Gå til innhold

Hvordan ser fostervann ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ul igår og fikk beskjed om at det var lite fostervann, så jeg må registrere om jeg lekker fostervann... men syns det er så vanskelig for jeg har en del utflod... hvordan farge er det på fostervann? hvordan konsistens? lukt? håper noen kan svare meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal visst ha et rosaskjær.

hvordan det lukter, vet jeg ikke.

Skrevet

Jordmora mi sa at den var blankt, men hadde hvite flak...De hvite flakene var det fettbelegget babyen har på seg..

Skrevet

på sykehuset sa de at det er vannaktig med litt hvit farge, som bitter lemon, og lukter litt søtt (vanskelig å kjenne for en som ikke har erfaring, men jordmor kjente det godt, sa hun)

Skrevet

takk for fine svar... ble litt klokere... hmm... men fortsatt litt usikker.. men men... skal til ny sjekk neste torsdag så får vel holde ut til da... er da 36 uker på vei...

Skrevet

var på sykehuset i går, da sa de at jeg også skulle sjekke om jeg lakk fostervann..

Hun sa at det skulle lukte søtt, nesten som sæd...

Skrevet

Som det står i den artikkelen så skal fostervann være klart i fargen, men kan være litt gulaktig. Er det rosaskjær så kan det tyde på blødning. Den er vanndig og du kan klart skille mellom lukten på urin og fostervann. Fostervann er søtaktig og litt kvalmende (de sier faktisk det i artikkelen!).

Men selv når det er sagt, så vet ikke jeg heller om jeg hadde klart å oppdage litt fostervann lekkasje :/ Det skal ikke være så enkelt ;)

Skrevet

Fikk beskrivelse av korleis det ser ut av jordmor i dag.

Det kunne variere litt, frå blankt til litt meir rosaakti. Og det kunne vere spor av slim og blod i det. Det kunne og vere med litt av feittet som dekke ungen.

(Fikk og beskrivelse av missfarga forstervatn det var mørkegrønt/brunaktig.)

Skrevet

Vannet mitt gikk sist og jeg gikk i 1-2 døgn før jeg fødte.

Jeg burde jo ha gransket dette nøye da, men gjorde altså ikke det.

Mitt fostervann var veldig likt vann og jeg kjente ikke mye til lukt.

For mitt vedkommende så skulle jeg si i fra om det ble litt rosa for det var et godt tegn på at fødselen likevel kunne komme i gang av seg selv.

Det ble tilslutt litt rosa i bindet.

Hun som lå vedsiden av meg hadde også vannavgang, men hennes var missfarget dvs grønt

Det pga at baby da har bæsjet og da bør babyen ut fortere.

Så for å være helt ærlig så syns jeg det er vanskelig å registrere lekkarse av fostervann selv.

Til og med jm kan være i tvil om det er utflod eller f. vann.

Du bør antakelig ta på et bind for så å ha la dem sjekke bindet ditt på kontrollen

Skrevet

Mitt fostervann var helt blankt. Syntes også at det luktet bittelitt som sæd, men ingen sterk lukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...