Gå til innhold

Råd ang legging...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen råd til meg ang legging av lille snuppa på snart 12 uker???

Har prøvd ett par ganger og legge henne i senga si rundt kl 20, når jeg ser at hun er trøtt, men da blir det bare hyling etter en liten stund... Har prøvd og overhøre hylinga litt, men klarer ikke det i lengden....

Så da tar jeg henne opp igjen, og da kan hun være lys våken fram til kl er ca 22, og da må hun sovne i armene våres før hun kan legges i senga....

Noen fler som har det sånn og som har noen råd til meg??

Hadde vært godt og fått noen timer alene på kvelden, for jeg er veldig mye alene med henne, så godt og få litt tid for seg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde samme problemet med min lille, men det for meg endret alt seg når jeg begynte å ha rutine på duppene på dagtid.

Han sov 3-4 ganger daglig fra han var ca 3 måneder.

To timer etter han voknet fra dupp, la jeg han ned igjen. og det funket utrolig bra for oss.

Da ordnet innsovningen på kvelden seg ganske fort.

Etter hvert trengte han selvfølgelig ikke så mange dupper på dagtid, men du merker om han ikke er trøtt nok til å lgges ned.

Lykke til:)

Skrevet

Enig med Breaking News.

Også mener jeg at det er viktig at de ikke sover så sent på dag. Vi har som regelt at junior ikke skal sove etter 18:00, så da prøver jeg å planlegge duppene på dagtid slik at siste er mellom 17-18. Da leker vi og spiser fra 18-19. Steller og bader og spiser mer fra 19-20 også legger jeg han. Synger og koser litt før jeg legger han i senga. I begynnelsen gikk jeg mye ut og inn av soverommet. Rydda i klær og bare var i nærheten. Han sutra en del i begynnelsen men så begynte han å pludre med seg selv og kos seg i senga. Nå sovner han fint av seg selv etter ca 15 minutter. Enkelte dager sutrer han og da går jeg inn til han og klapper han på hodet og susser han også går jeg ut igjen. Han gråter aldri mer enn et minutt før jeg er der hos han. For så å gå ut igjen når han roer seg.

Dette virker for oss. Men unger er jo så forskjellig. Prøv deg frem. Og lykke til!

Skrevet

hei...vet akkurat hva du går gjennom nå...i beg fikk vi ikke william i seng før 24 og da våknet han igjen 2,4 og 6 før jeg stod opp og var fullstendig ødelagt...han er nå 5mnd og med tiden har dette justert seg selv og nå legger han seg mellom 20-21 og sover gjerne til 6,da våkner han bare for pupp og sovner igjen et par timer...det kan gjøre det lettere å få henne i seng ved å kanskje vi henne et varmt bad og godt med mat og kos før natta...faste rutiner er viktig...jeg gir både pupp og mme og har begynt litt med grøt,så jeg gir først mme/grøt,så tar vi nattstellet før jeg tar han med opp og gir han pupp på sengen...om han ikke sovner av dette bysser jeg han gjerne mens jeg synger litt...dette er ihvertfall bankers hos oss...vet ikke helt hvordan pappaen gjør det når han legger,men tror han legger han i senga og satser på at det blir stille...det funker sjelden... :S

men snuppa de er fortsatt veldig lita og regulerer søvnen mest selv,så bare gi det tid og ikke stress...start feks med rutinene kl21 så hun er i seng til 22,så etter en stund starter du stellet 20.30 så hun sover 21.30...osv...og prøv å ikke ha noen dupp etter 18 ihvertfall...

lykke til,det går til slutt skal du se... :)

Skrevet

Snuppa vår er 10 uker i morgen, og her er det ikke natta før kl 22.

Vi begynte med kveldsstell kl 20, men vi merket at da ble hun liggende for lenge våken før det var natta. Etter vi flyttet dette til nærmere kl 21 har det gått lettere; hun får mat etter stell og så natta.

Hun sovner sjelden om vi bare legger henne i senga, det skal gjerne en arm eller et fang til, og ofte går det om hun bare ligger i sofaen med dyne over seg. Hun er litt for sosial...

Men nå får vi straks soverom vegg-i-vegg med stua, så da skal vi være flinkere til å legge henne i senga. Det er nok litt latskap fra vår side også, nå har vi soverom i kjelleren.. ;P

Skrevet

Ta en titt på www.sovlillebaby.com,

kanskje du finner noen tips?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...