Gå til innhold

Du vet du har blitt mamma når......?

Anbefalte innlegg

Skrevet

- når du må laste over bilder til pc'n annenhver dag fordi du tar så sinnsykt mye bilder :)

- når du kan skylde på ammetåke hver gang du glemmer noe

- når du blir vekket kl 0430 og hopper opp med et stort smil :D

- når du begynner å irritere deg over høye dørstokker, manglende heiser, og trangt mellom hyllene på butikkene.

- når buksene du kjøper først og fremst må være gode å sitte på golvet å leke i

- når du ikke bryr deg om hele verden ser puppene dine ;)

- når du slutter å savne mannen når du er ute å reiser. (savner bare babyen).

- når det fort kan ta to timer å komme seg ut for å handle melk og brød

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Du kjenner følelsen av lykke bare du ser på barnet ditt..

-Når du ikke klarer å la være å smile tilbake til barnet ditt som blir glad for å se deg, selv om du blir vekt aaalt for tidlig..

- Setter dine behov sist..

- Du er på leketøysbutikken og tenker på hva det ville vært gøy å kjøpe denne gangen..

- Når du ikke klarer scener på TV/film som omhandler at barn har det vondt..

- Diskuterer avføring og til og med underlivet ditt med andre folk...

- Gleder deg til neste dag med barnet ditt allerede etter det har lagt seg..

Kunne vel ramset opp masse mer!;)

Skrevet

når du er på kjøpesenter og ikke skjønner hvorfor alle stirrer på stor våt flekk mitt på brystet

når du glemmer hva du skulle fra det ene øyeblikket til det andre(ammetåke)

Når du ser på andres flate mager og din fremdeles ser gravid ut(stønn) og du driter en lang mars i det..

når de lykligste øyeblikkene er når tulla de ser på deg og smiler, eller når hun lager gurglelyder

Når ingenting i heleverden betyr noe, bare at babyen din har det bra

og masse masse mer :)

Skrevet

-når du sitter midt på natta og leser "du vet du har blitt mamma"-tråder, fordi du sovnet sammen med babyen på dagen.

-når du hviner av fryd når en venninne har blitt gravid igjen, tenk så søte små, samtidig som du takker Gud for at du slipper å være gravid igjen...

Skrevet

-når tøyet i skapet aldri blir oppdatert!

Ikke fordi du ikke vil, men fordi du aldri kommer så langt som til voksenavd. Det blir stopp på barneavd hvor pengene flyr.

Skrevet

- når du sjekker dib før Aftenposten om morgenen for å få med deg siste nytt,

- når bøker om barnet er så interessante at jeg like gjerne slapper av med det som en god roman etter at poden har lagt seg,

- når jeg sier ja til å treffe et vennepar jeg egentlig ikke liker så godt for de har jo tross alt barn..

- hører på barnesanger i bilen og jeg synger med.

Skrevet

- Når du har babytiss på skjørtet ditt og det er helt ok

- Når du blir immun mot lukten av oppgulpet tran

- Når du går for deg selv om kvelden og sier "røøøøtj"

- Når du ikke lenger enser hvor smertefullt det er å bli lugget kjempehardt i håret

- Når du bysser handlevognen

- Når du får vondt langt inn i sjelen av nyhetssendinger eller filmer om barn som har det vondt

- Når du ivrig legger ut om pumping til en gjeng uinteresserte mennesker på fest

- Når du blir kjempeglad for at småtten endelig har fått bæsje

- Når du kan utenat baby-cd'en som småtten hører på når han sover på dagtid

Skrevet

- du omtaler konsekvent din mann/samboer som "pappa", også når babyen ikke er der (kan pappa skifte kanal på TV'en kanskje? Kunne pappa skiftet de lyspærene på badet nå?)

- du blir rørt av Barnas Supershow på TV (tenk at de blir så store - tenk at de kan så mye!)

- du ser mer i speilet i bilen en fremover, for det er så viktig å følge med på hvordan babyen har det i baksetet

Skrevet

- du skal på trening, og det er viktigere å få med lekesaker og gulpeklut til knøttet enn treningsskoa

- du ringer gubben midt i arbeidstida for å fortelle hvor mye han har bæsja, og hva dere har gjort hittil i dag

- du begynner å kalle gubben din for "lille snuppeluren min" med skikkelig babystemme

- du diskuterer underlivet ditt, fødsel og revning med personer du aldri har diskutert intime ting med før

- dagens høydare er om du finner noe god barnemat til gullet

- du kjøper mer ting til knøttet enn til deg selv

- du glemmer å spørre venninner hvordan de har det- fordi du er så opptatt av hva gullet ditt gjør, og hvordan deres evt barn har det

- du blir stolt som en hane når gullet gjør sine første ting (snu seg, holde leke) at du sender melding til ALLE om det, mens din egen hovedfagsoppgave som ble bestått med glans plutselig havner helt bakerst i rekka over begivenheter..

- du skal kjøpe nybil, og det viktigste er; får jeg plass til vogna og bilstolen?

- du reiser til frisøren og har organisert med trillepike, og først når du setter deg i stolen (etter å ha gått rundt i hele salongen) oppdager du den aller største gulpen over hele genseren din (og som du har gått med i flere timer uten å ha kjent lukta fordi du er immun)..

Skrevet

- du ikke har spist frokost eller har fått pussa tenna før laaangt ut på dagen....

- du gleder deg til neste bok pakke, og gjerne ber forlaget om å sende den tidligere..hehe..

- du glemmer og gi hunden mat.. enda den spriger vill forran mat skåla og du ikke skjønner hvorfor hunden er helt stressa....

- du har masse gulpe flekker i sengen men bryr deg ikke...hun gulper sikkert mere senere.

- går med puppa ut av bhen nesten hele dagen...

- det ligger amme innlegg over alt!!!

- du fryder deg over salg (og har aldrig gjort det før)...

- du føler deg litt ensom når babyen sover....:o)

Skrevet

..når all tenkelig bra musikk er byttet ut med postman pat...

Skrevet

-når du bruker alle pengene du fikk til DIN bursdag på å kjøpe barneklær, for det kunne vært greit med en ekstra genser til gull-ungen..

=(

snakker for meg selv ihvertfall.. hehe

Skrevet

- glemmer vekk å spise frokost

- hele lønna går til nettshopping av klær ++ til den lille

- er inne i hver lekebutikk du ser, får å se om det er noe du kan kjøpe

- gulpeflekker gjør ingenting

- hele kjøkkenbenken er full med flasker, sterilisator, grøtskåler ++

- ligger gulpefiller over alt, og da er det snakk om OVER alt..

- stua er full av babyutstyr, som vippestol, lekegrind, gymmate, spisestol ++

- masse leker/bamser over alt

- gulp på sofaputer

- alt dreie seg om barnemat, bleier og våtservietter når du er å handler...

- handler bare klær til den lille og ikje til deg selv

- sambo ringer å spør åssen det går med den lille og ikje om deg

- sambo er mer oppslukt i den lille enn deg!! hehe...

- gangen er okopert med vogn, bilsete ++

- mye av praten består av utviklingen til den lille ++

- blir glad hver gang hun bæsjer

- tenker mer på å pakke til den lille enn deg selv når du skal ut

- store utgifter på framkalling av bilder

- aldri fartet så myye ut på byen før som nå

kommer ikje på mer akuratt nå!!

hehe.. morro tråd... gøy å lese hva andre skriver :o)

Skrevet

Når man konsekvent tar heisen istedetfor rulletrappen på handlesentre, selv når man er alene..for man er så vant til å ha vogna med seg!

Når man pakker toalettvesken full av dingsebomser som ikke er for små eller skarpe for at lillegull skal ha noe å leke med på gulvet mens man dusjer.

Skrevet

...man spør de som er på besøk om det er ok at jeg går å vasker håret.

...man er veldig opptatt en dag når det står "legen 10.30" på kalenderen.

Skrevet

- du står i dusjen på 3T og synger "Lille Petter Edderkopp" i håp om at knærten skal holde ut litt lengre, samtidig som du lurer på hvorfor i all verden de ikke lager treningsbh m/ammelukking

- gubben ringer hjem og spør hva han gjør- men spør ikke det døyt om deg

- du har gått rundt i byen hele dagen, og kommer hjem- da oppdager du at du ikke har hatt mascara på idag, men tenker "pytt-pytt, i alle fall hadde jeg ikke gulp på buksa"

- du bruker mer tid på å sjekke Dib enn mailen din

- du kan springe en snartur på butikken i bare crocs, bukse med gulpeflekker og brillene, uten at du bryr deg det spøtt om hva andre måtte tenke..

- du skal kjøpe nye sko, og det viktigste er at de er enkle å få av/på siden du stort sett har gullet på armen..

Skrevet

- du må skrive opp når du ammet og hvilken pupp for at du ikke har sjangs å huske d

- du klarer å dreie ethvert tema inn på babyen din

- du våkner på natta av at det er for stille på soverommet

Skrevet

- når du reiser på 5 mnd-kontroll med babyen din, kler av ungen for veiing og finner så ut at du har kommet en dag for tidlig (ammetåke..å nei)

- når du kommer på barseltreff dagen etterpå og finner ut at ei annen også hadde vært der dagen før.

(haha, skjedde denne uka her)

Skrevet

... du for første gang på 6 uker skal UT og spise og du oppdager når du nesten er fremme at du har reist i ullsokker og slippers og ammetoppen med den store tranflekken fra i går . .

Skrevet

Mine bidrag:

Du vet du har blitt mamma når....

- du sitter og rugger frem og tilbake i sofaen, selv om babyen faktisk ligger i kurven....

- du ikke får pusset tenner, tatt på linser, dusjet eller spist frokost før mannen kommer tilbake fra jobb fordi dagen bare fløy...

- du er overlykkelig over å få sove helt til klokken 07:00, også lørdag og søndag...

- verdens beste lukt er bæsj, fordi du bekymrer deg hver gang det går litt tid mellom hver bæsjerunde....

- du fører nøye regnskap over hvor mye junior spiser, og hvor ofte han bæsjer, selv om han har blitt seks uker nå...

Skrevet

-du kommer på at du ikke har tisset på hele dagen....hng

-du ikke kommer deg ut av døra før klokka tolv, og når du har kommet deg ut må du inn å skifte bleie IGJEN

-du spiser mer kosttilskudd enn mat ;-/

-du forteller din meget uinteresserte venninne om DEN bæsjebleia du skiftet tidligere på dagen

-du bruker laaaang tid på butikken for at alle skal se babyen din

Skrevet

- til og med mannfolka på jobben har fått med seg at det var rester i livmora etter fødsel og spør: Hvordan går det med deg? Har alt kommet ut nå? (Var ikke jeg som hadde fortalt det til dem altså, men var visst blitt diskutert under lunsjen.)

- du studerer alle barnevogner, og tenker: Hmm, den var penere enn vår eller Å, jeg er glad jeg ikke kjøpte den.

- du diskuterer leggerutiner, amming og alt mulig annet på dib.

- du plutselig får mange nye venner på en gang fordi alle har fått barn samtidig.

- du snakker med x-antall fremmede damer på butikken som bare må kommentere babyen og gjerne fortelle om da deres egne var små.

Skrevet

dytter litt :) dette var gøy lesning folkens!

er så sinnsykt deili å se at andre har det akkurat som meg! :D

Skrevet

enig...måtte skrive innlegg om det her inne jeg, så opprørt ble jeg:-)

Skrevet

Når man leser "du vet du har blitt mamma når..." innlegget mens man ammer, og plutslig blir sjermen full av morsmelk for ongen slapp puppen!!

haha, det skjedde akkurat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...