grolla Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Begynte med grøt for rundt fire uker siden. Han har aldri likt hverken det eller middagsmat, og griner fortvilet på nesa hvis han får grøten "bar". Har kuttet ut middagen for en stund, så får vi se om han liker det senere. Har selvfølgelig forsøkt de fleste typer av alt, herunder hjemmelaget. Dersom jeg har fruktpure/mos sammen med grøten, går det ganske greit. Men han spiser da mer frukt enn grøt. Får han da i seg nok jern? Ellers får han fortsatt rundt fem brystmåltider på dagen pluss diverse på natt. Hadde jo tenkt til å trappe litt ned etter hvert, men så var det det med å finne noe han liker da... Han spiser kanskje ti teskjeer med grøt/mos. Men kan godt spise et helt glass med fruktmos! Noe å bry seg om, eller fortsette slik jeg gjør?
trillemamma Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Hvor mye får han om gangen? I begynnelsen fikk min eldste 1-2 ss med tynn grøt, også økte vi forsiktig de neste ukene. Jeg merket meg også at hvis vi prøvde med flere forskjellige ble det for voldsomt for han. Det måtte helst gå minst en uke mellom hver gang han fikk prøve en ny smak, ellers ville han ikke ha.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå