trillemamma Skrevet 4. september 2008 #1 Skrevet 4. september 2008 Det sies jo at man skal ha en egen rutine på kvelden. Hva da? Rutinen vår består i at vi alltid er hjemme, siden vi har en storebror som skal tidlig opp dagen etter. Jeg prøver å legge meg inn i sengen med henne for å gi henne siste kveldsmåltid, men hun er sjeldent trøtt, så jeg tar henne ofte med meg inn igjen i stuen.
gullegget Skrevet 4. september 2008 #2 Skrevet 4. september 2008 Vår rutine er at han får tran på stellebordet og pysj. Bader 2-3 dag. Legges i senga på soverommet, han sover ikke der på dagtid. De trenger egentlig ikke mer enn at du tar på pysj.
Mininni Skrevet 4. september 2008 #3 Skrevet 4. september 2008 Vår kveldsrutine er at hun får grøt kl 1745/1800, så er det bading etter det, så får hun en flaske med MME, så går vi litt rundt med henne på armen til hun blir trøtt, og så legger vi henne når hun er tilstrekkelig døsig. Da sovner hun som regel innen kl 19.
aprilprinsesse Skrevet 4. september 2008 #4 Skrevet 4. september 2008 Vår rutine er at hun får på seg nattøy så er det grøt og mme tid. Etterpå går vi på rommet trekker for gardinene, setter på spilledåse-musikken gir hun smokken så sier vi "god natt nå ska vi sove". Hun ligger i vugge så jeg bare vugger litt så går jeg ut.
<3 2008 <3 2012 <3 Skrevet 4. september 2008 #5 Skrevet 4. september 2008 Vår rutine er at vi går opp på badet, tøyser litt og leker mens vi gjør oss klare til et bad. Bader ett par minutter, tar på pysj, går på rommet og får pupp. Hun blir som regel døsig ved puppen, så bysser jeg litt på armen før hun legges i sengen og sover
dimeglio Skrevet 4. september 2008 #6 Skrevet 4. september 2008 Vi gaar paa badet og enten bader eller vasker ham og tar paa det han skal sove i, saa faar han gròt og saa faar han enten vaere oppe en halvtimes tid ettersom hvor tròtt han er. Saa er det vask av ansikt og hender og tannpuss, skylle tannbòrsten og sette den paa plass, si natta til speilbildet, inn paa rommet, finner fram bamsen, pupp, nattasang til han sovner.
Sannemamma Skrevet 4. september 2008 #7 Skrevet 4. september 2008 Vår rutine er at hun bader i 1800 tida, tar på pysj, spiser grøt går en runde for å si natta til far og bror, går inn på soverommet og drar ned rullegardinene setter meg på sengen vår og gir henne mme. Vi raper og gir en god natt suss, legger henne i sengen, og hun pleier å sovne med en gang. Hun er 7 mnd nå.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 4. september 2008 #8 Skrevet 4. september 2008 VI har ikke noe fast klokkeslett enda, men en gang mellom 18 og 20 skifter vi på bleie, vasker ansikt, hender og rundt halsen og tar på pysj. Demper også belysningen og lydnivået i leiligheten. Hun er 2 mnd. og finner ikke søvnen selv helt enda, og hun er en del våken på kvelden, men vi forsøker, som en start, å markere at det er kveld.
FrøkenSnellen Skrevet 4. september 2008 #9 Skrevet 4. september 2008 Pupper du etter at han har pusset tennene? Er det ikke litt bortkastet med tannpuss da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå