bollenr3 Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 har ei veninne som nettop har fått kostatert tette eggledere, og er selvfølgelig veldig skuffet over det.... De skal starte med prøverør snart, og jeg håper så utrolig mye at det går bra! Hun er i 20 årene og ellers i god form. noen som vil/kan fortelle meg litt om sjansene til å bli gravid med prøverørsbefruktning...? På forhånd tusen takk, og håper at det snart klaffer for dere her inne som jobber med å bli gravide!
Pollyanna67 Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Ut i fra det jeg har sett publisert av suksessrater for utenlandske klinikker, ligger suksessraten for de under 30-35 år på ca. 35-40% (forutsatt normale hormonverdier). Har ikke sett noen tall for de norske sykehusene, men håper at de ikke ligger alt for langt etter...:-)
milk Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Mener å huske at det var mellom 25-30 % sjanse for graviditet på første forsøk. Høres kanskje lavt ut, men det er faktisk større sjans for å blir gravid ved IVF enn ved "vanlig" befruktning (Hos "friske" personer, selvfølgelig). Kall det asistert befruktning og ikke prøverør! Mange som ikke liker det...;o) Håper din venninne lykkes raskt!! Godt for henne at hun har en venninne som engasjerer seg:)
StrilenツEndelig.mammaღ Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Heisann. Eg har ikkje eggløsning pga PCOS, og mannen min er steril, men vi fikk ca 85 prosent sjanse for å føde et barn på 3 prøverørsforsøk. Synes det var ganske imponerende med tanke på at ingen av oss fungerer som vi skal når det gjelder fertilitet. Men det er veldig vanskelig å sette prosent på dette, fordi det kommer veldig ann på. Og alt blir jo bare regnet ut i fra gjennomsnittet vil eg tro. Men det begynner jo å komme veldig mange ivf barn til verden heldigvis:-)
bollenr3 Skrevet 5. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 5. september 2008 Ja det er utrolig at denne muligheten finnes =) Skal krysse fingerne for at det snart klaffer for dere! Tusen takk for svar alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå