Gå til innhold

Hjelp! problemer med å sove på natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en gutt på 9 mnd som styrer veldlig på natten. Han sovner som regen på kvelden mens han drikker melk, men våkner flere gang iløpet av natten. Hver natt rundt kl 4 våkner han og da er det umulig å få han til å sove. han reiser seg bare i sengen og skriker, og prøver vi å legge han ned har han snudd seg rundt og på go vei opp før vi har fått på han dyna. vi holder ofte på i over en time før han eller vi gir opp. Hva kan vi gjøre?

Har lest litt om soving og en metode er sove-selv-metoden. der anbefaler de at han også slutter med smukk når vi begynner med dette. Syns han er liten til å slutte med det, men skjønner det jo med take på at det er lettere for han å sovne av seg selv på natten hvis han ikke må leite etter smukken. Noen som har noen erfaringer her.

Jeg trenger hvirkelig hjelp, blir så utslittt av ikke å få sove på natten, at jeg går å legger meg sammen med lilemann når han skal sove på dagen.

En ting skal sies at når han står i sengen og skriker på natten, og vi tar han opp for å roe han ned slutter han å skrike med en gang, noen ganger begynner han også å bable. Av ren lengsel etter å få sove noen timer har vi tydd til å ta han i sengen lamme oss etter at vi har jobbet mye med å få han til å sove i sin egen seng, da sover han fint, men da har han jo også vunnet.

Håper noen kan gi meg noen gode råd her=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er han nattavvent? Hvis ikke prøv med litt melk. Er han avvent prøv med litt vann.. Bytt bleie, her er ofte bleia full og han sovner med engang med ny og tør..

Hvis han sovner fint sammen med dere så ville jeg egentlig bare latt han ligge der. Knøtten vår gjor det helt til han ble 10-11 mnd. Nå klarer han ikke å roe seg sammen med oss lengre og sovner fortere i sin egen seng.

Skrevet

Han har brukt å sove hele natten uten melk, men det hender han får litt melk nå når han har kavet mye, men som oftest hjelper ikke det noe. Skal prøve å bytte bleie å se om det hjelper, for det er ofte veldig våt.

Har tenkt tanken på å la han ligge i senga vårres, men alle æ har snakka med her hjemme sir vi bør unngå det fordi det e så vanskelig å vende han fra det hvis vi først bynne. Legg dåkker deres i deres seng med en gang på kvelden eller? vår gutt bruker ofte å prøve å krype over oss og ut av sengen, han står også i sengen og banker i veggen, så vet ikke om æ tørr legg han det uten at vi ligg lamme han.

Skrevet

Vi la han alltid til å sove i sin egen seng, og han sovnet fint der. Tok han over i vår seng når han ville ha pupp og han sov som regel der resten av natten. Dette gjorde vi fram til han var ca 11 mnd.

Nå er han 14 mnd og turner bare rundt når vi har han med oss, så nå legger jeg han tilbake i hans egen seng om vi må ta han opp av en eller annen grunn. Der sovner han stort sett helt fint. Sånn har det blitt helt uten noen form for avvenning fra å sove sammen med oss:)

Gjør det du føler for, hvis det funker å la han sove sammen med dere og dere ikke har problem med det, hvorfor skal dere da sloss med han hver natt for å få til noe annet:) Du kan ta en titt innom ringblomst.no eller tettinntil.no, der er det mange som samsover:)

Skrevet

takk skal sjekke ut de nettsidan=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...