mariamus Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Jeg har en gutt på 3 og en halv måned. Siden torsdag har han hostet kraftig. Brekker seg og høres nesten ut som om han ikke får puste. Mellom anfallene er han helt fin. Jeg har hatt det likedan noen dager lengre enn han. Gikk til legen med han på tirsdag. Da hadde han selvfølgelig ingen hosteanfall (typisk). Legen lyttet på han og tok CRP og konkluderte med at det ikke var noen infeksjon. Natt til i dag hostet både jeg og han ennå mer. Han har skreket i hele natt, ikke sovet mer enn en noen minutter i slengen og da har jeg måttet sitte i senga og holde han. Han sover vanligvis hele natten. Nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre. Klarer ikke helt å stole på at legen har tatt dette på alvor. Jeg trodde man måtte ta flere prøver for å diagnostisere kikhoste... Noen som har noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 6. november 2008 #2 Skrevet 6. november 2008 Jeg har ei jente på 1,5 år som hoster på niende uka nå og vi fant ut først etter tre legebesøk og nesten fem uker at det er kikhoste, hun har i tillegg lungebetennelse for andre gang nå som er en vanlig følge av kikhoste. Legene tar ofte feil og tror det er en vanlig forkjølelse. Be om å få sjekket det. Kikhoste må behandles tidlig ellers så kan det ikke behandles og de må bare ha de fæle hosteanfallene til det går over etter mange uker. Jeg leste nå at det er vanlig at hosteanfallene kommer om natten og når de spiser og det stemmer godt med vår. Og de blir helt rød og kan bli nesten lilla i ansiktet når de har anfallene. De trenger ikke å "kike" selv om de har kikhoste fikk jeg beskjed om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå