Gå til innhold

Jeg tok hastesnitt med nr 1. Hvordan blir det med nr 2??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei Håper på nr to- liten og go

hvorfor ble det HK første gangen, har mye å si for hvordan fødsel nr 2 kommer til å gå.

Jeg også hadde haste første gangen pga stort hode og etterhvert vankselig forløsning hvor hodet dreide og gutten vår ble en "stjernekikker". Ingen hyggelig opplevelse og var helt utkjørt etter 3 døgn med smerter og veer og narkose.

Da jeg ble gravid med vår gutt nr 2, var jeg først og fremst redd for å oppleve det samme. og det ble bare bestemt på en kontroll mot slutten at vi skulle ta KS igjen. Da trodde legene også at gutten vår kom til å bli stor, men han var "bare" 3800g

Det var fantastisk med planlagt KS, virkelig en flott opplevelse. Jeg kom meg utrolig fort og reiste hjem etter 3 dager.

Nå er jeg gravid igjen- blir sikkert KS igjen for nå er risikoen for stor for en vanlig fødsel. Noen ganger føler jeg meg litt snytt for en vaginal fødsel ettersom nr to fint hadde kunnet blitt født vaginalt, andre ganger er jeg bare glad for å ha sluppet død og pine.

Du bør tenke deg godt om hva du ønsker og vil, etter det du har opplevd er sykehusene nok ganske åpne for hva du slev ønsker. Gir du utrykk for redsel for en ny situasjon med traume og frykt, vil du helt sikkert få ny KS, men mister da muligheten for vaginal fødsel. 3. gangen blir det (som regel) alltid KS.

Lykke til! Du har jo et langt svangerskap og glede deg over først.

Hei! jeg tok ks forrige fødsel (4.mann),-han satt fast høyt oppe i bekkenet. Var stor i tillegg, 4605, 54 cm og 37 rundt hodet. Men jeg satser på å prøve å føde normalt nå med 5.mann:), selvom forrige fødsel var kjempetøff. Har opplevd 1 "normal" fødsel før(andre fødsel). Første gang var det tvillinger og masse styr,-endte med at de måtte bruke vakum. Er jo ingen grunn til at det ikke skal gå helt greit neste gang:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...