jente 08 <lyst på nr 2 :) Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Hallo hallo folkens. har ikke fått tid til å skrive noe innlegg før nå. litt annerldes å ikke være på barnimagen nå hehe. vel vel jeg fødte den 17.08.08...ei jente på 3680 g og 50 cm høy. jeg var førstegangsfødende så fødselen min gikk fortere enn jeg hadde forventet. jeg hadde tenkt meg 2-3 dager med rier eller noe sånt.....men det ble ikke sånn. Det hele startet 04.00 om morgen....jeg følte at det begynte å lekke noe i trusen og joggebuksen begynte å bli våt....jeg løp til toalettet og skiftet og la en bind. etter det begynte det å blø litt....og fikk rier med 15 min mellomrom. deretter ringte jeg til sykehuset og fortalte om alt dette. de sa at jeg skulle vente en time og se om jeg kjenner liv...spise sjokolade og drikke saft sånt....også skulle jeg ringe tilbake..da begynte jeg å vente til å kjente noe til liv.....men det gjorde jeg ikke. innen den timen begynte riene å komme med 5-1 min mellomrom.... så det ble veldig kraftig. da ringte jeg til sykehuset og fikk da beskjed om å komme med en gang. da kom til sykehuset 06.30....og riene var kjempe vonde.....jeg følte at jeg ikke ville klare dette her. jeg hadde fra før tenkt at jeg skulle unngå smertestillende.....men da sa jeg hele tiden at : nei dette orker jeg ikke.....gi meg morfin hehe:) .....da sa jordmoren at fødende spør som oftest om smertestillende når de er siste fasen......også begynte jeg å si at du kan jo sjekke om jeg har noe åpning. jordmoren syntes at vi burde vente med å gjøre noe....fordi dersom vannet hadde gått....og hun begynte å sjekke nedentil...kunne det være fare for infeksjon....eller noe sånt og fødselen kunne ta lenger tid. derfor ventet vi noe lenger....... men det smertene ble bare verre og verre....jeg klarte nesten ikke å holde meg.....da sa jeg til jordmoren at sjekk åpningen....eller gi meg noe smertestillende.....da begynte hun og se etter åpning og fant ut at jeg hadde 9 cm åpning og var klar til å presse.....jeg ble helt sjokkert.....jeg kunne ikke tenke meg at dette ville så kort tid. etter det dro vi til fødestuen og jeg hadde skikkelige kraftige og veldig veldig vonde press rier ca. 3-4 også var jente mi ute 07.44. jeg fikk da også 4 sting. det gikk jammen veldig fort....og det var veldig fort. men nå som jeg tenker tilbake så synes at jeg var heldig som ble fort ferdig og slapp unna all smertestillende og sånt. der var så herlig å få nurket mitt på magen etterpå..... hehe....dette ble veldig langt tenker jeg
anette&tutta mari :) Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Hei gikk nesten like kjapt med meg også velkommen til dib=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå