Gå til innhold

rikshospitalet ringte meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ringte i går og spurte om jeg ville være med i en studie der jenter med PCO fikk metformin... Jeg spurte jo legen jeg gikk til der om jeg kunne få metformin for jeg hadde jo hørt at det hadde så positiv virkning på så mange.Legen sa Nei, det trenger du ikke for du er ikke insulinresitent.Og nå ringer de å tilbyr meg det... Typisk! Men nå trenger jeg det jo ikke for er blitt gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke typisk??

Alle leger burde vært informert om at Metformin kan ha en positiv virkning på PCO.

Lykke til i svangerskapet da!

• 4 uker senere...
Skrevet

Min gynekolog sa at alle med pcos er insulinressistente, men at det ofte ikke slår ut på testene...

Bruker selv Metformin.

Skrevet

Har ikke hørt noe om noe insulinresistens fra legen min, bare at jeg ikke har diabetes.. Jeg vil også ha metformin.. Går man ikke ned i vekt ved å bruke de?

Skrevet

man må nok forandre på kostholdet i tillegg, det er ikke slanke medisin.

Det kan hjelpe med å gå ned i vekt

Skrevet

Jeg er med i ein studie der de gravide får metformin :) fikk tilbudet da jeg kom får å ta en tidlig ul da jeg har uregelmessige menstruasjoner som er i følge av min PCOS..

Er nå i uke 22 å har vært på 4-5 ultralyda allerede :) blir skikkelig undersøkt :) venter nå på min neste ul som skjer 9okt :) gleder meg :)

De sier at metformin hjelper de me pco i svangerskapet også.. d har ingen skade på fostere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...