Gå til innhold

Hvor mye bruker du på mat i måneden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er 4 stykker og jeg kommer ikke under 10 000 kroner i måneden i mat. Synes det er vanskelig å være sunn og spare penger samtidig.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 8.000 vi er to voksne og et barn på 9.

lager stort sett all mat selv og da blir det dyrt. bruker ikke noe ferdigmat hos oss, både pga allergi og pga næringsinnhold, og ikke minst så vil jeg vite hva vi spiser.

Skrevet

Vi er to voksne og et barn på et år, og vi bruker ca 3500 på mat i måneden. Jeg handler stort og fryser ned når det er tilbud, planleger middager sånn at vi nesten klarer å bruke opp ingrediensene, fryser ned rester og spiser restemiddag med opp til 3 forskjellige rester av og til... Veldig lite ferdigmat her også..

Skrevet

2 voksne,en 2åring,ca 6-7000 kr i mnd på mat.

Skrevet

Har selv 4 barn og klarer oss fint på 8000 i mat i mnd

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Vi er en familie på 4,hvor yngste er 19mnd og eldste er nesten 4år. Vi bruker ca 5tusen i mnd på all mat og husholdningsartikler:)

Vi spiser normalt og sunt:) sant skal sies at vi får gratis frukt og grønt gjennom jobben til mannen min;)så d sparer vi på.

Skrevet

Så flink du er ,trenger litt gode tips der jeg.Jeg bruker mellom 400 -500 hver dag.Er 2 voksne og 2 barn ,minste mann 6mnd. Har en mann som spiser mye 3l melk om dagen 2liter juce,og mye middag og ellers mye de andre måltidene også.ikke ferdig mat her heller,har begynt å fryse ned litt rester også .

Skrevet

du med 3.500 i mnd----- skulle veldig gjerne ha hatt tips til middag hos deg.

jeg handler også inn stort og på tilbud, men kommer ikke under 6.000 om jeg forsøker aldri så hardt. Men da er alt av dagligvarer inkludert, som vaskemidler, sjampo, altså alt man får på rema og kiwi som man trenger. som regel ligger vi rundt 8.000

Skrevet

Vi handler inn 1 gang i uka har med liste,frukt har vi hagen full av:)

Går aldri sulten på butikken for da får jeg lyst på alt mulig rart.

Vi spiser også restemat,kaster ikke mat her i huset.

Kjøper heller ikke ferdigmat.

Kjøper også endel first price produkter og hamstrer når det er tilbud.

Jeg og mannen min er ikke kresne i matveien så hva vi har til pålegg er ikke like viktig som ungene sitt.

Vi har 4 barn og handler for 2000 1 gang i uka passer da på å få med meg alt slik at det ikke blir flere turer på butikken til småkjøp for det er det som blir dyrt.

Få din mann til å erstatte all melken med annen tørstedrikk 3liter melk til 1 menneske pr dag høres veldig mye ut.

Man trenger ikke tørstedrikke på melka som er så dyr.

Og 2 liter juice? det er vann i springen :)

Skrevet

Fatter ikke hvordan dere klarer! Jeg må prøve hardere tydeligvis. Vi baker brød selv da. Ellers går det i gulost, brunost, kaviar, makrell i tomat, leverpostei, tubeost som pålegg. Har stort sett de tingene i skapet. Handler kjøtt, kjøttdeig, kylling osv. på tilbud og fryser ned. Men det går en del tørrvarer fra toro som gryteretter, sauser osv. Har alltid tomat og agurk i skapet.

I går handlet jeg til helga for 1100 kroner og da var det ikke middag eller bleier i kurven.

HI

Skrevet

6000 på husholdningsvarer. To voksne, to heltidsbarn og to deltidsbarn.

Ukesmeny, storhandling, påfyll, lesing av tilbudsaviser. Ingen bleiebarn. Temmelig kjernesunt.

Skrevet

Vi er to voksne, og har 8000,- å bruke på andre ting enn regninger og sparing..

De går til mat, vaskemidler, shampo, bensin..

Og da går ALT unna, og gjerne litt til..

Skrevet

Vi bruker ca 5000 kr mnd på mat og det som ellers kjøpes i matvarebutikkene.

Vi er 4 stykker (2 bleiebarn) + ett samværsbarn ca 8 dager i mnd.

Det er ikke ofte vi har biff til middag for å si det sånn, men vi spiser egentlig det vi har lyst på. Handler hver dag. Da kan vi kjøpe det vi har lyst på til middag hver dag. Kjøper vi inn for hele uken ender vi bare opp med mye mat som må kastes. Kjøper bare det som skal kjøpes i butikken, lite impuls kjøp.

Skrevet

Vi er 4 i familien. En på snart 2 og en på 8 år. Jeg må si at jeg aner ikke hva vi bruker i mat. Men det er mye. Skulle gjerne tatt vare på alle kvetteringene en mnd og sett.

Gjest Zima *pergo*
Skrevet

Huff, jeg bruker å si vi bruker 4500, men jeg så igjennom de siste fire mnd nå og vi bruker vel cxa 8-9000 :/

Skrevet

2 voksne, 3 barn, vi ukeshandler og bruker et sted mellom 4-5000 kr i mnden på mat..

intet problem..

Skrevet

Vi bruker ca 9000kr på mat og husholdningsting.. Vi er to voksne og en på 1år.

Skrevet

Aner ikke hva jeg bruker på mat alene, men vi er 2 voksne og 3 barn, går med MINST 10 000 til mat,hygiene ,husholdning, og drivstoff.

Skrevet

Jeg har en svigerfar som jakter elg, så vi har enn del elgkjøtt i frysen. Det er sikkert forskjellen på ditt og mit budsjett, tenker jeg. Bruker nesten bare elgkjøttdeig som vi kverner selv.

Men du kan da få mine stalltips likevel...

Jeg er veldig glad i grønnsaker, så jeg kjøper det også på tilbud i sesongen og fryser det ned. Det ødelegger ikke kvaliteten noe særlig.

Middagstips:

Wok er helt herlig:) Bruker 1/2 kyllingfilet pr pers og masse gulrot, brokkoli, sjampinjong, sukkererter, purre/vårløk, hvitløk, ingefær og chilli kort sagt alle slags grønnsaker. Passer bra når du har noe rester.. Lager egen woksaus av soyasaus, vann og 1 ss sukker. Det blir knallgodt!!

Kjøper kun frossenfisk når det er på tilbud, men da fyller jeg frysen..

400 gram torsk holder til en middag. Pleier å ha masse grønsaker til, poteter og så baker jeg fisken i ovn med div. sauser..

Spiser fiskeboller i hvit saus, fiskegrateng, fiskepudding og fiskekaker. Dette er rimelig middag, som ikke er øverst på sunnhetslisten, men slettes ikke verst likevel.

Lager masse grønnsakssuppe. Poteter, kålrot, gulrøtter og sellerirot kål, koker i buljong. Jeg elsker supper, jeg da.. Mannen er ikke glad i vegetar, så da putter jeg noen pølsebiter i som er hans kjøttalibi.

En uke hos oss kan se sånn ut:

Mandag: fiskepudding i hvit saus med grønnsaker og poteter

Tirsdag: torsk i form med ingefær og limemarinade

Onsdag: grønnsakssuppe

Torsdag: wok med restene av grønnsakene

Fredag: stekte pølser med poteter og kålrabistappe med resten av

kålrabien fra onsdagen

Lørdag: hjemmelaget pizza

Søndag: kjøttkaker med poteter, grønnsakr og kålstuing, laget på resten av kålen fra onsdagen..

Denne ble lang ser jeg..

Skrevet

Når jeg er flink og storhandler 1 gang i uka, følger med på tilbud og hamstrer inn osv, bruker vi ca 6000 i mnd. Dette er 2 voksen og 2 barn og inkluderer tolaettartikler, vaskemidler osv. Men så hender det jeg blir sløv, går på butikken i tide og utide og da går det i alle fall med 10 000 i mnd. Kanskje på tide å slutte med det for godt?

Skrevet

Vi er 2 voksne og 4 barn. Ingen bleiebarn. Vi bruker ca 4000kr på mat i mnd. Halverte budskjettet da vi startet med å handle en gang i mnd. Bare frukt og melk som blir fylt på, som jeg tar med hjem fra jobb.

vi lager så og si alle maten selv, pizza og annen halvferdig mat som man får kjøper vi bare når det er sykdom i familien, altså ikke orker å lage mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...