Gå til innhold

Bekkenløsning i svangerskapet.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde bekkenløsning i svangerskapet. Forsvant 2 uker etter fødsel, men NÅ 4 mnd etterpå er det kommet tilbake. Er det noen andre som har hatt det slikt????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja....

har begynt å kjenne til den når jeg ligger på siden.

vurderer å bruke ammeputa mellom bena når jeg sover

slik jeg gjorde under graviditeten.

Skrevet

Kjenner litt til det ja...

Ble kvitt BL med en gang etter fødselen, og var kjempelykkelig, men nå har jeg begynt og kjenne det litt, ikke så veldig plagsomt, men litt...

Skrevet

Jepp. Jenta mi er straks 6 mnd og jeg får mye vondt om jeg må stå eller gå lenge.

Skrevet

Hei. Har ei jente på 3,5mnd ,å jeg gikk på krykker i slutten av svangerskapet.

Var 100% sykemeldt når jeg var 4mnd på vei ,så jeg var sterkt plaget.

Det var fint i ca 1mnd etter fødsel (som ble keisersnitt)

så kom det tilbake,men begynte straks til fysjoterap. igjen som jeg gikk til fra 4mnd i svangerskapet.

Går 1-2ganger i uka,det har en krav på når en har slitt med dette i svangerskapet,så en bet. ingenting..

Jeg kan ikke gå lange turer,å har fått besjed av fysjoterap.

at en skal "oppføre/gjøre" (forebygge) seg akkurat slik en gjor i svangerskapet..

-Gå med små skritt,ha samlet ben ut og inn av bil,ikke støvsuge osv.-

Har fått beskjed at det kan ta litt tid,mnd før en blir god igjen..

Skrevet

Åh, det var rart å se det var flere enn meg som har det slik. Jeg har begynt å kjenne en del denne siste uka. Hadde bare litt bekkenløsning under svangerskapet, og det ble borte rett etter fødselen. Nå er det 6 uker siden og smertene kommer tilbake. Sover med pute mellom bena igjen.... Kan det være fordi jeg har begynt å bære litt tyngre igjen??

Skrevet

Fysioen min sa at man ofte ikke blir helt bra før man har sluttet å amme. Så jeg krysser fingrene for det...jeg er virkelig ikke bra i bekkenet....:-(

Det er viktig som en sa over her å bruke kroppen riktig. Har man unødvendig mye vondt (fordi man har støvsugd osv) kan man risikere at smertene 'setter' seg og blir veldig langvarige.

Skrevet

Jeg hadde bekken låsning siden uke 12 i svangerskapet og gikk til kiropraktor 1-2 ganger i uken. Nå er snuppa over 7 mnd og jeg er ikke bra enda...Heldigvis er det ikke så ille lenger, men jeg kjenner det godt når jeg har gjort mye jeg ikke skal (støvsuge etc.).kiropraktoren sa at det ikke er noe han kan gjøre for meg og at jeg må få hjelp en annen plass :( Har tatt røngten, men de fant ikke noe galt så da må jeg surre meg til legen igjen og få henvisning videre til MR eller UL. Håper det snart blir bra altså:(

Skrevet

Min nærmer seg åtte mnd, men jeg kan faktisk kjenne det i bekkenet innimellom. Ofte hvis jeg beveger meg litt raskt, eller har gått mye dagen før feks.. Håper det går over!

Skrevet

Ser visst ut som dette er ganske vanlig. Jeg hadde det akkurat som HI. Var fin i bekkenet de første månedene og følte helt plutselig at bekkenet begynte å krangle. Fysioterapeuten lurte veldig på hvorfor jeg ikke hadde kommet før, men jeg hadde jo ingen plager.

Nå går jeg til fysioterapeut 3- 4 ganger i uka. Har problemer med å sove fordi jeg har så vondt i bekkenet. Fysioterapeuten min sier at jeg har overbelastet bekkenet og en del ledd, og at jeg framover må ta det med ro.

Det hjelper virkelig å gå til fysio. Dagen etter jeg har vært der er jeg alltid superfin og finner ut at jeg skal bake/vaske hus/ vaske vinduer/ gå lang tur..... Og så er jeg like dårlig dagen der igjen..... hehe.... Er håpløs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...