingen skade på fostere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå