Gå til innhold

Dere som har vært hos Stork...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lang tid ca. trenger man i København for å få gjennomført en inseminasjon? Lurer litt på å ta en tur i neste uke, men har ikke lyst til å være der lenger en nødvendig.

Siden det i så fall blir min første tur, aner jeg ikke hvor lang tid det tar å komme seg til klinikken, bli inseminert, betale og komme seg til flyplassen igjen. Noen som kan hjelpe meg med det så jeg vet når jeg eventuelt kan bestille returbillett? Effektivt skal det være...:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det bør vel ikke ta mere enn ca 30 minutter med taxi fra flyplassen til Stork, alt avhengig av tid på døgnet og trafikken. Beregner du landing til ca 1 1/2 time før tiden på Stork, rekker du timen med glans.

På Stork kan det være forsinkelser, og tiden du selv har til rådighet er 1 time. Hadde nok beregnet 2 timer på Stork. Så skal du ta deg tilbake til flyplassen, og så skal du på internasjonal flyrute til Norge. Dvs du må være der kanskje 1 1/2 time før avgang for sikkerhetskontroll etc. Tror jeg hadde beregnet 2 timer fra Stork, altså 30 minutter i taxin og 1 1/2 time for å komme seg på flyet. Alt i alt ganske mange timer :)

Skrevet

Du Pollyanna67, synes det er ganske greit av deg å sette igang med Stork. Bare for å se hvordan det er , og 'prosedyren' du skal igjennom. Første forsøket er småsvett, man stresser og dette kjenner kroppen av. For min del resulterte dette i forsinket EL, og alle planer ble forskyvet, og det ble dumt med jobben osv osv. MEN, etter dette tror jeg man kan slappe litt mere av - for da vet man mere hva som venter. Om jeg kan få komme med et personlig synspunkt...ikke hold på forlenge med Stork. Det er jordmødre, ikke leger. Om du ikke har for store synspunkter ang hormoner og behandlinger - sett igang med dette så fort som mulig. Regner med at du er like utålmodig etter å bli gravid som alle oss andre her inne på forumet :)

LYKKE TIL!!!!!!

Skrevet

Hei Pollyanna

For meg har de to siste forsøkene på Stork vært som en "normal arbeidsag" ikke helt da....

Har reist hjemmefra kl 0600 og vært tilbake 14.45. Var da fremme i Køben kl 07.30, anbefaler deg å ta toget, koster 30 kr og tar ca 20 min til Nørreport, hvor du går av. Hatt time kl 10.00, selve inseminasjonen går fort, du bestemmer selv om du vil ligge å slappe av etterpå... Jeg har så tatt toget tilbake og tatt fly hjem kl 13.00. Fungert kjempefint.

Men anbefaler at du bestiller time hos Stork et par timer etter at du har landet på flyplassen slik at du har noe å gå på. Så slipper du frynsete nerver...i hvert fall første gangen.

Ellers er jeg enig med Mimsan, stork er vel ikke plassen å bli hvis en har problemer med å bli gravid.

Selv vurderer jeg skifte til Nordica og IVF-behandling om jeg ikke lykkes innen to forsøk til.

Lykke, lykke til :-)

Skrevet

Jeg hadde supereffektive turer til Stork. Reiste med SAS så jeg kunne sjekke inn på forhånd. Da trengte jeg kun å være ved gaten 20 minutter før avgang. Til (og fra) Stork tok jeg Metroen til Nørreport. Det tar kun 15-20 minutter og derfra er det kun 5-6 minutter å gå til Stork. Billig er det også. Et tips er å betale før du skal inn. Det er alltid litt tid til du kommer inn og da er det greit å bruke tiden til noe fornuftig:-) Lykke til.

Skrevet

pga egen erfaring vil jeg advare mot å stresse altfor mye. jeg hadde to SA før jeg ble gravid, og begge gangene var det "tilfeldigvis" mye stress ifbm reisesituasjonen. det var ganske kjipt å stå i kø på kastrup i flere timen og tenke at faen, dette har jeg ikke godt av... SA'en kom ikke som en overraskelse..

jeg vil råde til å ha god tid og ha det hyggelig, da tror jeg det er større sjanse fo å bli gravid enn med masse stresshormoner i kroppen.

Skrevet

Takk for svar. Har nesten bestemt meg nå for å ta en prøvetur i neste uke, bare jeg ikke får kalde føtter....

Jeg har vel liten tro på at det skal lykkes i første forsøk, men det jo greit å bare komme i gang! Hvem vet, kanskje viser det seg mot alle odds at jeg er en fruktbarhetsbombe...hehe. Når man aldri har prøvd å bli gravid før, så er det jo vanskelig å vite hvordan det ligger an.

Det blir uansett spennende! Men har en mistanke at det blir en stressende opplevelse selv om jeg beregner god tid..:-)

Skrevet

Jeg hadde mitt første forsøk i sommer, og syntes det var kjempe skummelt. Var helt skjelven mens jeg gikk rundt i København og lurte fælt på hva jeg hadde begitt meg ut på.. Første gangen så vet man jo heller ikke helt hva man går til.

Men for meg ble det en veldig positiv opplevelse å komme til Stork. Jordmoren var behagelig å snakke med og veldig forsiktig. Omgivelsene maner til ro og jeg følte meg i det hele tatt godt tatt vare på. Da jeg gikk ut følte jeg meg helt "avstressa".

Forøvrig er det bare å hive seg ut i det. Jeg ble gravid på første forsøk (noe jeg overhodet ikke var innstilt på). Mista ganske fort, men er uansett sjeleglad for at det i hvert fall er mulig å bli gravid. Nå venter jeg bare på at syklusen skal bli i orden igjen (neste forsøk blir nok i første tredjedel av oktober).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...