Gå til innhold

Hvor mye knall og fall med deres små?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 16,5 mnd og er sikkert på at hun blør hver dag enten det er leppa eller nesa;-P... hun har blåmerker her og der og knaller hodet overalt, kræsjer i kanter osv...

elsker og danse og snurrer og snurrer åsså detter hun ... er hun klomsete eller er de bare slik?!;)

synes det er utrolig at de tåler sååå mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig vanlig!

De skal falle, og de skal blø litt. Det viser at de er sunne og at de får utforskre og lære.

Mi er skikkelig surrete, og dunker hodet borti det meste. Hun faller litt, men ikke så mye. Litt blåmerker på beina, men har ikke vært alvorlig enda heldigvis! Hun er 15mnd.

Skrevet

Hehe ganske mye vil jeg si! Gutten vår er 12 mnd om noen uker bare, å slår seg hver dag så og si.. Han går ikke alene enda, men han går langs alt som er. Klatrer og detter, slår tenna så de blør, stanger hodet i kanter så han får kuler som rekker til månen, har blåmerker her og der..

Er nesten så jeg er redd andre skal tro vi misshandler han her hjemme.. Uff..! Men det er vel slik det er.. Hvertfal med en uredd og oppdagelseslysten gutt;-)

Skrevet

snuppa her er 1år å slår seg ofte flereganger for dagen.. hun kan gå litt selv å blir gjerne litt for vågal med å gå fort å da går det gale.. ellers dunker hun seg i det meste å får de røde kulene i pannen, klatrer opp på alt å detter ned igjen.. men det er vel slik det er;)

Skrevet

Hun har bare blødd en gang ennå, og hun er 17 mnd, så det har vi heldigvis sluppet. Men hun knaller hodet hele tiden, faller på rompa og mister balansen, så en del blåmerker og kuler har det blitt. Tror nok ikke at din er unormalt klomsete, for vis meg den ettåringen som aldri faller!

Skrevet

Dette er ulikt fra unge til unge. Jeg har en som nesten aldri falt og slo seg, en som kronisk har blåmekrer, kutt, sår, kuler i hode osv og en som faller endel og får kuler og blåmerker, men ikke hele tiden. Han som faller mye er faktisk den av barna som har best balanse, kroppskontroll og koordinasjon, og dette er såpass bra på ham at de kommenterer det i barnahgen hele tiden at han er fysisk langt fremme, grunnen til alle knall og fall er rett og slett at han er så tøff at han prøver seg på ting som han egentlig er altfor liten til å klare helt. F.eks kastet han seg utfor høyder på over en meter da han var knappe 2 år, og landet stort sett på bena, nå er han 4 år og er den som klatrer høyest i trærene, hopper fra kampestener til kampestener som ikke engang eldstemann sine skolekamerater (eller eldstemann selv) tør og prøve seg på osv. Kan godt være jenten din har god kroppskontroll og bare utfordrer den hele tiden ved å strekke seg lenger og lenger og ikke helt kjenner gresene sine enda. Og det kan så klart være hun er litt klossete også ;-)

Skrevet

Min nærmer seg 14 mnd. Hun har slått seg ordentlig et par ganger, og det blir noen blåmerker på legger og knær, men hun faller overraskende lite.

En del av grunnen er nok at hun brukte relativt lang tid på å tørre å slippe seg. Hun begynte å gå rundt møbler ol. da hun var drøye 8 mnd, men begynte ikke å gå uten støtte før hun var 13. Da hadde hun rukket å opparbeide god balanse og gikk veldig stødig.

Skrevet

Minsta mi på 22 mnd faller og slår seg ofte :-) Eldste slo seg ikke så ofte på den alderen og gjør det ikke enda. Men, han er mye mer forsiktig en minsta. Hun tør mye mer og tar mer sjanser. Derfor blir hun litt mer gul og blå :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...