Gå til innhold

når får man penger fra lånekassen etter at barnet er født?

cowboylaila

Anbefalte innlegg

jeg har snart termin, men har ikke fått noe penger fra lånekassen i høst. Får ikke det før barnet er født siden jeg har tatt permisjon fra studiet. Jeg tar permisjon mer enn 3 uker før terminen, men har bekreftelse fra skola på at jeg må det av faglige årsaker. Denne bekreftelsen skulle jeg visstnok sende inn sammen med søknad om stipend etter at barnet er født. Høres det riktig ut for dere?

Og til hovedspm.: når mottar jeg pengene etter at barnet er født? Jeg er blakk og vil trenge pengene ganske snart! Takk for svar...

Fortsetter under...

Jeg fødte i begynnelsen av juli. Ikke sett noe til penger fra lånekassen ennå. Nå har ikke jeg permisjon fra studiene da, så har fått ordinært lån/stipend (heldigvis). Men det hadde vært gøy å fått de pengen for juni og juli jeg håper jeg får siden jeg fikk barn i sommerferien.

Men, fødselsattesten får du ca 3-4 uker etter fødselen. Og så må du sende inn dette. Og så bruker de nok noen uker på behandle søknaden. Så det er ikke dumt å belage seg på å måtte vente litt.

hei,

har du fått innvilget lån og stipend allerede?når sendte du inn søknad,og hvor lang tid tok de før søknaden var ferdigbehandlet??er i samme situasjon som deg men fikk baby i juni da:)vet du hvor mye en får i fødselsstipend for juni og juli,?er dette likt for alle??

mvh

jeg sendte inn søknad i mai en gang tror jeg..Opplyste da om at jeg ventet barn. Fikk svar på at søknaden var innvilga i juli/august engang og sendte inn svarkortet med en gang. Har ikke opplyst om at jeg tar permisjon fra studiet så det må jo tydeligvis skolen gjort siden jeg ikke har fått pengene... Håper bare ikke lånekassen lager noe krøll siden jeg faktisk har tatt permisjon 6 uker før termin. Det sies jo at man kan miste retten til penger hvis man tar perm. mer enn 3 uker før termin. Men jeg måtte det altså og det har jeg bekreftelse på.

Du får vel 8500 i mnd. for juni og juli skulle en tro? Fødselsstipendet utbetales jo for sommermnd. også så det skulle ikke ha noe å si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...